Регулиране на TPS

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
ludiqmaks
КОЛЕГА
Posts: 122
Joined: Sun Dec 14, 2008 8:17 pm
Location: Варна

Регулиране на TPS

Post by ludiqmaks »

Здравейте.Днес ми докараха един голф,94г,18i,ABS. И ми казват че са му ръзвъртяли тпс са, та дали някой се е зблъсквал с тъкъв случей :roll: някой ако знае как да го върна в заводцкото си положение ще му бъда благодарен.
ifidik
КОЛЕГА
Posts: 108
Joined: Sun Jul 05, 2009 5:15 pm

Re: Регулиране на TPS

Post by ifidik »

в аутодатата има стойностите на съпротивление,мериш и настройваш
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Регулиране на TPS

Post by bobolin4o »

ludiqmaks wrote:Здравейте.Днес ми докараха един голф,94г,18i,ABS. И ми казват че са му ръзвъртяли тпс са, та дали някой се е зблъсквал с тъкъв случей :roll: някой ако знае как да го върна в заводцкото си положение ще му бъда благодарен.
Контакт, закачаш с кодочетец, подаваш газ, натискаш бутончето на мотора за празен ход, то се прибира до откат, откачаш буксата на моторчето, пускаш газта, проверяваш дали е достигнат заводския ограничител на клапата - ако не е, отпускаш жилото;
гледаш на актуални стойности "ъгъл на др. клапа" и гласиш от плочката "0" градуса.
Успех!
TuningMaster Image
0887 704 900
renene
КОЛЕГА
Posts: 303
Joined: Sun Mar 23, 2008 6:43 pm
Location: люлин 2

Re: Регулиране на TPS

Post by renene »

Не е ли по-лесно един газ анализатор да сложиш ако имаш разбира се.
диагностика по всяко време и място 0899937450,ремонт ел.инсталации френски коли
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Регулиране на TPS

Post by bobolin4o »

renene wrote:Не е ли по-лесно един газ анализатор да сложиш ако имаш разбира се.
Не е.
TuningMaster Image
0887 704 900
VOLUMAX
КОЛЕГА
Posts: 222
Joined: Thu Jan 19, 2006 9:25 pm
Location: РУСЕ
Contact:

Re: Регулиране на TPS

Post by VOLUMAX »

При регулировка на такъв TPS според мен е задължително да се ползва газанализатор или някакъв друг ламбда метър !
Това с нагласянето на 0 градуса на клапата е просто ориентировачна отправна точка .
От там насетне се гледа напрежението на TPS-a когато клапата е подприала в стопора и се варира финно според сместа !
Особенно в зоната на празния ход сместа се променя на всяка десета от волта .
КТМ is the BEST fuck the rest !
ifidik
КОЛЕГА
Posts: 108
Joined: Sun Jul 05, 2009 5:15 pm

Re: Регулиране на TPS

Post by ifidik »

ludiqmaks wrote:Здравейте.Днес ми докараха един голф,94г,18i,ABS. И ми казват че са му ръзвъртяли тпс са, та дали някой се е зблъсквал с тъкъв случей :roll: някой ако знае как да го върна в заводцкото си положение ще му бъда благодарен.
колега,от всички тия насоки които получи, видя ли колко е развъртян тпс и или си е за смяна?
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Регулиране на TPS

Post by bobolin4o »

VOLUMAX wrote:При регулировка на такъв TPS според мен е задължително да се ползва газанализатор или някакъв друг ламбда метър !
Това с нагласянето на 0 градуса на клапата е просто ориентировачна отправна точка .
От там насетне се гледа напрежението на TPS-a когато клапата е подприала в стопора и се варира финно според сместа !
Особенно в зоната на празния ход сместа се променя на всяка десета от волта .
Вярно, че е отправна точка, но това е отправната точка за по-нататъшни доизкусурявания на системата; тоест ако например налягането на бензина не е в норма, посредством ТПС ли да му глася CO-то? Айде стига ... освен това има стойност наречена "ламбда фактор" и "ламбда адаптация" - ей това показва накъде духа вятъра.
Ако не е нагласен ТПС както писах по-горе има аномалии с празния ход.
Това е моето мнение по въпроса, не ангажирам никого с него, няма да споря с колеги, в крайна сметка за това сме хора - всеки знае най-добре за себе си на базата на натрупания опит...
Със здраве!
TuningMaster Image
0887 704 900
ludiqmaks
КОЛЕГА
Posts: 122
Joined: Sun Dec 14, 2008 8:17 pm
Location: Варна

Re: Регулиране на TPS

Post by ludiqmaks »

Здравейте колеги.Благодаря за мненията ви :!: днес се борих с нея и нищо не направих, защото стопорните болченца също са ги разместили от фабричната им настройка.Мисля утре да намеря някой моно инжекция и да меря по нея, би трябвало да стане според мен :roll:
auto
КОЛЕГА
Posts: 48
Joined: Mon Sep 10, 2007 2:20 pm
Location: Плевен

Re: Регулиране на TPS

Post by auto »

Този потенциометър се настройва в завода до третия знак след десетичната запетая и ТАМ НЕ СЕ ПИПА.Затова хората са сложили и пластмасови капачки/пломби/Ако не са пипани двата регулировъчни болта на клапата мери между средните два крака на потенциометъра на контакт и при върнато в крайно положение моторче трябва да има 0,80-0,85 V.Успех!
diagnostic
КОЛЕГА
Posts: 142
Joined: Fri Apr 04, 2008 11:53 pm
Location: Montana

Re: Регулиране на TPS

Post by diagnostic »

auto wrote:Този потенциометър се настройва в завода до третия знак след десетичната запетая и ТАМ НЕ СЕ ПИПА.Затова хората са сложили и пластмасови капачки/пломби/Ако не са пипани двата регулировъчни болта на клапата мери между средните два крака на потенциометъра на контакт и при върнато в крайно положение моторче трябва да има 0,80-0,85 V.Успех!

Колега аз напълно те подкрепям !!!
traqnsavov
КОЛЕГА
Posts: 350
Joined: Wed Jul 22, 2009 5:01 pm
Location: Варна

Re: Регулиране на TPS

Post by traqnsavov »

auto wrote:Този потенциометър се настройва в завода до третия знак след десетичната запетая и ТАМ НЕ СЕ ПИПА.Затова хората са сложили и пластмасови капачки/пломби/Ако не са пипани двата регулировъчни болта на клапата мери между средните два крака на потенциометъра на контакт и при върнато в крайно положение моторче трябва да има 0,80-0,85 V.Успех!

А ако трябва да се смени, понеже е износен какво правим, сменяме колата.. :lol: :lol: :lol:

Епа чак да не се пипа, пипа се, ама трябва да знаеш къде да пипаш... :oops: :oops: :roll:
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
mitko
КОЛЕГА
Posts: 603
Joined: Sat Dec 10, 2005 4:35 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Регулиране на TPS

Post by mitko »

Да ,не се пипа и ако е износен и трябва да се смени се сменя с цялата долна част на моно инжекцйона . Друг е въпроса че тука е Булгаристан и се деиства по метода махаш старото слагаш ВЕХТОТО!!!

regards
traqnsavov
КОЛЕГА
Posts: 350
Joined: Wed Jul 22, 2009 5:01 pm
Location: Варна

Re: Регулиране на TPS

Post by traqnsavov »

Щом го има като резервна част, и щом не е запечатан както на гоУуфффф, значи нищо не му пречи да се смени... :D

А това че някой хора не могат да я настроят да работи, това е отделен въпрос......
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
mitko
КОЛЕГА
Posts: 603
Joined: Sat Dec 10, 2005 4:35 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Регулиране на TPS

Post by mitko »

Ти маи не четеш какво се пиши !!!!! Продава се не само TPS , а комплект с алуминиевата долна част на моно инжекцйона и е с пломбички !!!!! Или идва готов настроен по самата клапа защото и тя стой на тая част на моноинжекцйона . А и тука става точно дума за Голф. :lol:

regards
Post Reply