Страница 1 от 3

Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 12:00 am
от sporttech
... проблема е с две коли ... едната е G (W460) , другата Е (W124) .... и двете са със саден 5,6 V8 117.968 300 коня мотор от SEC (W126) 1987-1988 ...

... при 124-ката всичко е от SEC-a .... като се почне от бензиновите помпи , през автоматичната кутия , водния радиатор , до комутатора и механичната инжекция ... единствено датчиците за таблото са от 124 ...

... Gегата е пак с мотор и кутия от SEC , обаче е само на газ с карбуратора на BRC и мегаджолт+EDIS-8 за управление на запалването .... радиатора е чисто нов за BMW 525TDS , за което е изрязана половината предница ... разширителния съд е от някъв VW с капачка на 1,4 бара ..... перката е заварена , охлаждането на автомата е изведено на външен радиатор ....

.... и двете греят като бойлери ... ако навън е под -10 може да се кара ...... около 0-та , в движение горе долу се търпи , обаче на празен ход температурата постепенно (примерно за около 20 минути) се вдига , подминава 110 градуса и антифриза започва да излиза през капачката .... при Т на въздуха над 5-10 градуса и в движение не успяват да се охлаждат ....
.... през това време , радиаторите са горещи колкото мотора (проверено с няколко термометъра) и перките се въртят с оборотите на мотора ....

- проверихме водните помпи
- направихме проверка за СО2 в антифриза
- пробвахме с по няколко термостата .... без термостат (със и без затапване на втория кръг)
- зацепването на веригите е 100% ОК .... и по белези и с индикатори
- джипа е и с нови гарнитури , проверени и шлайфани глави с нови и паснати клапани , нова верига , колела и обтегач ....

:shock:

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 10:03 am
от NASKO12234
Колега а въздуховоди на радиатора инат ли.Имах проблем с такъв след като са му сменяли термостастата, клапатата малкия кръг беше по малка и при отватяне на на големия кръг не можеше да затвори малкия. При това загряване парното трябва да топли доста добре и поне малко да го охлажда /или да задържа температурата на едно място/. Може да пробваш когато загрее да поливаш радиатора с вода трябва да го охлади ако няма други проблеми. УСПЕХ

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 10:17 am
от sporttech
... имат си въздуховоди ... на жипката е ръчна изработка , но мисля , че е добре направен
... малкия кръг го запушвахме с тапа и пробвахме без термостат ... няма разлика
... на празен ход (620 об/мин) парното изстива , но ако вдигна оборотите около 900 , загрява до Т на мотора и стрелката пада за малко ... и после пак започва да се вдига
... това с водата ще го пробвам , не съм се сещал :)

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 11:13 am
от NASKO12234
А когато е загрял зад перката топъл въздух ли духа, долния маркуч е топъл като горния или е по студен. Както пишеш явно на празен ход не върти водата но при вдигане на оборотите трябва даохлажда.

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 1:05 pm
от mitko
Аз карам трети мерцедес и всички имат парно на място . Подобен проблем имах при изгоряла помпичка ,която върти водата прз парното . Като си пресаждал моторите попичка има ли?

regards

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 7:36 pm
от ludiqmaks
А с друга капачка пробвали :D

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 8:22 pm
от presko79
На мен ми прилича на вьздух в системата.Като че ли ,да изолираш на едното парното с трьбичка за проба,да не би нива/височини да се бьркат в работата и да не се обезвьздушава като хората........

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Сря Фев 10, 2010 10:44 pm
от sporttech
NASKO12234 написа:А когато е загрял зад перката топъл въздух ли духа, долния маркуч е топъл като горния или е по студен. Както пишеш явно на празен ход не върти водата но при вдигане на оборотите трябва даохлажда.
... зад преката определено е топъл въздуха ... не може да си държиш ръката повече от 2-3 секунди ...
... двата маркуча са почти еднакво топли ... примерно при 110 на входа е малко под 100 на изхода .... това го меря с IR термометъра от външната страна на маркучите .... вътре реално е по-топло ....
... като поливаме радиатора с вода температурата пада ...
mitko написа:Аз карам трети мерцедес и всички имат парно на място . Подобен проблем имах при изгоряла помпичка ,която върти водата прз парното . Като си пресаждал моторите попичка има ли?

regards
... това с изстиването на парното на ПХ се получава при много коли , обаче мислиш ли , че само заради липсата на електрическата помпа може да прегрява двигателя ? :shock:
... и при 80-90 км/ч пак прегряват ... до около 15-тина градуса околна температура , парното на макс държи температурата в разумни граници , обаче ако е по-топло и то не помага ....
ludiqmaks написа:А с друга капачка пробвали :D
... и с другИ капачки ... и с други радиатори и с други разширителни съдове :) ... това на джипа ... при 124-ката е доста по-трудно да се правят проби и за сега изчаква да намерим проблема на опитния заек :)
presko79 написа:На мен ми прилича на вьздух в системата.Като че ли ,да изолираш на едното парното с трьбичка за проба,да не би нива/височини да се бьркат в работата и да не се обезвьздушава като хората........
... няма въздух ... 1000 %

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Чет Фев 11, 2010 8:58 am
от KLESHTITE
подредба на маркучи ще да е

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Чет Фев 11, 2010 10:40 am
от sporttech
ами те маркучите са 4 ... два за челния радиатор и два за парното ... свързани са според схемата в оригиналното сервизно ръководство ...

разликата е че 126 има по-голям радиатор на парното , но така или иначе лятото парното не се използва и съответно няма как да охлажда мотора ...

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Чет Фев 11, 2010 12:36 pm
от makaveli70
здр.ти ли сменя гарнетурата на главата? на едно 124 20бензин ми дадоха гърнетура която някои дупки на водата липсваха и си спомням че ги пробивах с дрелката.

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Чет Фев 11, 2010 8:02 pm
от ivanovbg
Или аванса да е малък?Или нямаш циркулация(въздух) в една от двете глави.Едната май се обезвъздушаваше от казанчето за подгряване на чистачките

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Чет Фев 11, 2010 9:30 pm
от Aspar
Да не е малък радиатора знам че на тдса е много голям този който сложи оригинален ли е . Имам читав радиатор от S класа 320 цди мога да ти го дам за проба .

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Чет Фев 11, 2010 11:25 pm
от VOLUMAX
ivanovbg написа:Или аванса да е малък
От малък аванс по скоро да бяха загрявали ауспусите но не и мотора ... мотора грее от голям аванс .

Re: Мерцедес 560 SEC прегрява

Публикувано на: Чет Фев 11, 2010 11:26 pm
от ivanovbg
VOLUMAX написа:
ivanovbg написа:Или аванса да е малък
От малък аванс по скоро да бяха загрявали ауспусите но не и мотора ... мотора грее от голям аванс .
Айде де :? Това не са турбо коли