Page 1 of 1

Рено Меган

Posted: Mon Apr 12, 2010 7:14 am
by gt40
Реното е с мотор К7М 720 '97 г. Оплакването на собственика е трудно потегляне. Човека я кара от 3 седмици и гасне, ако не я изфорсира повече. Тествах я, всичко е ок. Стъпковия е нов и работи точно както се полага, тихите са заковани на 720! Пробвах я в движение и поради слабия двигател наистина потегля с опасност от гаснене. Ако се вдигнат тихите на 800-900, мисля, че всико ще си дойде на мястото. Тъй като нямам програматори, приемам предложения някой да го направи.

Re: Рено Меган

Posted: Mon Apr 12, 2010 7:40 am
by ivanovbg
Предполагам спукан маркуч на мапа и при накланяне на мотора пада вакума и я дави,кабели ,свещи, дюзи,датчик колянов вал и др.Не е поради слаб мотор-трябва да потегля и без газ.Търси проблема другаде.

Re: Рено Меган

Posted: Mon Apr 12, 2010 8:00 am
by mitko
Ими маркуча на MAP или TPS това са основните проблеми при K7M за гаснене и трудно потегляне .

regards

Re: Рено Меган

Posted: Mon Apr 12, 2010 6:05 pm
by Jambo6a
ivanovbg wrote:Предполагам спукан маркуч на мапа и при накланяне на мотора пада вакума и я дави,кабели ,свещи, дюзи,датчик колянов вал и др.Не е поради слаб мотор-трябва да потегля и без газ.Търси проблема другаде.

Какво е налягане в колектора, а сместа как е?

Re: Рено Меган

Posted: Mon Apr 12, 2010 6:55 pm
by gt40
Мегана е с нов маркуч на МАП. Според кодочетеца са изправни ТПС и МАП. Актуални стойности бяха нормални. А с мултицета замерих мап 1,15 В. ТПС 0.8. Регулирах му клапани и работи добре, само ме пришпориха и не можах да измеря компресия. Ламбдата му е отлична : макс 0.93 В при симулация на богата смес и реагира бързо. при потегляне и на лаптопа и на ламбда тестера се получава обогатяване до 0.7-0.8 В за около 1 сек и започва регулиране. Абе много адекватно, но иска една идея повече газ.
Колата има газова обикновенна. На пропан-бутан е по-изразен, но там испарителя леко обеднява в прехода. Преди мен са махали плочката и са пробвали само на бензин. Нямало разлика, което е логично. Плочката е точния диаметър.

Re: Рено Меган

Posted: Mon Apr 12, 2010 7:11 pm
by ivanovbg
Пробвай с да намалиш напрежението на тпс-а с винта на дросела на 0,7,струва ми се високо и може да е пипано вече. над 0,8 вече не го възприема като празен ход.

Re: Рено Меган

Posted: Mon Apr 12, 2010 7:24 pm
by Todio
Пробвай с други бобини. Когато една от бобините не е наред два цилиндъра работят с по-ниско напрежение и трудно се форсира. Побеляла ми е косата от тези коли. Диагностиката не хваща бобините. Може да удължиш високо волтовата част и да закачиш мотор тестер, тогава се вижда всичко.

Re: Рено Меган

Posted: Mon Apr 12, 2010 9:13 pm
by Jambo6a
Катализатора дали и стой. Нормално ли излизат газовете :?:

Re: Рено Меган

Posted: Tue Apr 13, 2010 7:40 am
by gt40
Здравейте.
За ТПС по спецификация пише 0.78(Аутодата), затова не се съмнявам в него. Бобините са сменяни с нонеймки... А не прекъсва и не гърми на газ?! Днес ще идва един Сценик с К7М 702, и ще му смъкна данните за сравнение. Той работи добре, ма е 90 коня. А мегана ще го получа другата седмица за експерименти, че му излиза служебната от сервиз.