Re: Астра работи работи и огасне ???
Posted: Fri Nov 28, 2008 11:31 pm
Схеми в Alldata и Autodata,има много хубави и преведвни на български издания на Haynes за схеми на свързване на електронните блокове но колите са до 98г.Поздрави.
Незнам от къде си ,но намери хубава книйарница .Почти въвъ всеки град има.Има една книга Инйекцйонни системи диагностика и ремонт .Там добре е описано всичко което е за начало на диагностиката . УспехAnatoliMihaylov wrote:Едно голямо БЛАГОДАРЯ колеги и ако ми дадете малко литература за ел. инсталациите и горивните системи ще сам ви задалжен до живот !
waseko wrote:Ако колата е Astra 1,6 92j.-система GM Multec CFi(C16NZ-двигател) за първичното запалване се използва точно датчик с ефекта на Хол монтиран на оста на дистрибутора.А ако искаш и схема мога да ти приложа.
Поздрави.
Понеже по неразбираеми за мен причини не ми позволява да прикача файлове с разширение .rar,.jpg съм качил схемата и пояснението към нея тук:VOLUMAX wrote:waseko wrote:Ако колата е Astra 1,6 92j.-система GM Multec CFi(C16NZ-двигател) за първичното запалване се използва точно датчик с ефекта на Хол монтиран на оста на дистрибутора.А ако искаш и схема мога да ти приложа.
Поздрави.
Ще бъда сташно много благодарен ако ми покажеш каде е точно датчика с ефект на хол в този дистрибутор на тази кола с този мотор !
Благодаря предварително !
Проблема е че,схемата от която черпиш информацията въобще не се отнася за C16NZ мотор.waseko wrote:Според теб този датчик аналогов или цифров сигнал връща?
Схемата,която съм постнал се отнася точно за астра F 1,6 cat Cfi ,производство 1990-1993г.,не я виждам за първи път и наистина усилвателя на сигнала за първично запалване(популярно-КОМУТАТОР) не външен,а вграденв дистрибутора заедно с датчика.Да оставим настрана че не се доверявате на такива издания.А ако спориш какъв е датчика като принципо на действие по-добре отговори какъв сигнал връща към ЕЦУ-то импулсен или аналогов?За потвърждение можеш да си отвориш Autodata 3.18,Engine managenent PIN data и да вивиш формата на вълната на сигналното краче -ЦИФРОВ ИМПУЛС ,който се генерира само от HES.PozdrawiVOLUMAX wrote:Проблема е че,схемата от която черпиш информацията въобще не се отнася за C16NZ мотор.waseko wrote:Според теб този датчик аналогов или цифров сигнал връща?
Тази схема е например за C14NZ който наистина е с Хол сензор в дистрибутора и външно крайно стъпало(комутатор)извън дистрибутора ( до бобината )
Но всички C16NZ са с индуктивен датчик в дистрибутора и комутатор който също е в дистрибутора!
Просто си се доверил на източник на информация който е направил маалка грешка в този случай!
Няма такава Астра F с 1.6 литров мотор( в случая пък говорим точно за C16NZ) която да е с тази горивна сисема от твоята схема ! Схемата която си постнал е за C14NZ !waseko wrote: Схемата,която съм постнал се отнася точно за астра F 1,6 cat Cfi ,производство 1990-1993г.
Може и да си виждал много пъти но не си гледал добре ! Въобще не съществува Астра F с комутатор вграден в дистрибутора която да е с друг датчик освен индуктивен ( аналогов) !waseko wrote: не я виждам за първи път и наистина усилвателя на сигнала за първично запалване(популярно-КОМУТАТОР) не външен,а вграденв дистрибутора заедно с датчика
Тука пак си се заблудил жестоко ...тоя датчик въобще не връща нищо към ЕЦУ-то ! Даже ако трябва да бъдем точни ЕЦУ-то въобще не подозира, че съществува такъв !waseko wrote: А ако спориш какъв е датчика като принципо на действие по-добре отговори какъв сигнал връща към ЕЦУ-то импулсен или аналогов?
Тая форма на сигнала която виждаш да влиза в ЕЦУ-то идва от комутатора !waseko wrote:За потвърждение можеш да си отвориш Autodata 3.18,Engine managenent PIN data и да вивиш формата на вълната на сигналното краче -ЦИФРОВ ИМПУЛС