Страница 1 от 1

Xantia+Motronic5.2+kts

Публикувано на: Пон Юни 23, 2008 10:12 pm
от rober4o
Привет отново колеги.Бих желал да споделя интересна дилема която не можах да реша поради ограниченото време.
Xantia с мотор LFZ и Мotronic 5.2 . При опит за сканиране (KTS) ни дума ни вопъл ни стон.След 2 минути забелязвам ,че крушката на ECU-то на арматурното табло изобщо не свети и след въпрос клиента отговаря,че "няма сигнал на лампата".Това са му го казали преди време в друг сервиз и не могли да го тестват отново със скенер на Bosch.Тъй като автомобила беше доста "постен" ,никакво наличие на други системи за да проверя дали нямам връзка само с управлението на двигателя минах към по-селски вариант.Разглобих буксата на ECU-то( с което загубих памет за евентуални проблеми)и ползвах К и L линия директно от крачетата.Отново никакъв отговор.Естествено пробвах и само К -линия.Проверка на захранвания клема 30,31,15.Всичко в норми.По схема монтирам крушка за индикация и всичко изглежда работи коректно.Започвам опити за "извличане" на мигащ код без KTS-а и отново седма глуха.Никакъв отговор.Обаждам се на познат с Lexia която си беше закачена на тестващия конектор и извлече данни без проблем дори и доста голямо забавяне.
Дилемата ми беше дали проблема ми беше софтуерен или нещо в конкретния автомобил.Много би ми било интересно колеги да споделят подобни впечатления защото нищо не намирам по темите.Поздрави.

Re: Xantia+Motronic5.2+kts

Публикувано на: Пон Юни 23, 2008 10:51 pm
от xumpi
Колега ти сигурен ли си че таи xantia с мотор LFZ е motronic 5.2 ?

Re: Xantia+Motronic5.2+kts

Публикувано на: Пон Юни 23, 2008 11:53 pm
от rober4o
Проверка по надписа на блока:пишеше си LFZ.Проверка на ECU-то вади се лесно.Освен ,че си беше надписан го проверих и по Бошовския номер.Всичко точно.Надписи по колата отстрани(колкото и да не вярвам) 1,8i.До тук всичко си е на мястото.Още едно уточнение.Нямаше и демаражен код,за да не ми стартира комуникацията.

Re: Xantia+Motronic5.2+kts

Публикувано на: Вто Юни 24, 2008 8:50 am
от rockton
Наскоро имах подобен проблем но с Рено меган 98 година?????...-по памет не мога да се сетя точно коя система беше(Мисля Сименс някаква???)...-днес ще проверя записките си в сервиза и утре ще ти пиша точно!
-Та....Реното не палеше, липсва искра липсва и инжекционен цикъл, чекът на ЕЦУто работеше, лампата свети и не гасне.....-НЯМА четене, няма намерена система...това казва кодочетецът, и в ръчен и в авт. режим?????? .......-А знам че този блок управление преди това съм го чел на други автомобили перфектно?!..живи данни , всичко от а до я???
А тук не ще и не ще, пробвам с рено скенер...пак не ще...брях дА ГО е.а :mrgreen:
Ецу-то на лесно място и много мокро :roll: , стандартно , двигателен отсек,десен подкалник.........-"разковах" го и почнах да меря +12 в. като слънце, но когато стигнах до масите , какво се оказа?!
вЗИМА МАСА ОТ ТРИ КАБЕЛА(ПИНА).. на двата от тях, съпротивлението към щаси(маса) = 9.0 ohm. само на третия 0.3 0hm, значи само този читав, моментално забих двата недъгави към твърда маса...и нещата си дойдоха по местата, запали и ЕЦУто се чете перфект!
-Че даже и грешка си беше записало " захранване блок управление-твърде нисък потенциал" :lol: :mrgreen:

Re: Xantia+Motronic5.2+kts

Публикувано на: Вто Юни 24, 2008 8:43 pm
от rober4o
По-принцип колата си дойде работеща.Клиента имаше съмнения само за леко завишен разход от последните 2-3 седмици.Нямало е други проблеми.Подобен проблем със "увисвания" на захранване съм имал и затова подходих "грубо" директно на конекторите.Както казах по-горе всичко беше бетон.Там си забих и крушката на ECU-то.Работеше по-книга.На положение ACC си светеше, 2-3 секунди след запалване изгасяше без да се чуди или държи странно.Lexia-та все пак си я прочете ,даде живи данни.Дори и за опит за мигащи кодове изобщо не реагираше.Та малко ме разцепи идеята Бош срещу Бош.

Re: Xantia+Motronic5.2+kts

Публикувано на: Съб Юни 28, 2008 12:45 am
от vankopestera
Бош срещу Бош си е една интересна тема. И аз съм се изумявал как може създателите на дадена система да не могат да си я четат , но ми се е случвало доста пъти. Случвало ми се е при мерцедес и при бмв да ми дава идентификационният номер не е открит в базата данни.... Може някои ЕЦУ-та да се пускат на черно на пазара и да не са вкарани в "базата данни"!

Re: Xantia+Motronic5.2+kts

Публикувано на: Пон Юли 07, 2008 9:35 pm
от rober4o
В продължение на тази тема. Днес имах Xantia "близнак" на въпросната по-горе.Естествено нямаше никакви проблеми с комуникацията.Явно явлението е изолирано.Ще решавам проблема по-нататък с въпросния автомобил.

Re: Xantia+Motronic5.2+kts

Публикувано на: Вто Юли 08, 2008 2:17 pm
от diagnostic
Колега като чета за въпросната ксантия все повече си мисля че проблема си е в самото ECU затова не можеш да го четеш.Подобен проблем съм имал с еспейс и след подмяна се чете нормално...Макар че не е изключено проблема да е от типа бош срещу бош :) аз такъв случай съм имал само с няколко крайслера вояджер с бош ECU и не се чете...

Re: Xantia+Motronic5.2+kts

Публикувано на: Пет Ное 21, 2008 9:04 pm
от rober4o
И така колеги "развръзката" на въпросната тема.Мой личен опит от Xantia с тип мотор LFZ 1.8i(kat) около 15 такива.Въпросните автомобили са оборудвани с ECU Motronic модели 5.1 и 5.2 и Marelli IAW.С 5.1 и марели-тата никакви проблеми.Но при 5.2 и made in France ,дори надписите на лепенките са леко зелени,още при опит за конекция Изи-то културно съобщава ,че блока не е разпознат еднозначно и ДА ще ползва таблицата за грешки от въпросното ECU.От тук нататък имаме само прочитане и изтриването им.Добрата новина беше ,че все пак индикираните грешки отговарят на истината.Интересното е ,че Ситроен XM ,Пежо 406 и 605 имат същото ECU(все пак са PSA) но произведени в германия и с тях няма проблеми.ОБАЧЕ във версия на ESI-2008/3 проблема беше отстранен напълно,и проблемите изчезнаха яко дим.Коректна конекция,грешки,живи данни.За мен лично проблема е на софтуерно ниво и то конкретно мога да посоча ESI.Поздрави.

Re: Xantia+Motronic5.2+kts

Публикувано на: Вто Ное 25, 2008 9:14 pm
от Todio
Когато подобен автомобил ти създава проблеми, първо махаш лампата за самодиагностика и тогава четеш. Разгледай схемата и ще видиш, че лампата е вързана паралелнно на "К" линията и за това не се чете. Много уреди имат галванично разделяне на "К" линията и усилвател към нея и за това я четат. Самата лампа пречи, защото нулата не е нула а +1 волт и КТС-а не може да разбере какво става.

Re: Xantia+Motronic5.2+kts

Публикувано на: Вто Яну 13, 2009 10:40 am
от mirix
Обикновено Xantia с Motronic 5.2 е с мотор RFV