Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Всичко което не влиза в другите теми.
Post Reply
traqnsavov
КОЛЕГА
Posts: 350
Joined: Wed Jul 22, 2009 5:01 pm
Location: Варна

Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by traqnsavov »

Значи предполагам че повечето си вадят хляба както мен, с правене на коли..

Та въпроса ми е следният..

В един форум казах, че ако колата гори масло, най добре е да се вдигне главата, да се прегледат цилиндрите и сегментите, и ако се наложи смяна да се сменят с нови..
А главата да се прегледат клапанните легла и да се напаснат ако трябва..
И така да се затвори мотора, да си сигурен в него...

Всички ме нападнаха, всякаш съм някакъв дявол, като ставало само с гумички съм искал пари да взема за ненужни ремонти, некадърните майстори така работели, само пари сме взимали, само гадни майстори...

Искам да попитам вас като колеги, така ли е, правили са.
Аз съм отворен човек, и винаги готов да се коригирам ако греша, ама искам отговор от хора, които не могат да си изчистят мослото под ноктите, които като ходят на гости гледат да не си показват много учуканите ръце, а не от някакви незнайни форумни дейци..

Искам отговори от човек който знае за каво говоря..
Ако са прави ще им се извиня, че ги нарекох измекяри, защото каквото съм го правил, съм го правил не с цел пари, а с цел клиента да остане доволен от свършената работа..

Благодаля ви, и нека не се превръща в спор тема, просто искам мнение да чуя, дали съм прав или не..
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
VOLUMAX
КОЛЕГА
Posts: 222
Joined: Thu Jan 19, 2006 9:25 pm
Location: РУСЕ
Contact:

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by VOLUMAX »

Това ,че в 50 % от случаите разхода на масло се дължи само на маслообирачите не означава ,че не е редно да се прегледат цилиндри ,сегменти ,хлабина на сегментите в каналите на буталата и хлабината на "ключовете" на сегментите в цилиндрите !
Аз нямам много масло под ноктите ама това е моето мнение !
КТМ is the BEST fuck the rest !
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by bobolin4o »

traqnsavov wrote:Значи предполагам че повечето си вадят хляба както мен, с правене на коли..

Та въпроса ми е следният..

В един форум казах, че ако колата гори масло, най добре е да се вдигне главата, да се прегледат цилиндрите и сегментите, и ако се наложи смяна да се сменят с нови..
А главата да се прегледат клапанните легла и да се напаснат ако трябва..
И така да се затвори мотора, да си сигурен в него...

Всички ме нападнаха, всякаш съм някакъв дявол, като ставало само с гумички съм искал пари да взема за ненужни ремонти, некадърните майстори така работели, само пари сме взимали, само гадни майстори...

Искам да попитам вас като колеги, така ли е, правили са.
Аз съм отворен човек, и винаги готов да се коригирам ако греша, ама искам отговор от хора, които не могат да си изчистят мослото под ноктите, които като ходят на гости гледат да не си показват много учуканите ръце, а не от някакви незнайни форумни дейци..

Искам отговори от човек който знае за каво говоря..
Ако са прави ще им се извиня, че ги нарекох измекяри, защото каквото съм го правил, съм го правил не с цел пари, а с цел клиента да остане доволен от свършената работа..

Благодаля ви, и нека не се превръща в спор тема, просто искам мнение да чуя, дали съм прав или не..
Прав си, ама донякъде. Повечето клиенти смятат, че кадърен е този майстор, който им спести излишно даване на пари. Та ако може да мине с едни гумички, защо да му отваряш мотора?
Аз мисля, че дори и само за гумички трябва да се отвори, все пак ще се види общото състояние... клиента ще плати още - една гарнитура глава, и труда естествено; обаче няма да се обърне и да каже - да го е.а в майстора, нищо не направи, само ми взе парите, уж беше от гумички, пък тя пак гори масло!
TuningMaster Image
0887 704 900
krassy
Posts: 15
Joined: Mon Jun 22, 2009 5:06 pm

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by krassy »

Мисля до отговора на въпроса се стига с разговор с клиента . Нали все пак той ще плаща сметката накрая ? Според мен най-добре е да му се обясни какво е добре да се направи и колко ще струва , а той да реши какво да се прави от там нататък . На практика се постига в 90% от случаите следното: Дай сега ще сменим само гумичките да видим как ще е , пък после ако продължава да гори масло ще отваряме глава и ще гледаме каво ще правим . При този вариант после клиента не може да дойде и да каже че нищо не си направил ,а казва: Ти беше прав . Трябва да вдигаме глава .
Мое мнение . Но , и на мен ми е любопитно да прочета повече мнения .
traqnsavov
КОЛЕГА
Posts: 350
Joined: Wed Jul 22, 2009 5:01 pm
Location: Варна

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by traqnsavov »

Попринцип, съм забелязвал някой път доста добро състояние на тея уплътнителки, и колата пак гори масло, доста масло при това..
Истината е че маслените сигменти са слабо звено, и доста бързо заминават...

Някой път съм засичал износена биела стигнала до жълто, искам да му спестя пари, ама как да му я затворя с биела която ще почне да трака и ще надере шийките на коляновият вал..

А и човек, не може да е сигорен за състоянието на цилиндрите без да ги прегледа.

А колкото да това дали се занимавам, няма да казвам защото всеки си има негово виждане за това кой е майстор, кой разбира и кой не е..

Само ще кажа че зимата бях качил цял мотоциклет 400 кубика, на 12 етаж в моята стая до леглото, бях му разглобил двигателя, и първата работа като отворя очи, е да почна да бъзикам нещо по двигателя...
:lol: :lol: :lol:
После го запалих на терасата, абе луда работа..
Аз съм човек който се занимава от доста време, който обича машините и чете доста за тях, сега до колко съм навътре това е субективно понятие, всеки си има някакво виждане по този въпрос..
А и човек не може да знае всичко..
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by rangel1 »

krassy wrote:Мисля до отговора на въпроса се стига с разговор с клиента . Нали все пак той ще плаща сметката накрая ? Според мен най-добре е да му се обясни какво е добре да се направи и колко ще струва , а той да реши какво да се прави от там нататък . На практика се постига в 90% от случаите следното: Дай сега ще сменим само гумичките да видим как ще е , пък после ако продължава да гори масло ще отваряме глава и ще гледаме каво ще правим . При този вариант после клиента не може да дойде и да каже че нищо не си направил ,а казва: Ти беше прав . Трябва да вдигаме глава .
Мое мнение . Но , и на мен ми е любопитно да прочета повече мнения .
Абсолютно точно и вярно и аз постъпвам така.......
traqnsavov
КОЛЕГА
Posts: 350
Joined: Wed Jul 22, 2009 5:01 pm
Location: Варна

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by traqnsavov »

добре ако установиш че гумичките практически са доста добре, и че не може да пуска от тях..

А и не забравяйте че някой архаични двигатели дори нямат монтирани такива екстри, като гумички. :lol: :lol: като шкодата, то не че шкодата е автомобил де... :D :lol:
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by bobolin4o »

rangel1 wrote:
krassy wrote:Мисля до отговора на въпроса се стига с разговор с клиента . Нали все пак той ще плаща сметката накрая ? Според мен най-добре е да му се обясни какво е добре да се направи и колко ще струва , а той да реши какво да се прави от там нататък . На практика се постига в 90% от случаите следното: Дай сега ще сменим само гумичките да видим как ще е , пък после ако продължава да гори масло ще отваряме глава и ще гледаме каво ще правим . При този вариант после клиента не може да дойде и да каже че нищо не си направил ,а казва: Ти беше прав . Трябва да вдигаме глава .
Мое мнение . Но , и на мен ми е любопитно да прочета повече мнения .
Абсолютно точно и вярно и аз постъпвам така.......
Така трябва и да бъде, в крайна сметка клиента дава парите. Майстора трябва да обясни от какво може да е проблема и да степенува ценово възможностите за решаването му.
TuningMaster Image
0887 704 900
najdobrix
КОЛЕГА
Posts: 52
Joined: Wed May 10, 2006 7:44 pm
Location: Sofia kv.Krasnapolyana
Contact:

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by najdobrix »

bobolin4o wrote:
rangel1 wrote:
krassy wrote:Мисля до отговора на въпроса се стига с разговор с клиента . Нали все пак той ще плаща сметката накрая ? Според мен най-добре е да му се обясни какво е добре да се направи и колко ще струва , а той да реши какво да се прави от там нататък . На практика се постига в 90% от случаите следното: Дай сега ще сменим само гумичките да видим как ще е , пък после ако продължава да гори масло ще отваряме глава и ще гледаме каво ще правим . При този вариант после клиента не може да дойде и да каже че нищо не си направил ,а казва: Ти беше прав . Трябва да вдигаме глава .
Мое мнение . Но , и на мен ми е любопитно да прочета повече мнения .
Абсолютно точно и вярно и аз постъпвам така.......
Така трябва и да бъде, в крайна сметка клиента дава парите. Майстора трябва да обясни от какво може да е проблема и да степенува ценово възможностите за решаването му.
Да съгласен на 100%,но в 50% от моят скромен опит причината е била във водачите.
autodrago
КОЛЕГА
Posts: 40
Joined: Sat Oct 29, 2005 2:21 pm
Location: Плевен
Contact:

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by autodrago »

Колега,всичко на този свят се свежда до убеждаване и психическо въздействие :))

Та думата ми е.... Като дойде клиента му кажи: "Приятел ти като си купиш нови маратонки с чорапи на една седмица ли ги обуваш...и се усмихни и му дай една минута да реши сам....страшно въздейства,повярвай ми:)))"

http://www.autodrago.vibs.bg
traqnsavov
КОЛЕГА
Posts: 350
Joined: Wed Jul 22, 2009 5:01 pm
Location: Варна

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by traqnsavov »

Да ама като ти докарат кола която е взивена, която има ръбове в цилиндрите, и износени водачи, и искат за 5 лева да я оправиш, и да стане като нова, тогава какво правим... :? :?
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by bobolin4o »

traqnsavov wrote:Да ама като ти докарат кола която е взивена, която има ръбове в цилиндрите, и износени водачи, и искат за 5 лева да я оправиш, и да стане като нова, тогава какво правим... :? :?
Е точно в този случай казваш, че не си ти майстора.
TuningMaster Image
0887 704 900
krassy
Posts: 15
Joined: Mon Jun 22, 2009 5:06 pm

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by krassy »

Е , той клиента винаги иска да стане ефтино и качествено и ако може за вчера ... Все неща дето едното с другото не върви . То или качествено работим или ефтино ама аз двете немога . А за бързото гледам въобще да се не хващам .
stoianRX7
Posts: 12
Joined: Mon Apr 06, 2009 1:54 pm

Re: Здравейте колеги механици.. Имам питане към вас..

Post by stoianRX7 »

казал си му точно това което трябва,като преди това си степенувал нещата
Post Reply