Page 1 of 2
Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Wed Sep 30, 2009 12:26 pm
by yasser
Здравейте,
имам следната грижа с BMW E36 1.8ti 98y.
Проблема се изразява в няколко точки.
-прекалено голям разход - около 20л/100км.
-колата има мощност в ниските оборота ( до 2000), след което при високи обороти няма тяга.
-проблем при диагностиката - свързва се с КТС, но дава малко по-различни данни. Колата запалена на тихи обороти държи около 800, но диагностиката дава около 1700 оборота.
Пак при диагнстиката не казва на колко волта е в момента зареждането, визирам актуални стойности на КТС. Дава 0.0в
Отново при актуални стойности показва температура на охлаждаща течност и то непостоянна , тоест постоянно варира от -4 до +150 градуса.
Колата е ходила на елкон и там са проверили газовете от ауспуха. Отчетени на стойности на прекалено богата смес.
Въпроса ми е следния:
Възможно ли двигателния компютър до толкова да е повреден, че колата да пали и да се движи, но в същото реме и да не работи адекватно?
Ако някой е имал подобен случай би било чудесно да сподели опит.
Благодаря.
Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Wed Sep 30, 2009 6:55 pm
by Aspar
Здавейте , при е36 много често ецуто се наводнява и започват аномалий кото тези отвори ецуто и го разгледай за корозий . Успех
Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Wed Sep 30, 2009 11:41 pm
by yasser
Благодаря за отговора.
Все пак е насока, преди да съм я умъртвил тотално
Ще проверя и ще пиша за резултат/
Поздрави.
Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Thu Oct 01, 2009 5:39 am
by Sasho85
Като е студена, лесно ли пали?
Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Thu Oct 01, 2009 1:29 pm
by yasser
Странното е, че винги пали нормално.
Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Fri Oct 02, 2009 2:52 pm
by yasser
Днес пак се заиграх с автомобила.
Няма никакъв окис или нещо, което да напомня за проблем с компа.
За всеки случай презапоих буксата на компа, въпреки, че според мен беше излишно.
Все пак платката е поне двуслойна и е много малък шанса да се получи пукната спойка.
Състоянието е все същото. Автомобила пали, върви, но на живи данни дава ненормални стойности.
Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Fri Oct 02, 2009 5:41 pm
by bobolin4o
Въпроса ми е следния:
Възможно ли двигателния компютър до толкова да е повреден, че колата да пали и да се движи, но в същото реме и да не работи адекватно?
Възможно е естествено, намери друг и се убеди сам.
Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Tue Oct 06, 2009 1:37 am
by IPEICHEV
Или пък намери някакъв друг диагностичен уред.Успех!

Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Tue Oct 06, 2009 7:44 am
by yasser
Добро утро.
Благодаря на отзовалите се.
Вчера пак се пробвах, презапоих целия комп с горещ въздух.
Положението все още е същото. За съжаление в рамките на една седмица не успяхме да намерим друг компютър за да направим поне проба. Интересното е, че в актуалните стойности когато колата е запалена на обороти и двигатела е на близо 800 оборота на ктс-а дава 1600, но при незапален двигател дава 7700+ оборота

Напрежението при запален е 0.0в а при незапален 0.1в.
Действително последно се усъмних да не би ктс-а просто да няма база данни за този двигател.
Винаги дава 2 грешки и ги изписва като "неразпозната неизправност"
Вчера момчето си взе колата.

Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Sat Nov 21, 2009 8:35 pm
by rockton
Колега yasser какво стана с бавареца, или клиентът не се върна повече?
Питам ,защото Вчера един колега ми докара такова баварче със същото заболяване , оплаква се че му гори 20 на сто!
-
Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Sun Nov 22, 2009 7:39 am
by traqnsavov
И при нас дойде едно такова БМВ, оказа се запушен махкуч на излишното гориво..
Това беше

ебахти повредата.
Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Sun Nov 22, 2009 8:47 am
by rockton
-Снощи нямах много време за писане , но сега подробности!
-Колата е на колега от съседен сервиз за гуми, приятелче!
Казва ми че е започнала да гори зверски(20 на сто)..според него - след като са и сменили маслата и филтрите???
Проверих я набързо защото той собственикът и нямаше време а и не можеше да ми я остави за по дълго, Но в понеделник пак ще ми я докара да я боря!
В ECUто записва грешка -/ разпознато детонационно горене в цилиндрите - извън диапазона/..... изтривам грешката! При палене и на тихи обороти на място не я записва отново! НО ако я изфорсирам на място над 3000 оборота , грешката се появява веднага!
Проверих изходящи газове, с газ анализатора???-интересно- всичко е в нормите , съвсем леко е завишено CO а също и HC ламбда коефициента идеален 1.020
Закачих я и на мотортестера- запалването перфектно няма забележки кабели бобини свещи.........преди три месеца са сменяни кабели и свещи,..свалих свещи да ги огледам,...-идеално горене керемида..-всичките!?!
Колата няма газ, пали на момента без значение топла студена, двигателя работи перфектно тихо няма вибрации и сътресения не прекъсва в различните режими, собственика казва че и на ход е така набира добре и върви нормално има тяга!?
-Казах му да налее бензин от друга бензинджийница и в понеделник да ми я кара пак, ая през това време да наблюдава !
Той по принцип е спокоен шофьор не я гони и кара доста спокойно и внимателно, откъде идва този велик разход на гориво????..- си нямам на идея??

Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Sun Nov 22, 2009 8:53 pm
by yasser
rockton wrote:Колега yasser какво стана с бавареца, или клиентът не се върна повече?
Питам ,защото Вчера един колега ми докара такова баварче със същото заболяване , оплаква се че му гори 20 на сто!
-

Не, клиента дойде, добър приятел ми е.
Ходи на друго място, понеже аз не можех да се справя с проблема му, а имах огромното желание.
Казали са му, че колата има само един проблем и той е свързан с ламбда сондата.
Поръча някаква , но броени дни след това замина и не го знам след колко месеца ще се върне.
Иначе само за сондата са казали, ниакакви други проблеми по двигатела.
Сондта давала показания за много бедна смес и за това се получавало изкуствено обогатяване на горивната смес от където произлиза големия разход на гориво.
Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Mon Nov 23, 2009 8:41 am
by traqnsavov
Сондата може да дава много бедна смес още поради няколко причини..
Ниско горивно налягане, не добре работещи инжектори или изпускаща гарнитура на изпускателният колектор, и оттам ламбда съодношението спада...
Много лесно ги тествам сондите, както колата работи 2000 оборота, и е загряла до нормална температура, впръсквам със спринцовка бензин за да се получи преобогатена смес, и гледам ламбда показанията дали ще мръднат..
Попринцип ламбдите овяхват само до едно ниво на сигнала някакъв праг и не могат да го преодолеят, най често 05-06 волта, и тогава почва да се усеща липсата на коректни стойности..
Re: Проблем с БМВ Е36 компакт 1.8ти
Posted: Tue Nov 24, 2009 8:04 am
by rockton
Благодаря на всички, колата все още не са ми я докарали , като дойде и почна да я "боря" , ще пиша резултати!
