Страница 1 от 1

Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Пон Апр 13, 2009 9:36 pm
от Aspar
Здравейте , няколко пъти съм се пробвал да ресетирам ламда адабтацията на този симтек но нямам успех . Пробвал сам , разкачане на акумолатора , с ктс няма опция , оп ком и сън пдл 1000 също . Някой с друг уред успял ли е :?:

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Сря Апр 15, 2009 5:51 am
от renene
Не виждам колега защо си решил да направиш точно това колега,ако проблема са оборотите на празен ход можеш тях да адаптираш или сподели проблема за да получиш някаква насока.

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Сря Апр 15, 2009 8:58 pm
от Aspar
Проблема е че колата е с газов инжекцион , колегите са я оставили малко богато на гас , ецу се е адаптирал кам тази смес и ЛАМБДА адаптацийте са не където трябва . Не смятам че съм задал неясно темата , но ме извинете можеби е ясна само за мен :D щом никой освен колегата не пиши . Днес клиента с вектрата мина бях му казал да кара само на безин и след 600 км всичко с адаптазийте беше о.к. :) . Нека колегите които ползват опел скенер или нещо друго да споделят .

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Пет Апр 17, 2009 5:57 am
от renene
Вечната тема :D ,следващите 600 км и ефекта ще е поразително същия :D

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Пет Апр 17, 2009 8:45 pm
от Aspar
Здравейте , колега ти май пак не ме разбра , нали знаеш какво е адаптаций :) . Защото тази вектра няма да има проблем след 600 нито след 6000 км . За това този проблем с газовите инжекциони е вечен никои не обръща внимание какво става в ецу на безин .

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Съб Апр 18, 2009 8:59 am
от VOLUMAX
.

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Съб Апр 18, 2009 9:00 am
от VOLUMAX
Aspar написа:Здравейте , колега ти май пак не ме разбра , нали знаеш какво е адаптаций :) . Защото тази вектра няма да има проблем след 600 нито след 6000 км . За това този проблем с газовите инжекциони е вечен никои не обръща внимание какво става в ецу на безин .

Ще има проблеми колега,ще има ! На теория всичко трябва да е ОК, когато при нулеви адаптации в ЕКУ-то на бензин колата на газ е настроена с нормални смеси. Да обаче има няколко фактора ,които изкривяват сметките :
1. Газта в България е с променлив състав,тоест постоянно се променя съотношението пропан към бутан и от там съответно мърда и калоричноста й ! Това го правят търговците умишлено!
2. 70% от газовите дюзи които се монтират са пълен ташак ,ако изобщо едни умалени газови клапанчета с пружинки от химикал могат да се нарекат дюзи . С течение на пробега им се променя времето за реакция при отваряне и затваряне и от там мърда и цикловата порция впръсквано гориво !
3.Заради мръсотиите в газта често се запушва филтъра преди рампата на дюзите и от там съответно се получава и спад в налягането при по големи натоварвания.
4.Плътноста на газта(в изпарено състояние) е много променлива в зависимост от температурата на редуктора. Тоест ако на горещ редуктор с температура 90 градуса настроим нормална смес с ламбда около единица то при охлаждането му до 40 градуса например ,то сместа от ламбда 1 отива на ламбда 0.8 !
Повечето от по новите автомобили имат активен ламбда контрол още от 30 градуса нагоре и си гонят ламбда 1
Тия фактори пряко променят състава на сместа в различните режими на мотора и съответно адаптациите на бензиновото ЕКУ отиват в на майка си .....а !
Лошото е ,че адаптациите в повечето случаи са много , примерно само за сместа са: празен ход ,частични натоварвания ,пълни натоварвания , впръскване при палене и други .
Ако намесим и адаптациите по детонационен сензор и адаптации по управление на празния ход то работата става дебела :shock:
Друг е въпроса ,че ние с тия смешни кабелчета от по няма и 100 лева понякога не виждаме ни една от изброените адаптации а камоли да ги зануляваме.
Има още доста фактори ,които не споменах и ни провалят идеята за автомобил ,който да работи безпроблемно на газ и на бензин .Провала идва още от коренната разлика в свойствата между двете горива!
Винаги в такива опити за сит вълк и цяло агне ще има проблеми ако не днес или утре то вдругиден със сигурност :lol:
В случая ти си забелязал само проблема с излязлата извън норми адаптация но със сигурност има и още проблеми които не са ти направили впечатление нито на теб нито на клиента .
Просто всичко е компромис и някаква равносметка .

В това си мнение не говорих точно за конкретен автомобил а общо за всички като цяло !


Поздрави !

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Съб Апр 18, 2009 2:25 pm
от bobolin4o
По-точно и ясно няма накъде!

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Съб Апр 18, 2009 3:23 pm
от Aspar
Здравейте колеги , напълно съм съгласен с колегата че карането на газ е компромис за качеството на гаста също . Но не мога да се съглася с останалите неща , за температурата на изпаряване да, но нали за това има температурен датчик на изпарителя и системата работи над 60 градоса дюзите не се повреждат толкова често особено ако уредбата е качествена и мога да ти дам много примери че като се настрои правилно Г.И. няма проблем с десетки хиляди не казвам че никога няма да се повреди но клиентите са доволни . И би ли ме подсетил точно на кой опел в актоални стойности няма графа адаптаций че аз не мога да се сетя :) . За разликите в горивата също си напълно прав , че гаста нанася механични поражения по мотора . Но при разлика 1 лв за литър :) .

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Съб Апр 18, 2009 4:15 pm
от bobolin4o
Колега Aspar, не разбирам защо точно си се запънал в посока на зануляване на адаптация, при положение, че скоро всичко ще си е по старому? Освен ако не донастроиш газта като хората...
А и не ми стана ясно в какво се явява точно проблема на клиента, той адаптациите не ги вижда :mrgreen:
Другото е, че не е необходимо чак 600 км да се кара на бензин, по скоро 10-20... после сядаш в колата вързваш газта и бензина със съответните програми и почваш да си я настройваш във всички режими - на пътя, най-добре на дино :wink:

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Съб Апр 18, 2009 6:24 pm
от Aspar
Колега bobolin4o аз не си губя времето да се разхождам с лап топ като преял ел кон :) виждам на къде колко и кои адаптций са мръднали ресетирвам ги и от опит знам как да регулирам газовия комп. Наистина някога се налага и пфторна корекция но този начин работи 100 процента . И точно за това ви питам дали сте ресетирали адаптаций на този модел четете ми въпроса и отговорете конкретно не ми развивайте теори че и да ги ресетирам пак ще е същата работа и да ми се смете че ползвам кабел за 100 лв. Не искам да ви убидя много се радвам че има дискусия това е целта на форума според мен ако има пак нещо неясно питайте :)

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Пон Апр 20, 2009 10:25 pm
от bobolin4o
Е, на колега с толкова богат опит какво да му кажеш, можеш само да се учиш от него...
На въпроса - тоя сименс със оп-ком, опел скенер, КТС, които притежавам, зануляване на ламбда адаптацията НЯМА.
Остава ти само едно - да си обикаляш с лаптопа като "преял ел кон"
Успех и със здраве!

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Вто Апр 21, 2009 8:15 pm
от Aspar
bobolin4o благодаря за отговора ще обикалям като ел кон , в тази връзка често клиенти от ромски произход ме питат , бате какво е елкон :?: :? отговарям кон с батерия 1.5 волта в г..за :D :D :D

Re: Ресет адаптаця вектра б х18хе симтек 56,5

Публикувано на: Сря Апр 22, 2009 4:53 pm
от bobolin4o
:lol: