Страница 1 от 2
citroen xara picaso
Публикувано на: Вто Фев 16, 2010 11:49 pm
от xumpi
Здравейте колеги бихте ли ми помогнали?Citroen xara pikaso 2001г. 2.0 hdi мотор- RHY - EDC15C2-1X както си върви
губи мощност и изгасва .Закачих я с ктс 520 и исписа 2повреди -1 вентил регулатор налягане-грешка в крайно стапало 2-контрол налягане в горивен килектор.При работа на ниски обороти първоначално е 29-30 мпа но след извесно време започва да го вдига до 60 мпа . Проверих окабеляването всичко е наред замерих напрежението на 2 краче на регулатора за налягане при работещ двигател 14.30 волта след това вързах мултицета и на двата проводника на регулатора 0.04 волта.Като натисна педала на гаста и я пусна със понижаването на оборотите се появява напрежение от 3.4 вол. и налягането в колектора спадне на постоянно се менещо 29-30 мпа .Има и друго нешто като завъртя ключа да загасне двигателя остава да работи още 3-4 секунди незнам да ли е нормално това.Забравих да спомена проверих и захранваниата на компа-наред.Нямам опит в коман реила за това ви моля за помощ. Работя с ктс520 нямам дуга техника.Неразбирам каво е грешка в крайно стапало?
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Сря Фев 17, 2010 7:36 am
от qalite
Проблема е в помпата зависоко налягане,за да си сигурен,отвори горивният филтър,ако има бронзови стружки-помпата е за ремонт.Може да опиташ със смяна на регулатора на налягане,като за начало
Грешка в крайно стъпало е калпав превод иначе е ниско налягане в рейла
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Сря Фев 17, 2010 8:19 am
от KLESHTITE
виж на клапана има едно уплатнение да не е скъсано
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Сря Фев 17, 2010 9:46 pm
от bobolin4o
KLESHTITE написа:виж на клапана има едно уплатнение да не е скъсано
Хора, човека е писал, че налягането се вдига, не че пада
Според мен е клапан, имах такъв случай, Мерцедес, вдигаше до 700 бара на празен ход. След смяна на регулатора всичко е в норма.
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Чет Фев 18, 2010 3:01 am
от KLESHTITE
съгласен съм добре а откъде е това негаснене
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Чет Фев 18, 2010 7:28 am
от qalite
Бедна смес
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Чет Фев 18, 2010 9:20 am
от bobolin4o
KLESHTITE написа:съгласен съм добре а откъде е това негаснене
От BSI модула...
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Чет Фев 18, 2010 4:45 pm
от VOLUMAX
qalite написа:Бедна смес
Toва го прочетох три пъти и неможах да го асимилирам ... би ли разяснил
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Чет Фев 18, 2010 9:48 pm
от YuliGeorgiev
При замърсен регулатор(набита със стружки цедка) колата гасне с закъснение.
Сваляй, почиствай и ако не става нов.
От там е и гасненето в движение(прай твърде високо налягане).
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Пет Фев 19, 2010 1:44 am
от diagnostic
YuliGeorgiev написа:При замърсен регулатор(набита със стружки цедка) колата гасне с закъснение.
Сваляй, почиствай и ако не става нов.
От там е и гасненето в движение(прай твърде високо налягане).
ето тук е отговора за въпросната кола ... като за проба може да отрежеш цедката и да палиш без нея , успех ... ако не е късно де
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Пет Фев 19, 2010 7:57 am
от qalite
VOLUMAX написа:qalite написа:Бедна смес
Toва го прочетох три пъти и неможах да го асимилирам ... би ли разяснил
Ако не си карал дърт осмак или ЗАЗ няма да ме разбереш и десет пъти да го четеш!Бъзиках се! Това с гасненето няма да се види с KTS-а.
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Пет Фев 19, 2010 1:53 pm
от VOLUMAX
qalite написа:VOLUMAX написа:qalite написа:Бедна смес
Toва го прочетох три пъти и неможах да го асимилирам ... би ли разяснил
Ако не си карал дърт осмак или ЗАЗ няма да ме разбереш и десет пъти да го четеш!Бъзиках се! Това с гасненето няма да се види с KTS-а.
Явно съм заспал доста далеч от курника
Би ли разяснил в какъв диапазон е нормално да варира състава на сместа при HDI моторите
И поради каква причина се получава това обедняване и негаснене
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Пет Фев 19, 2010 2:41 pm
от qalite
Пак не можа да разбереш за какво става въпрос
Иначе от λ = 1,2 до λ = 1,8
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Пет Фев 19, 2010 4:08 pm
от VOLUMAX
qalite написа:
Иначе от λ = 1,2 до λ = 1,8
Гледай сега аз к'во си мисля :
Знаейки ,че гориво-въздушното съотношение при стихиометрична смес ( λ=1 ) за дизелово гориво е 15 кг въздух към 1 кг гориво сметнах следното :
1. На празен ход при спрян EGR имаме около 500мг въздух за цикъл и около 4 мг гориво за цикъл от т'ва следва , че AFR-a (гориво въздушното отношение) е 125:1 или това прави λ = 8,33 !
2. На пълна газ имаме примерно 1000 мг въздух на цикъл и да речем 45 мг гориво на, цикъл това прави AFR 22:1 което е точно λ= 1.48
Следователно от грубите сметки получих Ламбда от 1.48 на пълна газ до 8.33 на празен ход !
Дори при Комън Рейл системите от последно поколение неможе да се достигне Ламбда 1 а камоли по-богата смес заради голямото количество сажди Причинено от лошото смесообразуване ! Или казано просто тва горното HDI ако го подкараме на Ламбда 1.2 ще пуши като локомотив или ако е с DPF ще го задъни за 15 мин
А в крайна сметка гасненето не зависи от сместа а от това дали като върнеш ключа дюзите му ще спрат
Re: citroen xara picaso
Публикувано на: Пет Фев 19, 2010 5:10 pm
от qalite
qalite написа: Ако не си карал дърт осмак или ЗАЗ няма да ме разбереш и десет пъти да го четеш!Бъзиках се! Това с гасненето няма да се види с KTS-а.
Пак не можа да ме разбереш