E16NZ Еку проблем

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
Post Reply
PepinoDi73
Posts: 9
Joined: Sat Mar 07, 2009 6:24 pm

E16NZ Еку проблем

Post by PepinoDi73 »

Здравейте,колеги сблъсках се със следният проблем въпросният опел 1.6 моноинжекция не ще да пали след бърз преглед се оказа че дюзата не впръсква гориво замерихме я оказа се че Еку-то не я управлява,на самодиагностиката Еку-то не даде грешки,дори и след откачане на датчика за положението на дросел клапата.дюзата и термодатч.
единствено показва грешка при откачен МАП.Набедихме Еку-то.
От морга взехме друго,след поставянето му колата запали без проблем вярно малко тресеше но беше студена.
Та с това Еку колата мина 3-4 км и пак угасна и всичко беше както преди.
Та имам въпрос възможно ли е да има някакъв проблем по ел.инсталацията която да спича Еку-то или да го прецаква или му е дошло времето да си отиде и защо при откачени датчици не ги хваща като грешки.Все пак откачане на дюзата си е равносилно на прекъсване на намотката и след като има грешка "дюза ниско напрежение" bduh.gif
Ако имате идеи споделяйте чета че някои колеги са програмирали паметите имам дъмп на паметта на оригиналното но нямам схема на програматора ще бъда благодарен ако някой ми прати схема на такъв.
Благодаря предварително
krasisil
Posts: 11
Joined: Tue Nov 24, 2009 10:44 am
Location: СИЛИСТРА

Re: E16NZ Еку проблем

Post by krasisil »

Сигурен ли си, че проблема не е в дюзата, защото на този модел май често му се случва. Преди 2 години на баща ми опела ме умори така. Тръгва за село всичко е ОК. Пренощува там и на другия ден няма палене. Хайде въжето, теглене до града, закачане на тестер завърта и пали без проблем. Чистихме дюзата, но тя просто отказаше да работи в най-неподходящия момент :D Сменихме я с една втора ръка, която трака като швейцарски часовник ама си работи.
PepinoDi73
Posts: 9
Joined: Sat Mar 07, 2009 6:24 pm

Re: E16NZ Еку проблем

Post by PepinoDi73 »

Със сигурност не е дюзата при подаване на напрежение на нея отваря и пуска гориво
проблема е че еку-то не я следи явно.
В един руски форум имаше мнение че неизправен комутатор може да прецака еку-то (поне така разбрах руският не ми е силен език :lol: )нека знаещите колеги да кажат дали е възможно впрочем преди да се случи това бобината и кабелите бяха почнали да светят като коледна елха момчето смени бобина и кабели с чисто нови и няколко дена след това се получи описаното нещо
Jambo6a
КОЛЕГА
Posts: 43
Joined: Wed Nov 04, 2009 6:10 pm
Location: Sofia

Re: E16NZ Еку проблем

Post by Jambo6a »

Значи тези двигатели си имат проблеми с компютрите. Аз лично съм сменил поне 4-5 за около 2г. Сменяй компа и го праштай да се вози :wink:
krasisil
Posts: 11
Joined: Tue Nov 24, 2009 10:44 am
Location: СИЛИСТРА

Re: E16NZ Еку проблем

Post by krasisil »

PepinoDi73 wrote:Със сигурност не е дюзата при подаване на напрежение на нея отваря и пуска гориво
проблема е че еку-то не я следи явно.
Опела на баща ми правеше същото - при постоянно напрежение на дюзата - отваря, при импулсна поредица не реагира. Когато споделих проблема с познат монтьор той каза "ленива дюза" и аз дълго спорих, че такова животно няма. Е оказа се, че има, което не означава че е решение на твоя проблем :D просто споделям наученото от опит :?
PepinoDi73
Posts: 9
Joined: Sat Mar 07, 2009 6:24 pm

Re: E16NZ Еку проблем

Post by PepinoDi73 »

Съгласен съм че може да има такова нещо но като сменихме компа колата запали но изкара 2-3 км и финишира пак а и при откачане на дюзата демек прекъсната намотка компа не дава грешка за това
gt40
КОЛЕГА
Posts: 388
Joined: Mon Oct 13, 2008 7:06 pm
Location: София

Re: E16NZ Еку проблем

Post by gt40 »

Тези монота май не си следят дюзата, щото газаджиите масово им ги спират с прекъсване с реле, и не пишат грешки за това, а само ламбда сонда. А за компютрите им се знае. И аз писах на една Астра 2 пъти за 3 години го хвърлям.
krasisil
Posts: 11
Joined: Tue Nov 24, 2009 10:44 am
Location: СИЛИСТРА

Re: E16NZ Еку проблем

Post by krasisil »

PepinoDi73 wrote: оказа че дюзата не впръсква гориво замерихме я оказа се че Еку-то не я управлява
Може ли да уточниш - замерихте дюзата (омически здрава) и предположихте, че ЕКУ-то не я управлява или замерихте сигнала от ЕКУ-то, щото малко не ми се вярва новото да е пукнало толкова бързо :?
Post Reply