Page 1 of 1

Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Mon Feb 22, 2010 10:15 pm
by traqnsavov
Дойде едно ауди дърто :? :shock: механична инжекция с компютър за управление..

Та има един клапан за ниските обороти като я закача за осцилоскопа една минута работи и импулсите се губят колата почва да вдига обороти, като рестартираш компа се оправя пак за малко..

Мисля че е от компа направо съм без идея чесно.. :cry: :cry:

Тея клапани със ШИМ модулатор ли са някой има ли представа..

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Tue Feb 23, 2010 12:06 am
by bobigas
Колега само това успях да изровя като сигнал за управление на клапана за празен ход.
http://prikachi.com/files/1384428S.jpg
Провери също и превключватела за празен ход който е отдолу на дроселовата клапа,доста често и той създава проблеми.

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Tue Feb 23, 2010 7:59 am
by traqnsavov
Точно такъв е 5 секунди и колата работи идеално....
После става права черта __________________________________ и колата спира да работи..

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Tue Feb 23, 2010 9:04 am
by gt40
Тия KE-Jetronic имат и кодове за грешки. Вярно, че повечето са мигащи, ама е нещо. Освен, ако не е много старо (не си дал код на мотора). TP е с два ключа: затворен дросел и напълно отворен. Другото, което създава проблем, е потенциометъра на дебитомера.
Успех!

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Tue Feb 23, 2010 10:54 am
by VOLUMAX
Управлението на клапана за празен ход спира заради отклонение в напрежението на потенциометъра на дебитомерната клапа !
Това спиране е един вид сервизен режим ... ако дросела ти е настроен адекватно то при спиране на управлението на моторчето оборотите на
празен ход трябва да бъдат аколо 1100 rpm .
За да имаш активен контрол на празния ход трябва първо да регулираш адекватна смес на празен ход и след това да докараш напрежение от потенциометъра
от 0.4 до 0.6 волта ! Разбирасе провери дали потенциометъра е изряден защото това им е слабо място (изтриват се пътечките )
Всички тия настройки трябва да бъдат извършени на горещ мотор и на разкачена ламбда сонда ( ако има такава ) :?:

Ехх спомени спомени :D

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Tue Feb 23, 2010 11:20 am
by niki
На КЕ на Мерцедес при тотално дефектен потенциометър (счупени пера) - регулатора на пр. ход продължава да работи, т.е. не се влияе директно от положението на пот. на дебитомера. Аз бих пробвал дали при откачен пот. на дебитомера пак не държи обороти за да съм сигурен, че няма общо. Дебитомерът според мен е по-важен за работата на електрохиравличния регулатор. Ключът на пр. ход трябва да е затворен за да работи коректно тоя регулатор на пр. ход. Възможно е наистина компа да се шашка..

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Tue Feb 23, 2010 4:29 pm
by rangel1
:roll:

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Tue Feb 23, 2010 8:21 pm
by Aspar
VOLUMAX wrote:Управлението на клапана за празен ход спира заради отклонение в напрежението на потенциометъра на дебитомерната клапа !
Това спиране е един вид сервизен режим ... ако дросела ти е настроен адекватно то при спиране на управлението на моторчето оборотите на
празен ход трябва да бъдат аколо 1100 rpm .
За да имаш активен контрол на празния ход трябва първо да регулираш адекватна смес на празен ход и след това да докараш напрежение от потенциометъра
от 0.4 до 0.6 волта ! Разбирасе провери дали потенциометъра е изряден защото това им е слабо място (изтриват се пътечките )
Всички тия настройки трябва да бъдат извършени на горещ мотор и на разкачена ламбда сонда ( ако има такава ) :?:

Ехх спомени спомени :D
100% Това е проблема

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Tue Feb 23, 2010 8:53 pm
by traqnsavov
На клапата няма потенчиометър тоест TPS липсва..
Има само две кючета работят и това е..

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Tue Feb 23, 2010 9:11 pm
by bobigas
Колега колегата VOLUMAX пише за потенциометъра за клапата на инжекциона(дебитомерната клапа)
http://prikachi.com/files/1386382t.jpg

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Tue Feb 23, 2010 9:17 pm
by traqnsavov
аха :wink: :)

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Wed Feb 24, 2010 9:28 am
by sporttech
.... колко е дърто това ауди ? .... код на мотора ?
.... повечето от 100-тиците с КЕ могат да се четат с вагком и има даже живи данни в ADC вид в група 000 , а ако е KE мотроник има даже и интерпретирани стойности в 001
.... отвори ELSA там е описана цялата проверка и официалните варианти за настройки
.... изключването на ламбда сондата не ти гарантира 0 ток през клапана за управляващо налягане .... за да изключиш ламбда контрола трябва освен сондата , да изключиш и захранването на компютъра за няколко секунди , като преди това си проверил датчици за тампература , ключетата на дросела , аванс , маси и т.н. ..... след това трябва да си направиш механичните настройки на дебитомера от двата шестограма .... и чак след това се настройва потенциометъра , като и той обикновено има две настройки ...
.... тази права линия на управлението на клапана за ПХ , на 0 или 12V стои ?
.... ако не си представяш как работи тази система , по-добре прочети внимателно литературата по въпроса , защото като я разчовъркаш само по съвети от форумите има голяма вероятност да стане по-зле на финала .....

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Wed Feb 24, 2010 5:29 pm
by traqnsavov
На 12 волта стои мерено от към линията на компютъра, тоест от към комутацията..

Ето поиграх си да направя едно гифче, това са стойностите който ги дава измерено от към клапана за въздух за ниските..
Image

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Wed Feb 24, 2010 6:56 pm
by veli
Отвори ЕКУ,провери управлението на тр.,провери масата на тр.!

Re: Ауди 100 проблем със ниските...

Posted: Wed Feb 24, 2010 7:34 pm
by traqnsavov
Тя там е горяла инсталацията компа е постопен, казах му че не мога да я оправя не съм му взел пари естественно..
Някой друг да се занимава с нея.. :?