VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
Post Reply
strahil
Posts: 27
Joined: Sat Jul 04, 2009 4:16 pm

VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход

Post by strahil »

Проблем на тоя пасат е че не си поддържа малките обороти, като не гасне, а ги мени постоянно - пулсират, проверил съм го за пропуски между дроселовата клапа и дебитомера, проверил съм всички вакууми, сменил съм гарнитурата на смукателния колектор, мерил съм ТПС-а на съпротивление опитвах и с друг байпасен клапан за празния ход и нищо, също така като му подам газ и я върна, бавно си сваля оборотите, като ги сваля ссинхронно със затварянето на клапата на моторта за празния ход. А диагностиката на това чудо е с мигащ код, но такя и не успях да го "измигам". Помагайте колеги че направо ми свършват идеите за това чудо. Предварителни Благодарности на всички отзовали се!
Last edited by strahil on Wed Jul 22, 2009 7:29 am, edited 1 time in total.
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход

Post by bobolin4o »

Може би температурен датчик на двигателя, разцентрован дросел, голям аванс...
Освен това може да си е объркало представата за върнат педал на газта.
Загрял напълно двигател, гасиш, палиш, на празен ход, вадиш куплунга на темп. датчик за 10 секунди, после пак го слагаш, гасиш. Това при положение, че си убеден, че всичко друго е о.к.
Успех!
TuningMaster Image
0887 704 900
strahil
Posts: 27
Joined: Sat Jul 04, 2009 4:16 pm

Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход

Post by strahil »

За представата за върнат педал на газта не се бях сещал, и пропуснах да спомен че при съвсем леко отваряне на дроселовата клапа оборотите се "заглаждат", и другото че не го прави тоя проблем при всяко връшане на газта.
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход

Post by bobolin4o »

Замери с мултицет изходното напрежение на ТПС спрямо масата на ТПС при върнат педал, докато оборотите подскачат.
TuningMaster Image
0887 704 900
VOLUMAX
КОЛЕГА
Posts: 222
Joined: Thu Jan 19, 2006 9:25 pm
Location: РУСЕ
Contact:

Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход

Post by VOLUMAX »

При тая кола най-важното й е да е с правилен състав на сместа !
Ако сместа е твърде бедна или твърде богата нормално е това да се отрази първо на празния ход
Тия Дигифанти имат няколко разновидности монтирани на двулитровите мотори на ВАГ-овете
някои са дори без ламбда контрол и без възможност за компютърна диагностика .
Затова трябва с газанализатор да се измери сместа и ако е необходимо да се коригира или отстрани проблема който я размества .
Не съм правил отдавна такава кола но имам спомен ,че както каза bobolin4o често им се преебаваше ТПС-а . Спомням си ,че показанието се променяше дори при побутване на самия корпус на датчика .
КТМ is the BEST fuck the rest !
gt40
КОЛЕГА
Posts: 388
Joined: Mon Oct 13, 2008 7:06 pm
Location: София

Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход

Post by gt40 »

Ако става въпрос за 2E мотор, там има винт за обходен въздух. На газ ако е вероятно крив дебитомер и проблем със сместа, както каза и VOLUMAX! Приятна борба и пиши резултата!
krassy
Posts: 15
Joined: Mon Jun 22, 2009 5:06 pm

Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход

Post by krassy »

Мисля най-добре TPS да се мери с осцилосцоп , или ако не , то по-добре мери напрежението отколкото съпротивление . Провери добре и захранване и маса към TPS .
strahil
Posts: 27
Joined: Sat Jul 04, 2009 4:16 pm

Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход

Post by strahil »

2Е е мотора и има ламбда контрол. ТПС-а не съм го гледал на осцилоскопа, но напрежението му на изхода в малките обороти се колебае с 0.15 - 0.25в, като може да се каже че колебанието на напрежението му е в синхрон с колебанието на оборотите. Смятам него да набедя.
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход

Post by bobolin4o »

strahil wrote:2Е е мотора и има ламбда контрол. ТПС-а не съм го гледал на осцилоскопа, но напрежението му на изхода в малките обороти се колебае с 0.15 - 0.25в, като може да се каже че колебанието на напрежението му е в синхрон с колебанието на оборотите. Смятам него да набедя.
Не е задължително...
Колко волта показва на изхода? Колебаят ли се и 5-те волта? А масата на ТПС спрямо масата на двигателя? Проверил ли си напрежението на акумулатора когато играят оборотите?
TuningMaster Image
0887 704 900
Evgenyiy
КОЛЕГА
Posts: 72
Joined: Sat Nov 24, 2007 3:16 am
Location: silistra

Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход

Post by Evgenyiy »

Едно мое мнение виж дали се затваря напълно моторчето на празниа ход (или още баипасния клапан за въздух)трябва да има много малко разтояние при затворен клапан и дали случаино не е пробит вакума към сервото имах същия проблем точно от този вакум излезе проблема.
rockton
КОЛЕГА
Posts: 596
Joined: Tue May 27, 2008 7:29 am
Location: Захарна Фабрика

Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход

Post by rockton »

Имах преди време подобен проблем със пасат мотор 2Е система DIGIFANT, моторът работеше странно, завишено СО и НС, от СО потенциометъра намиращ се на филтърната кутия..- не се регулира нищо, иначе пали но клатеше обороти и работи някак на пресекулки????? ЕЦУто не пише никакви грешки!? Разкачам дебитомера , пак пали и не пише грешки, разкачам температурен датчик, пак няма грешка и си работи по същият начин????? Измукнах тъпанара(ЕЦУто) и започнах мерене директно на него на 38ми крак трябва да получава захранване + след контакт и по време на работа, от енджин релето, там на 38ми крак се мъдреха някакви си 11.5 волта при положение че двигателя работеше и напрежението в момента беше 13.9 волта???? :? Зададох на този крак за пробата нормално напрежение с мост директно от акумулатора и всичко си дойде по местата, регулиране на СОто и всичко ОК.
Викам си чакай сега, да разкача моста и да видя това реле защо не включва или не подава цялото напрежение, то е вътре над краката на водача ляво горе на траблото с тредпазителите...отварям и ще да видя...релето липсва, мястото му празно,по точно преместено от някой "умник" на мястото на релето за климатика(а колата няма климатик)!
Значи таблото - насреща от лявао надясно и отгоре надолу реле 1 горе ляво първото е за климатика(там беше поставено реле).... до него 2 е за чистачки-пръскалки отпред(имаше нреле) ..-а на 3 е engine menagment(Там беше празно) ????? така махнах от място 1 и преместих на 3 и нещата заспаха "като пъдарин в колиба"!!!
Така и не ми стана ясно обаче, как и колко време е работила тази кола по този начин и откъде се появяваяше на 38 крак това мижаво напрежение с около волт и половина по ниско от нормалното в системата, като реле липсва и би трябвало да няма никакво напрежение.....???? но така и не ми остана време да изследвам по обстойно проблема...!
Това като споделяне на опит, не знам при тебе дали е това проблема(най вероятно не е) но все пак може да ти е от полза!
Поздрави и успех със "боренето" на Пасата.....
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
Post Reply