Page 1 of 2

Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Wed Sep 15, 2010 6:42 pm
by BaHka
Дойде при мен Опел Вектра Б 2.0 ДТИ Х20DTH със светеща лампа за диагностика, неработещ оборотомер и разходомер и понижена мощност. Клиента каза, че лампата светвала, оборотомера отказвал, но след 10 мин каране всичко си се оправяло от самосебе си. Закачам с КТС 540 - 2 грешки:
1. Р1631 - Блок за управление на помпата - неприемлив сигнал
2. Р1335 - Датчик за обороти - неприемлив сигнал
Изтрих грешлката и се записа само тази за оборотите.
Усъмних се в датчика за положение на коляновия вал, понеже като стойности беше : на 1 и 2 краче - 55Ком, на 2 и 3 около 1 Мом. Свалих датчика и с него в автоморгата. За мой късмет имаше същата Вектра, която беше запалена и си работеше съвсем нормално и имаше хора които правиха пазар за двг-то. Взех датчика от работещия мотор и тръгнах да го слагам. При замерване 1 и 2 - 1Ком, 2 и 3 не показа нищо. Сложих го, запалих и всичко си беше наред - и оборотомер, и разходомер, и грешките си се изтриха. Изкарах я от сервиза и я паркирах. Идва човека да си вземе колата, качва се, пали , дава назад и колата се изфорсира и изгася. Закачам я пак и - същите грешки. Колата пали, изфорсира се сама и загася.Мерих кабелите от комп-а до помпата наред, с откачен датчик на колянов вал колата си работи, форсира си се, но без оборотомер и светнала лампа. На действителни стойности оборотите на помпата са точно на половина от оборотите на мотора.
Нуждая се от съвет дали електрониката е умряла или датчика за обороти който е в помпата, въпреки че си отчита оборотите

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Wed Sep 15, 2010 8:33 pm
by KLESHTITE
пробваи пак с датчик кол вал че и мен една зафира ме побърка 3 датчика и накрая оригинален то не бяха блокчета помпи

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Wed Sep 15, 2010 9:31 pm
by renene
От моя скромен опит при р1631 се оказа транзистор.Това че се изфорсира и гасне ме учудва може би трябва да обърнеш внимание на потенциометрите на газта.

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Wed Sep 15, 2010 9:49 pm
by BaHka
С откачен датчик колянов вал пали и си работи като пич....

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Thu Sep 16, 2010 3:57 pm
by milennyc
Пробвай с друг лентов кабел на помпата. Все пак 2-та датчика си синхронизират оборотите. А съпротивлението м/у 1- 2 краче е 860ома.

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Thu Sep 16, 2010 5:08 pm
by rangel1
Ето пак не правилна интерпретация грешки :idea: А всичко е ясно и точно първата показва че има проблем в помпата а втората локализира проблема че е в дачика обороти в помпата :idea:
Незнам как реши колега че е виновен дачика на кол вал :?: Защо когато даден кодочетец дори и КТС испише някоя грешка не я проверявате поне на три места да се сравнят интерпретациите :?:
Пак се извинявам за некомпетентната намеса но за миг помислих че съм прав :oops:
А и тва че работи като пич без дачик е защото е в много сервизен режим :idea:

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Thu Sep 16, 2010 6:16 pm
by BaHka
Насочих се към датчика на колянов вал колега, защото при замерване вместо 1 кОм дане 55 кОм-а.
Развитието при проблема: днес сутринта колата си запали без никакъв проблем. При достигане на нормална работна температура и температура на гориво около 60 градуса отново умря. Поръчах чисто нов, оригинален датчик колянов вал, по съвет на колегата Kleshtite. След тест около 40 км с различни скорости и обороти колата не даде никаква грешка. Клиента я взе за ден-два тестово време след което ще дам точното решение.

Към колегата Рангел - кое от втората грешка показва, че е проблем в датчика за обороти в помпата? И в Еси и в Аутодата дават проблем с датчик колянов вал.

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Thu Sep 16, 2010 11:10 pm
by KLESHTITE
а ти как разбра с кои обороти има проблем колега рангел ако ктса оправяше колите нас нямаше да ни има и зашто нападаш колегата без да си сигурен в това което казваш аз спрях да питам в тоя форум заради такива като теб разбирачи когато няма какво да кажеш по добре замълчи

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Fri Sep 17, 2010 6:57 am
by milennyc
BaHka wrote: Развитието при проблема: днес сутринта колата си запали без никакъв проблем. При достигане на нормална работна температура и температура на гориво около 60 градуса отново умря. .
А аз ще ти кажа решението на проблема ново PSG5, или втора употреба помпа.... трябваше да започнеш "с достигането на 60 градуса......" проблема е с датчика за температурата на горивото в ел. блока. Но на VP44 e интегриран в ел. блока и няма оправия.....

п.п. А за да видиш че съм прав, виж ефекта УАААУУ - вдигне ли 60 градуса полей помпата с 2л. студена вода и пробвай да запалиш. ЧУДО ВАУУУУУ пали

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Fri Sep 17, 2010 5:26 pm
by BaHka
А дали за тия 40 км дето я пробвах не достигна температура на горивото 64 градуса и нямаше ядове? Може и да си прав за електрониката, но бях длъжен първо да пробвам с по-малкото зло. Откакто си е взел клиента колата - вчера слетобед и днес цял ден, не ми е звъннал за проблем.

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Fri Sep 17, 2010 6:31 pm
by mitko
И няма да имаш проблем . Аз поне три пъти имах този проблем като стигне 60 градуса и пада оборотомера и колата незнае на коя планета е .Работи все едно събира цилиндрите един по един . И трите пъти проблема е в датчика на колянови вал . А доколкото за гасненето на колата като загрее и поливане с вода и палене проблема не е изобщо в датчик на температурата на горивото в помпата !Съвсем на друго място е . Оправя се и това !

regards

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Fri Sep 17, 2010 6:51 pm
by BaHka
Мисля, че сега уикенда, клиента има пътуване извънградско и началото на другата седмица ще имам резултат за състоянието.

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Fri Sep 17, 2010 7:09 pm
by presko79
BaHka wrote:Мисля, че сега уикенда, клиента има пътуване извънградско и началото на другата седмица ще имам резултат за състоянието.
Ох тез ВП-та.И аз сьм на мнение че е по датчика на кол.вал.По принцип Опел са с капризна електроника и си искат своето,тоест хубави датчици,а не ЕПС-и мобилтрон и нам кво си.
Успех

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Fri Sep 17, 2010 8:57 pm
by milennyc
Сменял съм дат. на кол. вал на БМВ с този проблем, не и не.....гасне си пак, сложих друга помпа и със същия дат. кол. си работи без проблем няма гаснене!

п.п mitko Къде е проблема при темература над 60 градуса? Как се оправя.... ?

Re: Пак ВП44, Пак Опел

Posted: Fri Sep 17, 2010 10:46 pm
by mitko
Тука смятам ,че иде реч за Опел . Какво намесваш БМВ. В началото на темата пише че оборотомера пада и колата не гасне . Когато колата гасне е друго ,тогава съм съгласен че е помпа.

PS: В тенденцията за повече мнения смятам че не се чете напълно написаното по темите.

regards