Страница 1 от 3

Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Пон Яну 21, 2008 8:29 pm
от joro
Здравейте колеги,от два дена се мъча с един Space Star /F9QDT/.Запалването е Common Rail с дюзи на BOSCH,почти идентично с това на RENAULT 1,9 dtc.Когато е студен пали само на дърпане или със старт спрей.Топъл пали но със доста въртене.Няма грешки,датчиците работят,сменени са филтри,подгр. свещи и т.н.Съмнявам се в дюзите,но тъй като никак не са ефтини,трябва да съм сигурен.Може те ли да ми помогнете с информация за това какво количество обратна нафта трябва да пуснат за определено време/

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Вто Яну 22, 2008 6:58 am
от mitko
Common Rail има специфично тестване. Първо виж на живи данни колко е налягането на помпата при въртене. Точно тоя проблем е най-често срещан при Рено. Ако налягането е ниско при въртене на стартер не пали а като я бутнеш пали веднага . Ако е така клони към помпа .Дюзите се тестват по следния начин: Махат се тръбичките за обратно гориво и на тяхно място се слагат мъркучета с еднаква дължина ,който се слагат в 4 еднакви мензури ,колата се пали и се гледа за време около 2 мин колко е върнатото гориво (не го помня точно колко трябва да е) ,но наи важното е да е еднакво на 4 те. Ако не е тази която не е добре връща видимо доста повече гориво от другите и заради това пада налягането на реиката и колата не пали. Трябва да направиш тия процедури за да решиш кое от двете да сменяш . Само това е тестването защото това са механични проблеми който няма как да качат код за неизправност.
PS:Аз си мисля че е по добре да видиш налягане напомпата при въртене на стартер и на ниски обороти при запален мотор .

Успехи.

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Вто Яну 22, 2008 7:43 am
от joro
Знам начина за тестване на дюзи,но не мога да намеря точните стойности.А колкото до налягането при въртене на стартера тестера ми/MUT 2 за Mitsubishi/изключва.

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Вто Яну 22, 2008 6:52 pm
от hristo
Най -лесният и ефективен начин да провериш дюзите е следния: Махаш тръбичките за обратната нафта, изключваш всички дюзи, въртиш със стартера, от никоя дюза не трябва да протича гориво, ако от някоя протече то тя не е на ред.Имали теч от някоя,помпата не може да дигне налягане и колата не пали, ако не текът,най вероятно е помпата.

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Съб Яну 26, 2008 11:03 am
от joro
Благодаря за отзивчивоста.Проблема го реших по най-баналния начин.Клиента като чу цените на частите реши че ще си кара колата само през лятото.

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Съб Яну 26, 2008 11:16 am
от joro
hristo написа:Най -лесният и ефективен начин да провериш дюзите е следния: Махаш тръбичките за обратната нафта, изключваш всички дюзи, въртиш със стартера, от никоя дюза не трябва да протича гориво, ако от някоя протече то тя не е на ред.Имали теч от някоя,помпата не може да дигне налягане и колата не пали, ако не текът,най вероятно е помпата.

Това съм го пробвал на кола в перфектно състояние/под 10 000 км/система DELPHI,всички дюзи текат помалко.

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Вто Яну 29, 2008 4:04 pm
от hristo
Значи във всички има проблем. НЕ ТРЯБВА ДА ТЕКЪТ, ДАЖЕ НЕ ТРЯБВА И ДА КАПЯТ.Докато е малко теча автомобила ще пали.
Съвсем скоро имах същият случаи (автомобила нямаше 10000км)течеха всички а една много, и не палеше. В последствие се оказа че са сипвали БИОДИЗЕЛ. За тези дизели е забранено да се експлоатират с друго гориво освен минерална нафта.

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Чет Яну 31, 2008 9:28 pm
от Hitkar
joro написа:Здравейте колеги,от два дена се мъча с един Space Star /F9QDT/.Запалването е Common Rail с дюзи на BOSCH,почти идентично с това на RENAULT 1,9 dtc.Когато е студен пали само на дърпане или със старт спрей.Топъл пали но със доста въртене.Няма грешки,датчиците работят,сменени са филтри,подгр. свещи и т.н.Съмнявам се в дюзите,но тъй като никак не са ефтини,трябва да съм сигурен.Може те ли да ми помогнете с информация за това какво количество обратна нафта трябва да пуснат за определено време/
Разбрах, че си "решил" проблема :) , но тъй като темата е интересна , не разбрах какво налягане на горивото ти даде на празен ход и отчете ли го изобщо?

Съгласен съм с мнението на колегите по-долу за тестването на инжекторите - по принцип не трябва да текат, теоритично е така, много проби съм правил точно по този начин, понеже е по-бърз но на практика си сълзят....
И започнах вече да не им обръщам внимание, понеже иналягането си е в норми....
Не знам изобщо появи ли се стенд за тези инжектори - преди 2 години от BOSCH казаха, че нямат и очакват...?!

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Съб Фев 02, 2008 6:36 pm
от joro
Това съм го пробвал на кола в перфектно състояние/под 10 000 км/система DELPHI,всички дюзи текат помалко.[/quote]
Исках да кажа че капят.

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Съб Фев 02, 2008 8:34 pm
от VOLUMAX
Дайте да стандартизираме някакъв начин за измерване на течовете на дюзите щото така за един текат пък за друг капят :D
Аз скоро имах проблем с един мерцедес и му мерих дебита на всички дюзи и измерих по 7 см3 за минута на всяка.
Незнам колко зле е това но толкова измерих :roll: поне са еднакви :D
Другото което ми е интересно е дали тази нехерметичност ще се променя силно при различни температури на двигателя и горивото :?:

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Нед Фев 03, 2008 12:53 am
от joro
Няма начин да не изпускат/нали това е идеята за обратна нафта/вапроса е колко.При повечето системи дюзите започват работа при 100b,в противен случай излиза код за грешка за ниско налягане в системата.Основно се занимавам с подръжка на автомобили REXTON 2.7 CDI /двигателите "приличат"на тези на MERCEDES/,при старт,на всичките дюзите капят,дори на тези които са на 98км. и не са зареждани с гориво в България.На тях съм им свикнал дотолкова че с просто око мога да определя коя дюза е за смяна.Освен това имам заводски manual за колко секунди въртене на стартер каво количество гориво е допустимо да върне всяка една дюза.Намам голям опит със системи за впръскване на други автомобили/но предполагам че има разлики/.Не разполагам с ESI Tronik но мисля че в него имаше доста подробна информация.
При REXTON налягането при празен ход е 230-250b.Имал съм случаи на коли карани с био дизел "в следствие на което се скапват иначе здравите дюзи",които след като запалят/по някакъв начин/подържат същото налягане.Просто при обороти на стартер помпата не може да създаде дебит на гориво което да компенсира изтеклото през скапаните дюзи.

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Пет Фев 08, 2008 5:46 pm
от hristo
На различните автомобили е различно налягането при което пали, но обикновенно е над 130-140ат, за да запали. На празен ход над180-200ат, и с увеличаване на оборотите трябва да нараства.

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Пет Юли 17, 2009 3:32 pm
от emzo
Не разбрах за проверка, само махам маркучетата за обратната нафта и сравнявам количеството или вадя дюзите да гледам дали текат ?

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Пет Юли 17, 2009 3:50 pm
от BaHka
Никакви дюзи не вадиш. Махаш само маркучетата за излишното гориво и на тяхно място слагаш други маркучета - единия край в дюзата, другия в някой съд, който е разграфен. За единица време трябва да е еднакво количеството нафта. Естествено трябва да е на празен ход двигатела.

Re: Дюзи за Common Rail

Публикувано на: Пет Юли 17, 2009 7:04 pm
от emzo
Само въртя на стартер без да паля, така ли ?