Страница 1 от 3

Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Чет Яну 28, 2010 11:23 am
от sporttech
Зравейте ,
Колата е Пунто '94-та , мотор 176А6.000 IAW 6F.SB - моно инжеция
Колата дойде при мен не палеща ... беше замръзнало последното гърне и като го размразихме запали от четвърт , празен ход идеален , смес на място перфектна .... дори катализатора работи ....
Проблемът , който остана и според клиента го е имало и преди това , е следния ... след като загрее , при първото даване на газ , колата върви ... връщам педала , натискам пак до край - усеща се лека загуба на мощност .... връщам / натискам - още загуба на мощност .... на петия опит не може да прескочи 3000 оборота на 1-ва .... на десетия губи и празния ход , изгасва и пали трудно след това ...
Ако я изгася за около минута всичко започва отначало ...
- няма грешки
- живи данни в норми с изключение на това , че ламбда сондата започва да показва бедна смес , докато прави мизериите ... а времето на впръскване в този момент стои сравнително постоянно и според скенера , и според осцилоскопа ... реагира на промяна на педала , но работата на мотора не се променя
- мерих налягане на гориво в движение - постоянно 1,2-1,3 бара , в зависимост от манометъра (пробвах с 3 различни)
- свалих гърнетата , пробвах я и само по изпускателен колектор - няма разлика (освен в звука)
- не губи антифриз и няма СО2 в охладителната система
- ангренаж ОК - включително разглобих всичко за да проверя шпонките
- реглаж на клапаните ОК - проверих ги и на топло
- имам разклонителна кутия - гледах с осцилоскопа всички всички сигнали , захранвания и маси в движение - всичко изглежда ОК
- откачих алтернатора - с идеята да не би да вкарва някакви шумове
- изолирах EVAP-a и го пробвах и без тапа на резервоара

Пробвах да сменя (въпреки че изглеждат ок) :
- дюза - 2 нови
- компютър - пак два
- мап сензор
- TPS
- ламбда сонда
- двата датчика за температура
- датчик на коляновия вал
- шайба на коляновия вал
- бобини , кабели , свещи (понеже съм имал подобен случай , заради смущения от запалителната с-ма)
- прерових инсталацията на мотора кабелче по кабелче
- сложих мостчета на главното реле
- свалих и почистих всички маси
- източих бензина и налях нов
Всяка от старите части пробвах на същото такова пунто и то си работи кат слънце ...
Дайте някакви идеи , че моите свършха :roll:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Чет Яну 28, 2010 11:34 am
от gt40
Добре дошъл в клуба на нерешимите загадки!
Три от случаите, които съм имал, си ги изброил: аспух, дюза и захранване.
Това, че се оправя след престой, прилича на електроннен проблем.
Поздрави и успех!

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Чет Яну 28, 2010 1:55 pm
от georgi2106
имах подобен проблем.колата студена няма проблеми като загре губи мощност после падат обороти и накрая гасне.оказа се че некои колега е разглабяал коленовия вал и не е сложил аксиалните лагери.измества вала и затега

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Чет Яну 28, 2010 5:10 pm
от rangel1
Това чудо има ли газово ако е така хвърли го и сигурно ще тръгне :mrgreen:

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Чет Яну 28, 2010 6:57 pm
от gt40
Е ся " газовата прецаква колата" !

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Чет Яну 28, 2010 7:55 pm
от ivanovbg
Вече трета кола ми идва така тая седмица 2 сеата и едно пунто и двете са 1,2 мотори.оказа се замръзнало масло и задрали лагери.Свали картера и виж лагерите.Двата сеата са без газови така че не е там проблема.Основния проблем е замръзнала картерна вентилация и от там конденза остава в мотора и пресича маслото.И трите ги ремонтираме.А затяга разпределителния вал.За всеки случай виж първо на алтернатора корпуса дали е спукан- пробвай без ремък ако ли не лагери и разпеделителен вал.

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Чет Яну 28, 2010 10:53 pm
от sporttech
... мерси за идеите :D
... утре ще проверя аксиалния луфт и ще сваля картера ... и без това му тече гарнитурата ...
... разпределителния вал изглежда добре ... няма следи да е оставал без масло ... главата е чиста и почти няма нагар
... ремъка го свалях - няма проблем с алтернатора
... газ не е имало никога ... или поне не личи

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Пет Яну 29, 2010 12:08 am
от presko79
Доста работа си отхвьрлил колега,дано има насреща после.
Тая кола има ли някьв еколог там нещо за обратни газове ? питам щото незнам ,че имам чувство че се задушава нещо

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Пет Яну 29, 2010 8:14 am
от ivanovbg
Колега като загрее колата оправя ли се?.Налягане на бензина-не пада ли когато гасне?Като пада мощноста ако му пръскаш допълнително бензин оправя ли се или се дави?Без ламбда сонда как е?На място или в движние го прави?Ако е от аксиален луфт трябва да гасне при натиснат съединител.

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Пет Яну 29, 2010 12:04 pm
от sporttech
ivanovbg написа:Колега като загрее колата оправя ли се?.Налягане на бензина-не пада ли когато гасне?Като пада мощноста ако му пръскаш допълнително бензин оправя ли се или се дави?Без ламбда сонда как е?На място или в движние го прави?Ако е от аксиален луфт трябва да гасне при натиснат съединител.
... точно като загрее започва да прави мизерии
... на студено е 10 по шестобалната
... налягането НЕ пада
... на място може да работи цял ден и няма проблем , обаче като я подкараш И започне да губи мощност , после и на място започва да "глъхне" ... като стигне до този момент , на пълна газ спира на около 3000 и много бавно вдига до около 4500 и това е тавана ... ако в този момент пръсна допълнителен бензин , пали за момент в дросела и нищо друго не се променя
... с изключена сонда няма разлика
... няма увеличен аксиален луфт .... по късно ще погледна и лагерите , но не вярвам да има проблем там .... за толкова време досега трябваше да се е разпаднал д.е.. и мотора ... или поне да му свети лампата за маслото на ПХ ... незнам .... направо ме боли главата вече
presko79 написа:Доста работа си отхвьрлил колега,дано има насреща после.
Тая кола има ли някьв еколог там нещо за обратни газове ? питам щото незнам ,че имам чувство че се задушава нещо
... ще има насреща , ако открия проблема ... не мога да кажа на клиента "дай едни пари , ама незнам кво ти е на колата" :roll:
... няма EGR , ако това имаш предвид ...

ПП ... за последните 10 години съм имал само още два толкова побъркващи случая и пак с фиат групата .... алфа 145 с някой от боксерите , която работеше пефектно , но вървеше като се едно е 20 коня .... и фиат крома 2,0 8V с два вала , който въпреки всичките ми усилия , не искаше да пуска искра на 2ри и 3ти цилиндър ....

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Пет Яну 29, 2010 7:20 pm
от ivanovbg
И на мен ми стана интересно.А ако продължаваш да наливаш бензин работи ли?Когато изгасне чете ли обороти на коляновия вал,пръска ли дюзата.Мапа тогава какво показва?Маркуча на мапа проходим ли е ?
Можеш ли да я четеш в движение като се появи проблема?Имал съм случай и на спукана гарнитура м/у цилиндри с подобни симптоми.Компресията колко е като изгасне?Ако си от София докарай я в понеделник при мен да я видя и аз.

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Пет Яну 29, 2010 8:25 pm
от Todio
Измери компресията когато загуби мощност. Може да има спукани клапани и като загрее да има пропуск.

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Съб Яну 30, 2010 12:07 am
от delio
днес имах подобен случай е едно поло и се оказа запушен катализатор и като капак от последното гърне извадих
сигурно 10м вата която се беше свлекла от гърнето

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Съб Яну 30, 2010 10:10 am
от gergesevlievo
Щом пали в дросела,според мен е възможен пропуск на гарнитурата между целиндрите!

Re: Проблем с Фиат Пунто ?

Публикувано на: Съб Яну 30, 2010 11:46 am
от epasha
колега от два дена се занимавам със същата кола фиат пунто 94г. 1.1 176 А6 докараха ми я на дърпане. Няма палене искра да те пребие бензин да си удавиш и не пали.След един ден търсене се оказа запушено гърне с лед и оттам не щеше да пали запалих я добре но като загрее светва лампата на компа минава в сервизен режим и на 4500 оборота зацикля.Когато не свети лампата на компа вдига 6000 оборота и проблема го прави на топъл двигател като е студена няма проблеми свалях гърнето и я пробвах същата работа като загрее дава грешка от някаде и минава в сервизен режим мерих датчика сза температурата ОК датчика за температурата на въздуха ОК единствено ламбдата дава ниски показания 0.02- 0.07 волта при положение че трябва да е 0.2-0.8 волта нямам диагностика за фиати да видя и каква е грешката шибана работа GSM ми е 0893327447 ако намеря нещо ще пиша