Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
yasser
КОЛЕГА
Posts: 74
Joined: Mon Dec 01, 2008 10:43 pm
Location: Варна
Contact:

Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by yasser »

Здравейте,
от има, няма 3 дена се гъбаркам с една доста стара кола.
Опел Кадет 1.8, механична горивна помпа, карбуратор, супер ЕКУ за двигатела.

Дефакто нямам си идея ЕКУ ли се води или по сложен комутатор.
Bosch 0 285 007 016

ECUTRONIC
Pierburg 7.18159.54
Opel 90 287 456


Проблема се състои в това, че автомобила по принцип не иска да запали.
Няма искра, пробвано е с друга бобина.
След което се насочих към този компютър.
Отворих го и почти нямаше хубава спойка. Всичките бяха тип "студена"
Обаче без дори и да съм направил и ни една спойка пак го закачих и колата запали.
ОК - значи спойки ще да е. Презапоих всички чипове и по-силови елементи, сглобих компа и УВИ, колата пак не пали.
Пак обратно на части и така.
Впочем днес ми донесоха абсолютно съсщия комп от една морга. За съжаление и с него не пална.
презапоих асолютно всеки елемент на платката но резултата е 3-4 паления и после пак не иска.
Почвам да си мисля дали е възможно някой кондензатор да прави белите.
Има 4-5 електролитни и доста може би полиестерни кондензатори.

Ето малко снимки:
http://yasser.snimka.bg/other/ope-ecu.4 ... 889917.big
http://yasser.snimka.bg/other/ope-ecu.4 ... 889918.big
http://yasser.snimka.bg/other/ope-ecu.442106.0.big
http://yasser.snimka.bg/other/ope-ecu.4 ... 889748.big



Възпоса ми е ако някой се е сблъсквал точно с такъв комп и има опит ако е възможно да сподели.



Благодаря.
YuliGeorgiev
КОЛЕГА
Posts: 60
Joined: Mon Feb 12, 2007 8:12 pm
Location: Varna

Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by YuliGeorgiev »

Пробвай датчика на коляновия вал. :D,
и по точно корозия в буксата му.
yasser
КОЛЕГА
Posts: 74
Joined: Mon Dec 01, 2008 10:43 pm
Location: Варна
Contact:

Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by yasser »

Сменен е преди време.
По време на въртене на стартера показва обороти на оборотомера.
Преполагам , че този датчик е и за оборотомера и за еку-то.


Направих следния експеримент.
Примерно колата не иска да запали.
Меря с прибора на напрежение и меря между маса и базата на транзистора, които прави импулсите към бобината. Колата като по чудо запалва.
До тук ОК, зася я, пак стартирам и пак запалва и така 10-15 пъти.
Обаче ако разкача компа от буксата , понеже е разфасован вид и примерно трябва да го сгобя , при следващото закачане на буксата колата пак не пали.

От тези проби стигнах до извода , че може и някой кондензатор да си казва думата.
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by bobolin4o »

yasser wrote:Здравейте,
от има, няма 3 дена се гъбаркам с една доста стара кола.
Опел Кадет 1.8, механична горивна помпа, карбуратор, супер ЕКУ за двигатела.
Дефакто нямам си идея ЕКУ ли се води или по сложен комутатор.
Това е карбуратор с ламбда регулиране на сместа и автоматичен контрол на оборотите на празен ход.

Image
TuningMaster Image
0887 704 900
gza
Posts: 11
Joined: Thu Jul 16, 2009 7:00 am

Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by gza »

Щом си пробвал с друго ЕЦУ,и проблемът остава, причината е другаде.Пробваи с буксата на ЕЦУ-то,кабели лоша маса.Освен ако и другото ЕЦУ не е в час,старички са вече :)
veli
КОЛЕГА
Posts: 58
Joined: Wed Apr 09, 2008 12:42 am
Location: Хасково

Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by veli »

До ден днешен не съм виждал кондензатор да гаси компа.Както е казал колегата по горе,провери захранвания и маси.Тествай ги под товар,усуквай кабелните снопове в същото време и 90% си успял,ако няма друг фактор.
VOLUMAX
КОЛЕГА
Posts: 222
Joined: Thu Jan 19, 2006 9:25 pm
Location: РУСЕ
Contact:

Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by VOLUMAX »

Това е супер елементарна система със супер елементарен проблем !
Просто е необходимо ръководейки се по схемата, която ти е постнал колегата bobolin4o да забодеш осцилоскопа по няколко точки от веригата ,да установиш кое и къде ти се губи и да отстраниш проблема :idea:
КТМ is the BEST fuck the rest !
yasser
КОЛЕГА
Posts: 74
Joined: Mon Dec 01, 2008 10:43 pm
Location: Варна
Contact:

Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by yasser »

Здравейте и благодаря на отзовалите се.

Много благодарско на клегата Буболинчо за схемата.
Понеже днес беше натоварен ден не ми остана много време за това опелче, само има няма 15 минутки.

Със сигурност не е обаче проблема в захранванията.
Не казвам, че кондензатор "гаси" компа. По точно смятам , че не му позволява да запали, но днес като се загледах елетролитните изглеждат ОК, не са се подули, все пак са на поне 22 години. Колата все пак е 87-ма.
Утре ще ми остане повече време да се занимая с оРелчето.
Обаче както всичко изглежа елементарно има нещо тъмно в Дания.

Днес сложих компа в колата, завъртях и колата запали.
Изгасих и пак поробвах и пак запали.
Изгасих и изчаках около 1 минута.
Пробвах да запаля и колата не пожела.
През това цялото време, което е около 2-3 минути не съм побутвал нито кабели, нито компа, който е разпарчетосан вид. Единствено стоях на шоф. място и въртях ключа.
Ха де...?!?!?



Утре пак ще пиша какво ново има с оРела.

Отново благодаря.
Evgenyiy
КОЛЕГА
Posts: 72
Joined: Sat Nov 24, 2007 3:16 am
Location: silistra

Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by Evgenyiy »

Имам смътен спомен за един такъв опел които правих значи при мен палеше само веднъж и после не палеше или палеше само когато е студен.Оказа се че комутатора е прецакан смених го и колата се оправи , а провери и датчика на хол ако е с такъв или ако е с бобина пак в делкото понякога им се размотават намотките мозе и това да е .
waseko
КОЛЕГА
Posts: 391
Joined: Tue Feb 26, 2008 7:43 pm
Location: гр.Пловдив

Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by waseko »

VOLUMAX wrote:Това е супер елементарна система със супер елементарен проблем !
Просто е необходимо ръководейки се по схемата, която ти е постнал колегата bobolin4o да забодеш осцилоскопа по няколко точки от веригата ,да установиш кое и къде ти се губи и да отстраниш проблема :idea:
В стил Нострадамус винаги хвърля бомби,но рядко се ангажира да изкаже точно мнение по въпроса-и в крайна сметка е винаги компетентен-това са целите на форума.Поздрави и дано се реши проблема.
mitko
КОЛЕГА
Posts: 603
Joined: Sat Dec 10, 2005 4:35 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by mitko »

waseko wrote:
VOLUMAX wrote:Това е супер елементарна система със супер елементарен проблем !
Просто е необходимо ръководейки се по схемата, която ти е постнал колегата bobolin4o да забодеш осцилоскопа по няколко точки от веригата ,да установиш кое и къде ти се губи и да отстраниш проблема :idea:
В стил Нострадамус винаги хвърля бомби,но рядко се ангажира да изкаже точно мнение по въпроса-и в крайна сметка е винаги компетентен-това са целите на форума.Поздрави и дано се реши проблема.
Много добре е казъл ! Еляментарна система . С това ако не се оправим с кое ? С Опел 2008 ли? Има схема какво остава , някой да забоде осцилоскопа.

regards
VOLUMAX
КОЛЕГА
Posts: 222
Joined: Thu Jan 19, 2006 9:25 pm
Location: РУСЕ
Contact:

Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by VOLUMAX »

waseko wrote: ... мрънкам си колкото да не заспя ...
Виждам ,че още те сърби "колега" ... ама този път ще те пропусна (не си ми интересен) :!:

А сега по темата: Не е ли малко срамно целия форум да се байка около един скрапер ,който
износва вече трети комплект прагове и само стъклата не са му изгнили :?:
Да си играем на врачки и да предсказваме от кое "със сигурност" е или не е :roll:
Като всъщност проблема е изявен постоянно и просто трябва да се измери кое липсва :!:
Работа за 15 минути .
Според мен темата беше приключена веднага след поста на bobolin4o ,от там нататък нищо
друго освен чудо не е в състояние да помогне на колегата !
КТМ is the BEST fuck the rest !
gergesevlievo
КОЛЕГА
Posts: 116
Joined: Sun Nov 15, 2009 11:39 am
Location: Севлиево

Re: Проблем с Опел Кадет 1.8 87г

Post by gergesevlievo »

Спомням си подобен проблем преди време.Масите на парното,чистачките и компа се ловят към купето през едно 6мм много ръждиво болче близо до моторчето на чистачките.
Locked