Страница 1 от 1

проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.

Публикувано на: Чет Яну 31, 2008 12:52 am
от Dago
Здравйте колеги.Проблема с корсата е че понякога (сравнително често) си мени оборотите и падат до около 600(за продължително).Самодиагностиката открива грешка управление празен ход(или нещо подобно).По принцип избягвам напълно да се доверявам на самодиагностиката и имам съмнения за дебитомера(MAF),тъй като ако има проблем с него то това би се отразило на празния ход.Моторчето за празен ход е изправно по принцип( като съпротивление).И тук идва моята дилема-кое от двете е прецакано-дебитомера или моторчето(и съответно кое да кажа на собственика че е за смяна,а са сравнително скъпи елементи и двете).Ако някой има наблюдения кое често се скапва на тази кола,моля да сподели.
А иначе по принцип кажете добри методи за тестване на дебитомери(MAF) и ISCV.

Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.

Публикувано на: Чет Яну 31, 2008 11:01 am
от VOLUMAX
Според мен първото нещо което трябва да направиш е да установиш от какво падат оборотите .Единия вариант е заради положение на дросела ( заради моторчето ) или заради състав на сместа . След като са паднали оборотите провери състава на сместа дали си е в някви прилични норми . Няма да е лошо и ако следиш положението на дросела през ТПС-а .

Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.

Публикувано на: Съб Фев 02, 2008 9:23 am
от bobolin4o
Имах случай с такава корса.
Дебитомера не работеше въобще, смених го с китайски... дърво. Клиента се нави и поръчах оригинален... добре. И се започна... високи обороти.
Температурен датчик - ок, ТПС - ок ( гледан през диагностиката ),всички необходими и актуални стойности си отговарят...
След 1 час лутане - захранване на компа, маси, флашване... решавам да откача ТПС и оборотите падат... Меря му захранването и масата, ок... решавам, че датчика е прецакан и поръчвам нов - 150 лева, оригинал... междувременно слагам едно съпротивление и му вдигам масата... оборотите - косъм...
след няколко дена го получавам, монтирам, махам съпротивлението, и - същата работа. Сега си имам ТПС, а клиента си кара със съпротивленийцето... та така.

Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.

Публикувано на: Чет Мар 27, 2008 10:54 am
от tnikolov
Защо не почнеш с по простите неща? 1.Почисти с бензин или нещо подходящо около дроселовата клапа 2.Провери дали не са запушени отворите за вакууми по дроселното тяло, огледай за нехерметичност 3.Активирай моторчето за празен ход няколко пъти до двете му крайни положения и т.н. и т.н. ....
Всъщност това е писано отдавна преди два месеца - какво се случи в крайна сметка? Оправи ли на човека колата. Като имаме зор пишем, като си решим проблема си траем?
Хубаво е да затваряте темите

Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.

Публикувано на: Чет Апр 17, 2008 1:29 am
от Evgenyiy
подкрепиам колегата в предниа пост да си довършваме темите като кажем в краина сметка как сме ремонтирали автомобила в какво се състоят ремонтните дейности за да мозем да помогнем и на други колеги.

Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.

Публикувано на: Пон Апр 21, 2008 8:17 pm
от xumpi
Смени моторчето за празен ход мулицета по някога лъже

Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.

Публикувано на: Вто Апр 22, 2008 3:30 pm
от charli05
Аз в такива случаи подхождам ТАКА:Следя дали електронния блок подава стьпки на моточето,когато не са в норма,за да изключа вазможноста да се е сдухал и сьответно дали има нужните условия да го направи(на CTP на стьпковия мотор на 3 и 4 краче ,при затворена дроселна клапа дали се случва зануляването на напрежението).Ако стьпките се подават и нищо не се случва,моторчето попада под сьмнение,ако липсват стьпки-Електронния блок(компютьра),но когато се стигне до тежката диагноза трябва да се измери всичко.Захранвания,маси и т.н.

Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.

Публикувано на: Вто Май 27, 2008 7:54 am
от rockton
tnikolov написа:Защо не почнеш с по простите неща? 1.Почисти с бензин или нещо подходящо около дроселовата клапа 2.Провери дали не са запушени отворите за вакууми по дроселното тяло, огледай за нехерметичност 3.Активирай моторчето за празен ход няколко пъти до двете му крайни положения и т.н. и т.н. ....
Всъщност това е писано отдавна преди два месеца - какво се случи в крайна сметка? Оправи ли на човека колата. Като имаме зор пишем, като си решим проблема си траем?
Хубаво е да затваряте темите
Прав си колега ,така е май, няма да е никак лощо да има крАЕН резултат, описан в темите.

Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.

Публикувано на: Пет Май 30, 2008 8:26 am
от svirepia
Колегата явно си е решил проблема ама си трае да не му изядем хляба , както правят старите майстори от едно време.
И аз имам същите проблеми с тия 3 цилиндрови корси и повредите не съм там където ги изписва кодочетеца.Но по принцип им се развалят главно дебитомерите и клапана за рециркулация ,от което колата буквално полудява!!! :oops:

Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.

Публикувано на: Сря Сеп 17, 2008 12:11 pm
от diagnostic
bobolin4o написа:Имах случай с такава корса.
Дебитомера не работеше въобще, смених го с китайски... дърво. Клиента се нави и поръчах оригинален... добре. И се започна... високи обороти.
Температурен датчик - ок, ТПС - ок ( гледан през диагностиката ),всички необходими и актуални стойности си отговарят...
След 1 час лутане - захранване на компа, маси, флашване... решавам да откача ТПС и оборотите падат... Меря му захранването и масата, ок... решавам, че датчика е прецакан и поръчвам нов - 150 лева, оригинал... междувременно слагам едно съпротивление и му вдигам масата... оборотите - косъм...
след няколко дена го получавам, монтирам, махам съпротивлението, и - същата работа. Сега си имам ТПС, а клиента си кара със съпротивленийцето... та така.

колега прочетох тук за проблема ти и се сещам че оборотите могат да се намалят или повишават с помоща на ктс, аз съм пробвал и става.вече е късно за съвети но щеше да е хубаво да измериш разреждането в смукателния колектор с вакууммер...стойностите ги знаеш :) на мен ми се е случвало на много коли да е проблем обезвъздушаването на резервоара повредено и смуче оттам,или пък пипано по дроселовата клапа винтчето дето е запечатано е пипано (и клапата стои леко отворена)...

Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.

Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 9:45 am
от bobolin4o
diagnostic написа:
bobolin4o написа:Имах случай с такава корса.
Дебитомера не работеше въобще, смених го с китайски... дърво. Клиента се нави и поръчах оригинален... добре. И се започна... високи обороти.
Температурен датчик - ок, ТПС - ок ( гледан през диагностиката ),всички необходими и актуални стойности си отговарят...
След 1 час лутане - захранване на компа, маси, флашване... решавам да откача ТПС и оборотите падат... Меря му захранването и масата, ок... решавам, че датчика е прецакан и поръчвам нов - 150 лева, оригинал... междувременно слагам едно съпротивление и му вдигам масата... оборотите - косъм...
след няколко дена го получавам, монтирам, махам съпротивлението, и - същата работа. Сега си имам ТПС, а клиента си кара със съпротивленийцето... та така.

колега прочетох тук за проблема ти и се сещам че оборотите могат да се намалят или повишават с помоща на ктс, аз съм пробвал и става.вече е късно за съвети но щеше да е хубаво да измериш разреждането в смукателния колектор с вакууммер...стойностите ги знаеш :) на мен ми се е случвало на много коли да е проблем обезвъздушаването на резервоара повредено и смуче оттам,или пък пипано по дроселовата клапа винтчето дето е запечатано е пипано (и клапата стои леко отворена)...

Наистина е доста късно вече, но все пак да споделя че и тези неща ги проверих...реално смотания компютър търси стойност от ТПС около 0,8 волта за празен ход и си я намираше при положение на дроселната клапа при което се държаха към 1700 оборота. Експирементално постигнах това напрежение с повдигане на масата на ТПС докато не получих подходящите обороти... Повече не са ме търсили...