-Здравейте колеги
Развитие по темата има, преди два дни ,клиентът ми докара отново Зафирата, бях му намерил ЕЦУто + имобилайзера и ключа, втора употреба всичко свалено от работещ автомобил, катастрофирал и разпродаден на части!
Набързо "наскубах" конекторите и куплирах новото ЕЦУ, имообокса закачих само на куплунга му ,висящ , като в транспондера вкарах неговият си ключ и го фиксирах там със скоч лепенка , дръпнах го възможно по далеч от патрона на контактният ключ.......-и стартирах! запали си от раз , както и със нейният си компот.....нооооооо
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
дефектът беше същият, пак не поддържа обороти на празен ход! Чета веднага с кодочетеца, грешката е съшата както и с нейният си компот, перманентна като залепена
Р0505, по време на работещ двигател, трия, чека угасва зая секунда и веднага се появява -светва отново, както и грешката! При изгасен мотор полужение контакт трия грешката и ЕЦУто е чисто, чека свети защото чака старт сигнал, но колкото и пъти да връщам контакта и да го вкл. отново грешката не се записва...-докато не стартирам двигателя!
Описанието е в добавеният файл, но всички пътища водят към дросел клапара и по точно към двигателчето за контрол на празният ход ( ICS)
Значи излиза че компира(ЕЦУ) е здрав и проблема май не е в него не е възможно според мен и с двете ЕЦУ да дава едни и същи грешки??? ......Помагайте моля.
-Какво направих в последствие, свалид дросел клапата и я почистих основно, беше с много налепи и нагар, отворих задният ламаринен капак който е като "консерва" и изпръсках TPS със "Kontox", опитах се да пръсна и на моторчето но, знаете това е почти невъзможно, особенно да стигнеш до четките му!
Междувременно, замерих всичко от конектора до връзките вътре, както и за съпротивление на потенциометрите , така и за контакт, всичко е ОК. като по книга. Моторчето работи, консумацията му, ми се струва нормална около 300-400ма при 10 волта. Поставих обратно дросела без да му затварям задния капак(за пробата) , проверих отново всички кабели от дросел клапата до ЕЦУто , всичко ОК. На контакт проверих и напреженията на двата потенциометъра TPS , има го нормално е 5.2v., както и активните към ЕЦУ напрежения, при отворена и затворена клапа са си нормални, моторчето не се раздвижва, но мисля че при положение контакт трябва да е така????
СТАРТИРАХ ДВИГАТЕЛЯ пак с педал газ, малко задържах педала и го отпуснах и ооооо чудо оборотите задържаха на около 800-900.... но "стъпковото" моторче не се раздвижва и грешката е отново същата Р0505 , върнах компютъра (нейният си) на колата! Ефекта беше същият отново същата грешка и работешя по същият начин поне оборотите се стабилизираха на 850 (това го отдавам на почистването)....стъпковото моторче отново не се раздвижва!
-Та излиза че ще трябва да връщам ЕЦУто на колегата , и да поръчвам дросел клапа, проверих цената(клиентска) на нова с доставка за два дни е 630 левчета.
Лесно ще я поръчам , и клиентът ще съгласен, .....но ако и след новата клапа нещата се повторят, направо ми настръхва косата..............??????
Помагайте колеги, кой с каквото може, съвети напътствия......аз чесно казано се "обуначих" и омотах като патарок в калчища.....пуши ми главата
Благодаря на всички...............
П.С. Опитах се да добавя файл тук с описанието на грешка P0505 но не успявам разширенията rar , JPG не са разрешени тук.