Страница 2 от 3

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Чет Май 24, 2012 1:38 pm
от bobolin4o
ivailoradoev написа:светни ме тоя фаил дето си го дал с какво да го разгледамр на тамонта разширението но осцилоскопа е **.osc , тоя твоя ми мяза на текстов ако не даи идея с какво да го отворя, не съм хакерче да съм наясно със всички му там формати
Отваряш си го в Тамоната.

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Чет Май 24, 2012 6:24 pm
от emzo
Момчета, днес ми прещрака и конвертирах уредбата в LPG.
Всичко 6+, нито един от описаните проблеми.


Преди да сложа ЛПГ, смених сонда, филтри и МАП датчик - без ефект.
Остават 2 варианта:
- редуктор
- ЕКУто , т.е. тамоната да не работи с метан като хората.

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Чет Май 24, 2012 8:34 pm
от ipivan
От собствен опит,за метан е важно къде са щуцерите в смукателните колектори и дължината на маркучите между рейката и щуцерите.Пропан-бутана не е толкова капризен в това отношение.
Крекции по картата прави ли,както споменаха колегите?(на метан)

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Чет Май 24, 2012 9:15 pm
от emzo
По-нагоре съм сложил снимки, къде е пробит колектора.

Дължината на маркучите е еднаква 18см.

Корекции съм пробвал, какви ли не, за да не ми гасне на всяко кръстовище я карам с постоянно бедна смес, само тогава не гасне.

Диря някой колега с метанов ижекцион, да пусна 2 маркуча и да ползвам редуктора, да го елиминирам него като опция.

На ЛПГ си я настройвам, както си искам и няма никакви проблеми.

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Чет Май 24, 2012 9:30 pm
от ipivan
Запалителната система(свещи,кабели...) трябва да е перфектна.Махни катализатора ако не е.

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Чет Май 24, 2012 9:47 pm
от emzo
Не е и от това.

Свещите са нови, бобините са сменени, колкото за проба. После си върнах моите.
Катализатора днес беше разкачен също за проба. И много бучи гадината без гърнета :mrgreen:

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Чет Май 24, 2012 10:44 pm
от venelek
Както писах по горе не съм се борил с метан,но не е ли доста високо това налягане(2бара диференциално).
Калкулатора на блутроник дава това

Изображение

Не знам колко е верен за метан,но за пропан-бутан не ме е подвеждал.

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Чет Май 24, 2012 10:52 pm
от emzo
Не случайно написах, че Романото е от 1.8 бара до 2.4 диф. налягане.
Братушките около 2бара ги държат.

Калкулаторите за размера на дюзите пък не искам да ги коментирам.
Де що има документация на ГИ съм я изчел и само 2 имат таблици, в които размера е правилния.

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Чет Май 24, 2012 11:10 pm
от venelek
emzo написа:Не случайно написах, че Романото е от 1.8 бара до 2.4 диф. налягане.
Братушките около 2бара ги държат.

.
След празника ще се свържа с приятел който монтира метан.да говоря с него.

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Пет Май 25, 2012 8:14 am
от emzo
OK, благодаря ти предварително, но в случая не се съмнявам във възможностите си, а в редуктора или самата тамона.
Евентуално да приемем, че метана не харесва ъгъла на разпробиване на щуцерите в колектора, другата седмица и това ще елиминирам, като взема такива преходници от линка по-горе.

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Съб Май 26, 2012 6:26 am
от bobigas
Колега не мисля че проблема ти е в щуцерите. Това което виждам от снимките е най добрия вариант за разпробиване и не мисля че с преходни втулки ще имаш разлика. Доста са дълги маркучите на дюзите опитай да ги скъсиш ако имаш възможност. Точно когато ти мени оборотите наблюдаваи налягането на редуктора ,един редуктор ако е неисправен държи едно налягане и след подаване и пускане на гасста налягането се променя.

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Съб Май 26, 2012 7:12 am
от emzo
Признавам, че с метан не съм се занимавал, а стана така, че автомобила е личният ми.
Не е проблем да пробвам да пробвам и с много къси маркучи, но по спомени до 20см е препоръката.
А на ЛПГ и с различни дължини съм виждал изпълнения и пак работеше добре.

Ето налягането на редуктора в моменти на падане на оборотите:
Изображение Изображение Изображение

Намерих АЕБ 510Н софт. 12 от колега, в момента си правя собствен кабел, да не разпоявам неговата инсталация и ще пробвам и с него.
Гледам описанието, че ако не вържа единия проводник към ТПС-а, ще има постоянна корекция на аванса и на празен ход.

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Съб Май 26, 2012 11:09 am
от ivailoradoev
добре на мен ли ми се струва че тоя редуктор е доста не постоянен ,пробвали да откачиш вакума та да държи постояно едно налягане,и пак даи ги тия осцилоскопи на фаил да проследим че ми стана интересно
Изображение
а колконто до изпреварване виж може да е от полза

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Съб Май 26, 2012 3:14 pm
от emzo
Голяма веселба е достъпа до датчика на КВ, отказах се и отворих конектора на ЕКУ-то и там запоих кабелите на ТАП-а.

След малко отивам да пробвам.

-------
Чисто информативно, от хора, които се занимават с метан, може ли да се достигне вървеж като на LPG ?

Re: Проблеми с Tamona Progas

Публикувано на: Съб Май 26, 2012 8:19 pm
от emzo
ivailoradoev написа:добре на мен ли ми се струва че тоя редуктор е доста не постоянен ,пробвали да откачиш вакума та да държи постояно едно налягане,и пак даи ги тия осцилоскопи на фаил да проследим че ми стана интересно
Утре сутрин първата ми работа ще е това.

----------
Сложих и ТАП (AEB510N soft12), както препоръча Орлов, без ефект.
ТАП-а го пробвах на 9 и на 12гр. има разлика във вървежа определено.

Когато е вързан към ТПС-а не променя предварението, затова го разкачих да дава постоянно такова.

Автокалибровката изобщо не минава, като стигне до 3ия цилиндър и гасне директно.

p.s. пробвах да поставя отметката в програмата за инсталиран ТАП , но с нея и без нея - ефект няма.