Страница 2 от 5

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Пет Фев 22, 2013 7:51 pm
от mafiota
Колега,
X18XE1 и по-големият му брат Z18XE според мен са едни от най-капризните и проблемни бензинови двигатели на опел.

Явно нещо е преправяно по тази кола. Оригиналният MAF за този мотор е на Siemens с парт номер: 5WK9 606.
извидите са му:

1 - изх. сигнал темп. вх. въздух;
2 - маса;
3 - изх. сигнал за измерен разход въздух
4 - захранване +12V след подаване на контакт .

Правилната работа на дебитомера може да се провери с оп-ком, като на ПХ нормалните стойности които трябва да отчита разходомера са 11....13кг/час (~0,8V). При подаден контакт, напрежението на изхода (pin 2) трябва да е около 0,04V.

Със сигурност този смесител бърка работата на двигателя, и докато го стиска за гушата няма как да го нагласш стабилно на бензин!

За да станат нещата като хората, за този мотор е добре да се направи едно профилактично почистване на дроселовата клапа, ЕГР, и инжекторите. Много е чувствителен към тези неща.

Ето и още нещо което би могло да помогне:
http://www.opel-scanner.com/forum/index.php?topic=180.0

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Пет Фев 22, 2013 9:36 pm
от ipivan
mafiota написа:Колега,
X18XE1 и по-големият му брат Z18XE според мен са едни от най-капризните и проблемни бензинови двигатели на опел
А кое му е проблемното? :roll:

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Пет Фев 22, 2013 10:56 pm
от mafiota
ipivan написа:
mafiota написа:Колега,
X18XE1 и по-големият му брат Z18XE според мен са едни от най-капризните и проблемни бензинови двигатели на опел
А кое му е проблемното? :roll:
Всичко, като започнеш от :ECU, блок бобина, дебитомер, ЕГР, титаниевата ламбда (при ХЕ1), проблемен датчик на коляноваия вал, аномалии при запушване на катализатора, проблема с шпонката на зъбното колело на коляновия вал.... и стигнеш до високия разход на масло ...

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Пет Фев 22, 2013 11:57 pm
от ivanovbg
За някои е проблем, а за други доход...

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Съб Фев 23, 2013 10:12 am
от mafiota
Прав си, не се бях замислил от другата гледна точка ...!

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Съб Фев 23, 2013 3:12 pm
от ipivan
mafiota написа:
ipivan написа:
mafiota написа:Колега,
X18XE1 и по-големият му брат Z18XE според мен са едни от най-капризните и проблемни бензинови двигатели на опел
А кое му е проблемното? :roll:
Всичко, като започнеш от :ECU, блок бобина, дебитомер, ЕГР, титаниевата ламбда (при ХЕ1), проблемен датчик на коляноваия вал, аномалии при запушване на катализатора, проблема с шпонката на зъбното колело на коляновия вал.... и стигнеш до високия разход на масло ...
Аз съм с такъв мотор и с нито едно от споменатите неща не съм имал проблем.
Сменял съм само разни мандалми по ходовата част!
За ECU-то проверих,за по-малко от 500лв. в Английския Ибей се предлага ECU-kit.Включва ECU,IMMO Box и транспондер.

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Съб Фев 23, 2013 7:35 pm
от mafiota
ipivan написа: ..............
Аз съм с такъв мотор и с нито едно от споменатите неща не съм имал проблем.
Сменял съм само разни мандалми по ходовата част!
.............
Значи си късметлия, и това може само да те радва.
А за ECU-то ми е интересно каква е техниката на запояване на алуминиевите косъмчета към метализираната пътечка на керамичната платка, ма никой не казва...,не че ще взема хляба на някого ...

Между другото руснаците слагат без проблем на този мотор дебитомер от ВАЗ 2107

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Съб Фев 23, 2013 7:47 pm
от rudoni
mafiota написа:
ipivan написа: ..............
Аз съм с такъв мотор и с нито едно от споменатите неща не съм имал проблем.
Сменял съм само разни мандалми по ходовата част!
.............
Значи си късметлия, и това може само да те радва.
А за ECU-то ми е интересно каква е техниката на запояване на алуминиевите косъмчета към метализираната пътечка на керамичната платка, ма никой не казва...,не че ще взема хляба на някого ...

Между другото руснаците слагат без проблем на този мотор дебитомер от ВАЗ 2107
Това е идея и ако е по- евтин.............

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Съб Фев 23, 2013 7:55 pm
от mafiota
незнам, но щом го слагат явно им идва по-тънко. Пак е SIEMENS , но с парт номер 5WK9 7014, и е с 5 извода.
Ако някои може да си намери, ето я схемата на свързване:

Изображение

Иначе в Косер предлагат за този мотор дебитомер HUCO за около 130лв.

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Съб Фев 23, 2013 8:10 pm
от rudoni
E такива слагам! Детето на приятеля е болно нещо и тия дни ще меря и кроя! Много благодаря колега за инфото!Това си е цял подарък!За всички!

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Съб Фев 23, 2013 8:19 pm
от ogromnii
дебитомер? за 2107 ? егати модерната седмица
вероятно в бг е доста по трудно да се набави такъв вместо оригинален :mrgreen:
руснаците са си в епохата да оправят колите с каквито части имат, да се разбира ваз, газ, азлк
като няма риба и рака е риба :mrgreen:

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Съб Фев 23, 2013 8:23 pm
от mafiota
интересни решения имат 8)
на блокбобината и на ламбдата също са намерили заместители :lol: :)

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Съб Фев 23, 2013 11:23 pm
от ipivan
mafiota написа:интересни решения имат 8)
на блокбобината и на ламбдата също са намерили заместители :lol: :)
Бобината я заменят със 4 бобини от последните Жигулита с 16 клапана.Там на това Жигули са 4 бобини набучени на свещите.Само че по този начин излиза по-скъпо отколкото ако се сложи нова бобина по каталог.
По-скъпо е тук,на Руснаците може по-евтино да е.

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Пон Фев 25, 2013 7:31 pm
от rudoni
След мерене и теглене :mrgreen: установих:
-няма маса на буксата(благодаря за помоща)
-без допълнителна маса пали нормално ,нестабилен в ниските обороти и не поема газта(педала).Измервания-на РС сигнала е 5,1в ,а на мултицета 10в на 3 пин ,10.6в на 2 пин РС отчита 15гр на въздуха.Осцито държи права линия на всеки пин с тези параметри и на ПХ и при газиране.
-с допълнителна маса-РС отчита 0.02в на 3пин-0.2в на 2пин-0в.Колата не пали.РС отчита реална температура на въздуха.РС ползвам ОР-Сом.
-ще разчеквам инсталацията до ЕБУ.
питане-свързването на 2и3 кабел от преди мен може ли да бъгне ЕБУ?Защото май на там отиват нещата!

Re: Питане за размер на сесител на LPG

Публикувано на: Пон Фев 25, 2013 9:26 pm
от ogromnii
2 и 3 са маса и сигнал от дебитомера. какво да му бъгне??? все едно липсва сигнал!
тези блокове, както колегите по горе споменаха, имат склонност да страдат от прекъснати косми между буксата и платката, но няма правило, просто се случва често.