Page 1 of 2
драма с AUS
Posted: Fri Apr 23, 2010 7:15 am
by cecors
Здравйте , Сеат Леон 1,6 16v AUS двигател . Колата влиза в сервизен режим, свети EPC , двигател и тракшън . Сменях : клапа , мап , датчик положение колянов и разпределителен вал , провеявах ангренаж , запушил съм ЕЖР-а , клапана на резервоара и сервото на спирачките . Колата продължава да има малък вакуум на празен ход и от там малък аванс ?! ПОБЪРКАХ СЕ !
Грешките които има са
1. Разлики в регулирането на налягането във всмукателните тръби (МАП)
2. Нерегламентирано (пропуск ) количество въздух във всмукателните тръби
Re: драма с AUS
Posted: Fri Apr 23, 2010 1:50 pm
by veli
Зацепи ремъците !
Re: драма с AUS
Posted: Fri Apr 23, 2010 2:22 pm
by cecors
Проверих ги с оригиналните ( от VW център) присобления , всичко е ОК ! Не мръдва и шайбата на кол. вал ...
Re: драма с AUS
Posted: Fri Apr 23, 2010 2:47 pm
by bobolin4o
Няма никаква драма...
Сваляш смукателните тръби, от долна страна, някъде около 1 цилиндър има оригинална клапа (гърмялка)...
Успех!
Re: драма с AUS
Posted: Fri Apr 23, 2010 3:16 pm
by cecors
Явно трябва да работя с очила , аз го разглобявах колектора и не видях никъде такъв детайл ?! За алуминиевия ли говориш , колега ?
Re: драма с AUS
Posted: Fri Apr 23, 2010 8:13 pm
by bobolin4o
Не, пластмасови...
Не разбрах, проверявал ли си с мултицета напреженията на MAP датчика - по-специално масата му дали е маса?
Re: драма с AUS
Posted: Fri Apr 23, 2010 9:01 pm
by cecors
Проверявах , перфектни са 5в , маса и 2,5 волта към компа на празен ход ...
Re: драма с AUS
Posted: Sat Apr 24, 2010 11:10 am
by gt40
cecors wrote:Здравйте , Сеат Леон 1,6 16v AUS двигател . Колата влиза в сервизен режим, свети EPC , двигател и тракшън . Сменях : клапа , мап , датчик положение колянов и разпределителен вал , провеявах ангренаж , запушил съм ЕЖР-а , клапана на резервоара и сервото на спирачките . Колата продължава да има малък вакуум на празен ход и от там малък аванс ?! ПОБЪРКАХ СЕ !
Грешките които има са
1. Разлики в регулирането на налягането във всмукателните тръби (МАП)
2. Нерегламентирано (пропуск ) количество въздух във всмукателните тръби
Вакуума можеш да го симулираш през МАП-а и ще оправи аванса, но грешка 2. и колегата bobolin4o ти дават само една насока. Провери за засмукван въздух по къвто и да е начин.
Re: драма с AUS
Posted: Sat Apr 24, 2010 7:26 pm
by cecors
Затворих всички отвори по тръбите , самите тях ги свалих , огледах и пълних с вода !
Няма кан комуникация с абс и тракшън ?! АБС -а казва компа на двг , Двг компа казва компа на АБС ...
Re: драма с AUS
Posted: Sat Apr 24, 2010 7:47 pm
by gt40
Компресия?
Re: драма с AUS
Posted: Sun Apr 25, 2010 6:23 am
by cecors
компресията е 10 на всички цилиндри , малко малко ми се струва , но пък е абсолютно еднаква
Re: драма с AUS
Posted: Sun Apr 25, 2010 6:57 am
by delio
cecors wrote:Проверявах , перфектни са 5в , маса и 2,5 волта към компа на празен ход ...
дърпа въздух от някъде по всмукателите или пропуски в клапаните
как работи на празен ход защото 2.5V на мапа е високо напрежение за празен ход
провери налягане на масло
Re: драма с AUS
Posted: Sun Apr 25, 2010 7:52 am
by rockton
-Сега си спомням че преди около две години имах почти неразрешим проблем със един Сеат Толедо 1.9 TDI /ASV/ ,стопи ми нервите ! Не си спомням точно какви грешки пишеше, но след триене понякога се появяваха други, понякога съшите, ая в някой случаи нямаше никакви в двигателният компир! Проблемът беше че след известно време каране , колата забиваше, турбината не включваше навреме и имаше едно придърпване притрисане на моменти??? Какво ли не проверявах тогава - две седмици борба без резултат.
В един от дните когато правих тестове по време на движение с лаптопа и всичко си беше ОК. и в норми, собственика караше и вика чакай да пусна музика, пусна CDто и колата се ОСРА моментално - заби и придърпа и после ! Светна ми.. викам му карай обратно в сервиза
Музиката чисто нов Пайнер, клиента вика аз така купих колата с него!
Великият технически "гений" на монтажната мисъл- по незнайни подбуди

беше включил изход 12v.+(за крайно стъпало или автоматична антена) от устройството към CAN - Hi или Lo вече не помня беше и замасил една от двете.... развързах подвключих наново правилно, триене грешки в контролерите , тестово каране с включена
музика......и всичко си беше наред!
-Колега в твоят случай може и да не е това за всеки случай провери, дали касетофона-ЦД не е сменян и ако има допълнително монтирана аларма да не би да има засечена някоя Кан шина!
Re: драма с AUS
Posted: Sun Apr 25, 2010 9:12 am
by cecors
delio wrote:cecors wrote:Проверявах , перфектни са 5в , маса и 2,5 волта към компа на празен ход ...
дърпа въздух от някъде по всмукателите или пропуски в клапаните
как работи на празен ход защото 2.5V на мапа е високо напрежение за празен ход
провери налягане на масло
налягането в действителност не съм го проверявал , но мотора не чука на хидравлики , не му светва лампата ...ще го проверя !
а на празен ход влиза в сервизен режим и ограничава оборотите на 1800
ако го запаля с газ и не оставям мотора да падне под 2000 оборота няма грижи , колата си върви и грешки не записва
дефекта е станал на равен път с 60 км. на пета скорост ... светнали му лампите и след като изгасил и запалил останал без " педал за газта " (1800 об/мин)
Re: драма с AUS
Posted: Sun Apr 25, 2010 2:05 pm
by rumensr
cecors wrote:
налягането в действителност не съм го проверявал , но мотора не чука на хидравлики , не му светва лампата ...ще го проверя !
а на празен ход влиза в сервизен режим и ограничава оборотите на 1800
ако го запаля с газ и не оставям мотора да падне под 2000 оборота няма грижи , колата си върви и грешки не записва
дефекта е станал на равен път с 60 км. на пета скорост ... светнали му лампите и след като изгасил и запалил останал без " педал за газта " (1800 об/мин)
Колегата имашае предвид да не би да прави свръхналягане и да остават клапаните отворени.
Провери също така и зъбното колело на КВ да не е разбит канала на шпонката.
Успех.