Aspar написа:Здравейте , колега ти май пак не ме разбра , нали знаеш какво е адаптаций
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Защото тази вектра няма да има проблем след 600 нито след 6000 км . За това този проблем с газовите инжекциони е вечен никои не обръща внимание какво става в ецу на безин .
Ще има проблеми колега,ще има ! На теория всичко трябва да е ОК, когато при нулеви адаптации в ЕКУ-то на бензин колата на газ е настроена с нормални смеси. Да обаче има няколко фактора ,които изкривяват сметките :
1. Газта в България е с променлив състав,тоест постоянно се променя съотношението пропан към бутан и от там съответно мърда и калоричноста й ! Това го правят търговците умишлено!
2. 70% от газовите дюзи които се монтират са пълен ташак ,ако изобщо едни умалени газови клапанчета с пружинки от химикал могат да се нарекат дюзи . С течение на пробега им се променя времето за реакция при отваряне и затваряне и от там мърда и цикловата порция впръсквано гориво !
3.Заради мръсотиите в газта често се запушва филтъра преди рампата на дюзите и от там съответно се получава и спад в налягането при по големи натоварвания.
4.Плътноста на газта(в изпарено състояние) е много променлива в зависимост от температурата на редуктора. Тоест ако на горещ редуктор с температура 90 градуса настроим нормална смес с ламбда около единица то при охлаждането му до 40 градуса например ,то сместа от ламбда 1 отива на ламбда 0.8 !
Повечето от по новите автомобили имат активен ламбда контрол още от 30 градуса нагоре и си гонят ламбда 1
Тия фактори пряко променят състава на сместа в различните режими на мотора и съответно адаптациите на бензиновото ЕКУ отиват в на майка си .....а !
Лошото е ,че адаптациите в повечето случаи са много , примерно само за сместа са: празен ход ,частични натоварвания ,пълни натоварвания , впръскване при палене и други .
Ако намесим и адаптациите по детонационен сензор и адаптации по управление на празния ход то работата става дебела
Друг е въпроса ,че ние с тия смешни кабелчета от по няма и 100 лева понякога не виждаме ни една от изброените адаптации а камоли да ги зануляваме.
Има още доста фактори ,които не споменах и ни провалят идеята за автомобил ,който да работи безпроблемно на газ и на бензин .Провала идва още от коренната разлика в свойствата между двете горива!
Винаги в такива опити за сит вълк и цяло агне ще има проблеми ако не днес или утре то вдругиден със сигурност
В случая ти си забелязал само проблема с излязлата извън норми адаптация но със сигурност има и още проблеми които не са ти направили впечатление нито на теб нито на клиента .
Просто всичко е компромис и някаква равносметка .
В това си мнение не говорих точно за конкретен автомобил а общо за всички като цяло !
Поздрави !