Пежо Боксер 2.2 HDI пали и след 2-3 мин гасне

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Пежо Боксер 2.2 HDI пали и след 2-3 мин гасне

Мнение от rockton »

-Здравейте колеги, нямам достатъчно опит сис тези HDI системи та затова се обръшам към вас за помощ и съвет.
Предисторията, Бусът е Пежо Боксер (дългата база) 2.2 HDI 2004 година ,мотора DW12UTEP(4HY) системата EDC15C7 , докаран в сервиза на близък мой приятел със симптоми..Пали перфектно , работи около минута две идеално после започва да мени обороти (клати) и до трета-четвърта минута гасне! Не пали веднага а след 5-10 мин и пак същото! - Отидох там на място с апаратурата и започнах замервания.
Ето какви грешки беше записал в момент на първа моя проверка.
Р1671 -Клапан регулировка налягане, неправдоподобен сигнал.
Р0191 - Управление налягане рейка - неизправност.
Р0382 -Контрол възпламеняване -отворена верига или късо съединение.
След изтриване и последващо запалване двигателя се държи по съшия начин, пали на четвърт поработва перфектно и равномерно без смушаващи неспецифични шумове около 2 минути ,,, започва да клати обороти 750-900 и гасне, също гасне и при полужение че в момента на добра работа се подаде педал газ, тогава прехвърли ли 1500 оборота гасне веднага!
-Какво наблюдавах в (Живи данни) в двете минутки през които работи добре, значи параметрите в норма ....НО налягането в горивната рейка не ми се видя в "час", зсначи в момента след паленето налягането е 300-310 РА и работи добре мотора след няколко секунди започва да се покачва на 400 до 500 като постоянно шари(играе) между тези показатели след около 2 минути започва да нараства от 520 нагоре и в момента в който удари 600 РА двигателя изгасва! Това се случва в тихи обороти без газ, ако се подаде педал газ процеса се ускорява и гасне почти веднага след 1500 оборота и налягането в рейката достигнато е отново 600 РА. След като угасне налягането в рейката плавно пада за секунда -2-3 до -000 РА (нормално ли е това)????
-Мерих с осцилоскопа сигнала на клапана за контрол на налягането на помпата, има го перфектен!
Всички захранващи напрежения на ЕЦУ, всички маси, мерени, мерено е и за цялоста на кабелите и ликажи по кабелите, всичко е ОК.
Колегите от сервиза в който е буса са сменили датчика за мерене на налягането в горивната рейка, намира се горе на рейката , но и старият най вероятно си е бил здрав!
Според мен причината за този дефект е Клапана за регулиране на наляйгането, който се намира отзад на помпата (голям кръгъл) номер по бош 0281 002 500 , предполагам че най вероятно задира или е повреден механично защото електрически е здрав като намотка???
-Помагайте моля със съвети че съм много "бос" по тия HDI
Благодаря ви предварително!!!!!!

П.С. -Забравих да спомена че след всяко палене и загасване остава записана грешка.
Р0191 - Управление налягане рейка - неизправност.
-Трия, в покой и сле подаване само на контакт я няма, но след запалване и достигане на 600РА чека светва и двигателя гасне , и само тази грешка остава записана колкото и пъти да се правят проби!
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Re: Пежо Боксер 2.2 HDI пали и след 2-3 мин гасне

Мнение от Todio »

Преди да смениш регулатора на налягане, провери горивопроводите на обратното гориво. Имах същия проблем с Мерцедес Вито, оказа се запушен отвор на обратното гориво в резервоара. Това ще струва по-евтино от регулатор за налягане.
Слави Шишков
КОЛЕГА
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 7:14 am
Местоположение: Пловдив

Re: Пежо Боксер 2.2 HDI пали и след 2-3 мин гасне

Мнение от Слави Шишков »

При Пежо този регулатор често сдава багажа - 380 лева май беше. Ако имаш Планет Офис виж разликата между предписано и реално налягане - ако е повече от 15-20 бара - регулатора е заминал. Сменил съм поне 4 на джъмпер
KLESHTITE
КОЛЕГА
Мнения: 585
Регистриран на: Съб Сеп 26, 2009 4:51 am
Местоположение: Sofia ovcha kupel 2

Re: Пежо Боксер 2.2 HDI пали и след 2-3 мин гасне

Мнение от KLESHTITE »

регулатор свали и виж да няма стружки почисти го и чак тогава сменяи
прост човек и силен вятър нищо не ги спира
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: Пежо Боксер 2.2 HDI пали и след 2-3 мин гасне

Мнение от rockton »

Todio написа:Преди да смениш регулатора на налягане, провери горивопроводите на обратното гориво. Имах същия проблем с Мерцедес Вито, оказа се запушен отвор на обратното гориво в резервоара. Това ще струва по-евтино от регулатор за налягане.
-Ще проверя още утре и ше пиша за резултат. Благодаря за навременният съвет.
Слави Шишков написа:При Пежо този регулатор често сдава багажа - 380 лева май беше. Ако имаш Планет Офис виж разликата между предписано и реално налягане - ако е повече от 15-20 бара - регулатора е заминал. Сменил съм поне 4 на джъмпер
Благодаря ти колега за съвета. -Да, регулатора е 436 лева клиентска цена, солена е...за съжаление не разполагам с Планет 2000 но ,от други рейл системи знам че налягането в тихи обороти е около 290-310 бара и да не мърда без да се подаде газ с повече от 3-4 бара.
Ще сваля пъро клапана да го огледам хубаво и почистя, и в крайна сметка ако не се оправи след тази интервенция ...закупуване и монтаж на нов...ще пиша...пак Благодарско за съвета!
KLESHTITE написа:регулатор свали и виж да няма стружки почисти го и чак тогава сменяи
Благодаря ти за съвета колега , второто което ще направя утре е ,-след като проверя обратното гориво, да сваля клапана и да го огледам и почистя добре, в последствие монтаж и проба, и ако полужението е същото(дано не е) ..поръчвам и монтирам нов. Благодаря още веднъж.
Ще пиша за резултатите...................
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 535
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: Пежо Боксер 2.2 HDI пали и след 2-3 мин гасне

Мнение от venelek »

Имах същия случай наскоро.
Клиента си купил някъв евтин горивен филтър и го монтирал.Няколко дена след това проблемите започнали.
Флтъра беше започнал да се разлага,задръства цедката на клапана и нататък знаеш.
Наложи се цялостно прочистване на системата.
Успех
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1719
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Пежо Боксер 2.2 HDI пали и след 2-3 мин гасне

Мнение от bobolin4o »

venelek написа:Имах същия случай наскоро.
Клиента си купил някъв евтин горивен филтър и го монтирал.Няколко дена след това проблемите започнали.
Флтъра беше започнал да се разлага,задръства цедката на клапана и нататък знаеш.
Наложи се цялостно прочистване на системата.
Успех
Същия случай съм имал и аз...
TuningMaster Изображение
0887 704 900
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: Пежо Боксер 2.2 HDI пали и след 2-3 мин гасне

Мнение от rockton »

Здравейте колеги, в събота не ми остана време да се занимавам с "боксьора" но днес му отделх почти цял ден и резултатите са налице, РАБОТИ , около час на мясти и около 20км.на ход без забележки!
-Какво направих , свалих клапана за контрол на налягането, и хубаво и "умно" го гледах продължително - дори и с лупата :mrgreen: ..нищо подозрително и видимо, дори и микроцедката на върхът на стеблото изглееждаше чиста и проходима???
И си казах, той и така е умрял. ако е мъртвец то ултразвуковата баня няма да му навреди повече, занесох го в моя сервиз накиснах го в ултазвуковата вана, закачих го за комутатора за дюзи, пуснах вариращо време на цикъл нарастваши импулси от 100 до 6000, и така се пържи във ваната четири часа и половина. В последствие го продухах и подсуших , връшам се с него при буса в сервиза на колегитем поставям и без дса сглобяваме смукателните тръби ...палим! Запали на четвърт и заработи устойчиво , ???учудващо, чак и не повярвах че не угасна цели пет минути, чак тогава се сетих че не съм го подвързал към диагностиката(а чек енджин НЕ светииии), набързо включвам и веднага в кодове за грешки...-Няма записани статични и динамични грешки????? ААааа ,...я да видя сега налягане в рейката , действително 285 до 298 бара, подавам газ плавно, налягането се покачва но не надхвътля 400бара, на 5500 оборота е около 480 бара!
Събрах всичките смукателни тръби маркучи към турбината и т.н. и отново палим, на четвърт, оставих да поработи около час на място като през това време наблюдавам живи данни, всичко в норма, и тръгнахме да я покараме тая френска чикия. Колегата кара аз следя на живо данните от ЕЦУто всичко в норма, турбината включва на време , налягането в смук.колектор в норма, налягане на рейката в норми??!! няма забележки...около 20сеттина километра е изминал буса , прибрахме го и утре сутри пак ще има "тест драйв" и ако всичко е ОК.(дай боже) викаме клиентът да си я прибира,като ще го предупредим за този клапан , че другият път(ако спре).... ще трябва нов!
..забравих да спомена че в събота (ДОКАТО АЗ СЕ ЗАНИМАВАХ С ДРУГО) ..КОЛЕГИТЕ СА СМЕНИЛИ МАСЛО, МАСЛЕН ВЪЗДУШЕН И ГОРИВЕН ФИЛТЪР.
-филтрите (горивен въздушен)..изглеждали много нови но ги сменили за сигурност и проверили обратното гориво да не би да има запушване, всичко било ОК.

Утре след пробите ще пиша пак за окончателният резултат!
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 535
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: Пежо Боксер 2.2 HDI пали и след 2-3 мин гасне

Мнение от venelek »

Според мен няма да е лошо да направиш една промивка на системата че да не ти се върне след седмица две.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: Пежо Боксер 2.2 HDI пали и след 2-3 мин гасне

Мнение от rockton »

venelek написа:Според мен няма да е лошо да направиш една промивка на системата че да не ти се върне след седмица две.
-Нямаше време за промивка, клиентът даде "зор" да си го взима, бусът бил обявен за продажба и имал човек който чакал да го купува :?: :!: :?: :!: Но колегите казаха че когато са сменяли горивният филтър са прегледали и горивопреносната система, била уж чиста???..незнам ???Боксерът вече отпътува.
-Сутринта запали на "четвърт", никакви грешки в паметта на ЕЦУто..живи данни всички в норма, изминахме около 10-15 км., всичко в норма и върви като пушка, и собственика си го откара!
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
Публикувай отговор