Page 1 of 2

Регулиране на TPS

Posted: Sun Aug 09, 2009 7:19 pm
by ludiqmaks
Здравейте.Днес ми докараха един голф,94г,18i,ABS. И ми казват че са му ръзвъртяли тпс са, та дали някой се е зблъсквал с тъкъв случей :roll: някой ако знае как да го върна в заводцкото си положение ще му бъда благодарен.

Re: Регулиране на TPS

Posted: Sun Aug 09, 2009 8:29 pm
by ifidik
в аутодатата има стойностите на съпротивление,мериш и настройваш

Re: Регулиране на TPS

Posted: Mon Aug 10, 2009 8:47 am
by bobolin4o
ludiqmaks wrote:Здравейте.Днес ми докараха един голф,94г,18i,ABS. И ми казват че са му ръзвъртяли тпс са, та дали някой се е зблъсквал с тъкъв случей :roll: някой ако знае как да го върна в заводцкото си положение ще му бъда благодарен.
Контакт, закачаш с кодочетец, подаваш газ, натискаш бутончето на мотора за празен ход, то се прибира до откат, откачаш буксата на моторчето, пускаш газта, проверяваш дали е достигнат заводския ограничител на клапата - ако не е, отпускаш жилото;
гледаш на актуални стойности "ъгъл на др. клапа" и гласиш от плочката "0" градуса.
Успех!

Re: Регулиране на TPS

Posted: Mon Aug 10, 2009 3:07 pm
by renene
Не е ли по-лесно един газ анализатор да сложиш ако имаш разбира се.

Re: Регулиране на TPS

Posted: Mon Aug 10, 2009 7:32 pm
by bobolin4o
renene wrote:Не е ли по-лесно един газ анализатор да сложиш ако имаш разбира се.
Не е.

Re: Регулиране на TPS

Posted: Mon Aug 10, 2009 11:06 pm
by VOLUMAX
При регулировка на такъв TPS според мен е задължително да се ползва газанализатор или някакъв друг ламбда метър !
Това с нагласянето на 0 градуса на клапата е просто ориентировачна отправна точка .
От там насетне се гледа напрежението на TPS-a когато клапата е подприала в стопора и се варира финно според сместа !
Особенно в зоната на празния ход сместа се променя на всяка десета от волта .

Re: Регулиране на TPS

Posted: Tue Aug 11, 2009 7:01 am
by ifidik
ludiqmaks wrote:Здравейте.Днес ми докараха един голф,94г,18i,ABS. И ми казват че са му ръзвъртяли тпс са, та дали някой се е зблъсквал с тъкъв случей :roll: някой ако знае как да го върна в заводцкото си положение ще му бъда благодарен.
колега,от всички тия насоки които получи, видя ли колко е развъртян тпс и или си е за смяна?

Re: Регулиране на TPS

Posted: Tue Aug 11, 2009 8:29 am
by bobolin4o
VOLUMAX wrote:При регулировка на такъв TPS според мен е задължително да се ползва газанализатор или някакъв друг ламбда метър !
Това с нагласянето на 0 градуса на клапата е просто ориентировачна отправна точка .
От там насетне се гледа напрежението на TPS-a когато клапата е подприала в стопора и се варира финно според сместа !
Особенно в зоната на празния ход сместа се променя на всяка десета от волта .
Вярно, че е отправна точка, но това е отправната точка за по-нататъшни доизкусурявания на системата; тоест ако например налягането на бензина не е в норма, посредством ТПС ли да му глася CO-то? Айде стига ... освен това има стойност наречена "ламбда фактор" и "ламбда адаптация" - ей това показва накъде духа вятъра.
Ако не е нагласен ТПС както писах по-горе има аномалии с празния ход.
Това е моето мнение по въпроса, не ангажирам никого с него, няма да споря с колеги, в крайна сметка за това сме хора - всеки знае най-добре за себе си на базата на натрупания опит...
Със здраве!

Re: Регулиране на TPS

Posted: Tue Aug 11, 2009 5:02 pm
by ludiqmaks
Здравейте колеги.Благодаря за мненията ви :!: днес се борих с нея и нищо не направих, защото стопорните болченца също са ги разместили от фабричната им настройка.Мисля утре да намеря някой моно инжекция и да меря по нея, би трябвало да стане според мен :roll:

Re: Регулиране на TPS

Posted: Tue Aug 11, 2009 5:26 pm
by auto
Този потенциометър се настройва в завода до третия знак след десетичната запетая и ТАМ НЕ СЕ ПИПА.Затова хората са сложили и пластмасови капачки/пломби/Ако не са пипани двата регулировъчни болта на клапата мери между средните два крака на потенциометъра на контакт и при върнато в крайно положение моторче трябва да има 0,80-0,85 V.Успех!

Re: Регулиране на TPS

Posted: Tue Aug 11, 2009 7:37 pm
by diagnostic
auto wrote:Този потенциометър се настройва в завода до третия знак след десетичната запетая и ТАМ НЕ СЕ ПИПА.Затова хората са сложили и пластмасови капачки/пломби/Ако не са пипани двата регулировъчни болта на клапата мери между средните два крака на потенциометъра на контакт и при върнато в крайно положение моторче трябва да има 0,80-0,85 V.Успех!

Колега аз напълно те подкрепям !!!

Re: Регулиране на TPS

Posted: Sat Aug 15, 2009 9:15 am
by traqnsavov
auto wrote:Този потенциометър се настройва в завода до третия знак след десетичната запетая и ТАМ НЕ СЕ ПИПА.Затова хората са сложили и пластмасови капачки/пломби/Ако не са пипани двата регулировъчни болта на клапата мери между средните два крака на потенциометъра на контакт и при върнато в крайно положение моторче трябва да има 0,80-0,85 V.Успех!

А ако трябва да се смени, понеже е износен какво правим, сменяме колата.. :lol: :lol: :lol:

Епа чак да не се пипа, пипа се, ама трябва да знаеш къде да пипаш... :oops: :oops: :roll:

Re: Регулиране на TPS

Posted: Sat Aug 15, 2009 12:12 pm
by mitko
Да ,не се пипа и ако е износен и трябва да се смени се сменя с цялата долна част на моно инжекцйона . Друг е въпроса че тука е Булгаристан и се деиства по метода махаш старото слагаш ВЕХТОТО!!!

regards

Re: Регулиране на TPS

Posted: Sat Aug 15, 2009 4:16 pm
by traqnsavov
Щом го има като резервна част, и щом не е запечатан както на гоУуфффф, значи нищо не му пречи да се смени... :D

А това че някой хора не могат да я настроят да работи, това е отделен въпрос......

Re: Регулиране на TPS

Posted: Sat Aug 15, 2009 4:33 pm
by mitko
Ти маи не четеш какво се пиши !!!!! Продава се не само TPS , а комплект с алуминиевата долна част на моно инжекцйона и е с пломбички !!!!! Или идва готов настроен по самата клапа защото и тя стой на тая част на моноинжекцйона . А и тука става точно дума за Голф. :lol:

regards