Page 1 of 1
Датчик колянов вал
Posted: Mon Feb 08, 2010 8:19 pm
by karamilev
Днес разглобявах един двигател на Кордоба 02г. с код на двигатела AUD.За да свалиш семерингата на коляновия вал от страната на маховика трябва да махнеш гривната на датчика на вала,направих го и след това установих че няма никакъв белег или положение в което да се монтира отново.Гривната е почти като на каре на абс.Дали има някакъв пиниз при монтажа(наместването) или този датчик е само за обороти и няма заначение къде ще се набие.След щателно оглеждане намерих точното и положение каде е стояла но все пак ме гложди въпросът как е замислено.

Re: Датчик колянов вал
Posted: Mon Feb 08, 2010 10:44 pm
by rangel1
Re: Датчик колянов вал
Posted: Tue Feb 09, 2010 7:25 am
by ivanovbg
Виж в елзата .Има значение 60 и 2 зъба са.Като отида в сервиза ще проверя и ако не си се оправил ще пиша.
Re: Датчик колянов вал
Posted: Tue Feb 09, 2010 7:54 am
by karamilev
rangel1 wrote:Спопред мен ако няма пропуснати зъби слагай както ти падне

има пропуснати 60 и 2 са
ivanovbg wrote:Виж в елзата .Има значение 60 и 2 зъба са.Като отида в сервиза ще проверя и ако не си се оправил ще пиша.
Ако не те затруднявам ще чакам да пишеш.Имам решение но все пак искам да знам как го дават
Re: Датчик колянов вал
Posted: Tue Feb 09, 2010 9:09 am
by Todio
В Елсата дават този датчик да се сваля и качва със спец. приспособление.
Re: Датчик колянов вал
Posted: Tue Feb 09, 2010 10:04 am
by ivanovbg
Re: Датчик колянов вал
Posted: Tue Feb 09, 2010 6:33 pm
by karamilev
ОК,значи колянов вал на ГМТ(на белег) белега на капачката на семеринга трябва да съвпадне с дупката на гривната,до тук добре но от снимката не мога да разбера стрелките какво показват

Re: Датчик колянов вал
Posted: Tue Feb 09, 2010 6:58 pm
by ivanovbg
Там май се хваща специалния инструмент който го нямаш-и аз го нямам

Re: Датчик колянов вал
Posted: Tue Feb 09, 2010 7:13 pm
by karamilev
Ако за останалите неща съм прав,това означава че този специален инструмент е само като дорник за лесно набиване и вадене на гривната,ама ще разбера като започна да събирам двигателя

Благодаря за помоща,ще кажа какво е станало като я запаля.
Re: Датчик колянов вал
Posted: Sun Feb 21, 2010 9:49 pm
by karamilev
Благодаря ти колега,схемата ми помогна доста.Колата е приключена,но ми е интересно от какво се пораждат тези проблеми с мазането при тези двигатели 1.4 MPI и не само при тях? Докато търсих разпределителен вал и плочата отгоре,защото тя е цяла обиколих доста морги от десет само един харесах да няма надрани шийки.Разглобих масленната помпа но там нямаше износени елемнти какти и клапана не беше задържал,но за по-сигурно я смених.
Дали са лошо обслужени или въобще не са дълго време(както предполагам за тази) или имат някакъв дефект,защото се оказа доста търсена главата на този двигател по моргите.Ако на някой му се е случвало да намери конкретната причина нека сподели.

Re: Датчик колянов вал
Posted: Mon Feb 22, 2010 8:36 am
by ivanovbg
Основния проблем е замръзнала картерна вентилация и от там конденза остава в мотора ,пресича маслото и запушва помпата.Обикновено и термостата им е за смяна или ги карат на много къси растояния и не може да изпари конденза.Всяка зима като стане студено съм имал по 2-3 такива

Re: Датчик колянов вал
Posted: Mon Feb 22, 2010 6:54 pm
by karamilev
Ми да ти кажа имаш право защото първия път като светнала лампата за маслото било много студено,но на една бензиностанция им казали че имат масло в картера и няма проблеми да карат,но на другата сутрин пак светнала лампата и след няколко минути работа изгаснала ама не лампата ами двигателя
Ок,още веднъж благодарско !
Re: Датчик колянов вал
Posted: Mon Nov 15, 2010 9:35 pm
by KLESHTITE
колега Иванов да пуснеш пак тази схема че не я намирам
Re: Датчик колянов вал
Posted: Thu Nov 18, 2010 7:56 pm
by ivanovbg
и аз я затрих някъде,ама по горе е обяснено с думи.От елзата я копирах ,след смяната на харда ми замина и не съм я инсталирал още.Трябва по дисковете да се ровя
Re: Датчик колянов вал
Posted: Thu Nov 18, 2010 9:02 pm
by KLESHTITE
аз се оправих по описанието мерси колега