Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 350
- Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
- Местоположение: Варна
Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
При мен дойде една кола с катализатор с две ламбди, та гледам графиките едната си прави квот си иска и другата тъй и всичко върви не по някаква закономерност еми по някакви неведоми пътища...
Някой ако разполага с графики на работещи две ламбди сонди ше съм му благодарен..
Някой ако разполага с графики на работещи две ламбди сонди ше съм му благодарен..
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
преди и след катализатора ли?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 350
- Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
- Местоположение: Варна
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
И на двете по едно и също време...
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
Тази след катализатора трябва да дава постоянно напрежение.
Ако се променя сигнала и,или се сменя катализатора,или се слага емулатор.
Ако се променя сигнала и,или се сменя катализатора,или се слага емулатор.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 350
- Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
- Местоположение: Варна
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
До някъде си прав, но не съвсем, тук намерих доста добре обяснено..
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
http://carhelp.info/forums/ тука някъде бях гледал много графики две по две в реално време ,ама до нищо смислено не бяха стигнали
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 350
- Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
- Местоположение: Варна
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
Абсолютно всички графики са сгрешени, особенно в последният сайт...
То и аз незнаех ама след няколко дневно ровене и четене долу горе съм наясно..
Първата ламбда сонда работи от порядъка 0.2в - 0.7в втората попринцип си стой на 0.9-1в
Това са графиките на изправните сонди, при работещо катализаторно гърне! (Забележка! изправни сонди)
Червената е банка едно(първата ламбда сонда)
Синята е банка две(втората ламбда сонда)
![Изображение](http://prikachi.com/images/688/2597688l.jpg)
А това са графиките на изправните сонди, при неработещо катализаторно гърне! (Забележка! изправни сонди)
Червената е банка едно(първата ламбда сонда)
Синята е банка две(втората ламбда сонда)
![Изображение](http://prikachi.com/images/691/2597691P.jpg)
След като няколко дена се занимавах с тея сонди вече мога да напиша научна дисертация по въпроса..
Ето някой заблуди който колегите допускат..
Кола с две ламбди сонди и двете се сменят в комплект, заради различните характеристики на старата и тази която ще я сложиш, при неработещо катализаторно гърне се сменя и гърнето, вече има универсални по за 180 лева.
Катализатор на кола с две ламбди никога не се премахва умишленно.. (сори за тея дето твърдят че махат катализатори)
Един е човека който ги маха и това го прави като модифицира софтуера на компютъра..
Компютъра гледа и се съобразява само с първата сонда.
Грешка..(Абсолютна грешка)
Компютъра целта му е да подаде такава смес че да има достатъчно кислород за да се образуват процесите в катализатора.
По смисъла на това той си сформира сместа съобразявайки са и с двата параметъра подавани от сондите.
Махането на катализатора намалява разхода на гориво..
Абсолютна грешка..
Ако катализатора е работещ махането ще предизвика невъзможност на компютъра да зададе правилната смес, още повече с емулатори..
Не само че няма да се намали, дори и напратив ще скочи...
Широколентови сонди са високоволтови..
Абсолютна грешка на квадрат от 3-та степен...
Сондите като цяло са два типа..
Едните са генегаторен тип, които произвеждат малко количество енергия, другите са на принципа на съпротивлението..
Начините им на работа не са свързани с работните им волтажи, въпреки че твърдението че съпротивителните работят на по-високи волтажи до някъде е вярно, пак всичко зависи от модела...
Първите имат почти кючова характеристика, вторите понеже са съпротивителен тип имат линейна характеристика..
То и аз незнаех ама след няколко дневно ровене и четене долу горе съм наясно..
Първата ламбда сонда работи от порядъка 0.2в - 0.7в втората попринцип си стой на 0.9-1в
Това са графиките на изправните сонди, при работещо катализаторно гърне! (Забележка! изправни сонди)
Червената е банка едно(първата ламбда сонда)
Синята е банка две(втората ламбда сонда)
![Изображение](http://prikachi.com/images/688/2597688l.jpg)
А това са графиките на изправните сонди, при неработещо катализаторно гърне! (Забележка! изправни сонди)
Червената е банка едно(първата ламбда сонда)
Синята е банка две(втората ламбда сонда)
![Изображение](http://prikachi.com/images/691/2597691P.jpg)
След като няколко дена се занимавах с тея сонди вече мога да напиша научна дисертация по въпроса..
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Ето някой заблуди който колегите допускат..
Кола с две ламбди сонди и двете се сменят в комплект, заради различните характеристики на старата и тази която ще я сложиш, при неработещо катализаторно гърне се сменя и гърнето, вече има универсални по за 180 лева.
Катализатор на кола с две ламбди никога не се премахва умишленно.. (сори за тея дето твърдят че махат катализатори)
Един е човека който ги маха и това го прави като модифицира софтуера на компютъра..
Компютъра гледа и се съобразява само с първата сонда.
Грешка..(Абсолютна грешка)
Компютъра целта му е да подаде такава смес че да има достатъчно кислород за да се образуват процесите в катализатора.
По смисъла на това той си сформира сместа съобразявайки са и с двата параметъра подавани от сондите.
Махането на катализатора намалява разхода на гориво..
Абсолютна грешка..
Ако катализатора е работещ махането ще предизвика невъзможност на компютъра да зададе правилната смес, още повече с емулатори..
Не само че няма да се намали, дори и напратив ще скочи...
Широколентови сонди са високоволтови..
Абсолютна грешка на квадрат от 3-та степен...
Сондите като цяло са два типа..
Едните са генегаторен тип, които произвеждат малко количество енергия, другите са на принципа на съпротивлението..
Начините им на работа не са свързани с работните им волтажи, въпреки че твърдението че съпротивителните работят на по-високи волтажи до някъде е вярно, пак всичко зависи от модела...
Първите имат почти кючова характеристика, вторите понеже са съпротивителен тип имат линейна характеристика..
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
Малко ме мързи да пиша, но ще се напъна...
Траяне, казваш верни и неверни според мен неща. Ще коментирам неверните...
![Изображение](http://prikachi.com/images/688/2597688l.jpg)
Графиката на сонда едно е абсолютно точна, за втората сонда не съм съгласен. Ако компа се стреми да има кислород за окислителни процеси в катализатора, защо е забила на богата смес (липса на кислород)???
Наблюденията ми са следните - при напълно изправни сонди и катализатор, двигател като механика и т.н., втората сонда държи средно аритметична стойност, еднаква с първата сонда, тоест при напълно загрял двигател тя дава синусоида по простата причина, че е от ключов тип. Това, което виждам на осцилограма едно е двигател на около 60 градуса, тоест още в режим подгряване - търси се богата смес...
![Изображение](http://prikachi.com/images/691/2597691P.jpg)
на втората е с продупчен катализатор...
![Изображение](http://brainiac.free.bg/2597688l.jpg)
а трета няма... тя би показвала една сбъчкана и една доста разпъната синусоиди.
Траяне, казваш верни и неверни според мен неща. Ще коментирам неверните...
![Изображение](http://prikachi.com/images/688/2597688l.jpg)
Графиката на сонда едно е абсолютно точна, за втората сонда не съм съгласен. Ако компа се стреми да има кислород за окислителни процеси в катализатора, защо е забила на богата смес (липса на кислород)???
Наблюденията ми са следните - при напълно изправни сонди и катализатор, двигател като механика и т.н., втората сонда държи средно аритметична стойност, еднаква с първата сонда, тоест при напълно загрял двигател тя дава синусоида по простата причина, че е от ключов тип. Това, което виждам на осцилограма едно е двигател на около 60 градуса, тоест още в режим подгряване - търси се богата смес...
![Изображение](http://prikachi.com/images/691/2597691P.jpg)
на втората е с продупчен катализатор...
![Изображение](http://brainiac.free.bg/2597688l.jpg)
а трета няма... тя би показвала една сбъчкана и една доста разпъната синусоиди.
TuningMaster ![Изображение](http://brainiac.free.bg/Alfa.gif)
0887 704 900
![Изображение](http://brainiac.free.bg/Alfa.gif)
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 350
- Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
- Местоположение: Варна
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
Всъщност втората сонда работи при голям кислороден излишък от първата, от там стойностите който отчита са много по големи от тези на първата..
Вярно е че компа се старае да пуска толкова че хем да има за двигателя хем за да протекат катализаторните процеси..
В потвържедие на тези думи ето извадка от аутодатата..
![Изображение](http://prikachi.com/images/485/2598485u.jpg)
Вярно е че компа се старае да пуска толкова че хем да има за двигателя хем за да протекат катализаторните процеси..
В потвържедие на тези думи ето извадка от аутодатата..
![Изображение](http://prikachi.com/images/485/2598485u.jpg)
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
По мои наблюдения втората сонда колебае около 0,65 В с 0,10 В диапазон. Ако се премахне катализатора показва почти същите параметри като първата с много малко изоставане. Което е логично свързва ги тръба! А симулация с резистор и кондензатор е невероятно успешна. И не говоря за газифицирани коли! Разход и вървене без забележима промяна, екотата изтрепани от някой, дет махат катализатора при първите проблеми с инжекциона.
Последно промяна от gt40 на Пет Окт 22, 2010 6:57 am, променено общо 1 път.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 350
- Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
- Местоположение: Варна
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
Няма как втората ламбда ако работи да дава тези стойности...
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
Според мен трябва втората сонда да дава високо напрежение съответстващо на богата смес защото след изправния катализатор вече почти липсва свободен кислород а при липса на кислород сензора вади високо напрежение.Любопитен съм обаче какво прави ECU-то като установи според втората сонда че катализатора е неизправен.Освен това гледам руснаците имат емулатори за 2 ламбди и ги закачат и към дюзите.
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
Изчезнала е полезна връзка която беше публикувана от колегата stefo, ето я:
http://www.joker-tmn.narod.ru/eee_akkum.htm
http://www.joker-tmn.narod.ru/eee_akkum.htm
Последно промяна от ditex на Вто Окт 26, 2010 2:43 pm, променено общо 2 пъти.
??-!!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..
А някой гледал ли ги е в движение?
По моите наблюдания сте прави за графиката само за празния ход и то след няколко минути работа без да пипате газта,ама сместа пак си е около 14,8-15/1.При нас на диното нови коли с работещ катализатор пак си показват вярната смес с широколентовата сонда в аспуха а тя е трета
,или с газ анализатор измерване на ламбдата.Просто има разлика в кислорода преди и след катализатора като няма нищо общо със сместа.Те не мерят смеси а остатъчен кислород.Не забравяйте че има коли с широколентови сонди преди и след катализатора но те са за по висок евростандарт и там е друго.
Превключващите сонди преди и след катализатора са различни на повечето автомобили-т.е. превключват при различно ниво на кислород в отработените газове.На базата на времената за превключване компа изчислява колко е кислорода и докоригира горивото и аванса за да е достатъчно кислорода.А повече кислород се доставя и по други начини.
Не бъркайте методите за диагностициране на ламбда сонди и катализатор с тяхната работа
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Разгледайте картите за корекция по двете сонди и ще разберете как работят.
Махането на катализатора и емулирането на сондата задължително вдигат разхода на бензин и намалява вървежа.Просто клиента е свикнал с високия разход и невървенето. Като му намали разхода с 1-2 литра и тръгне колата,си мисли че така трябва да е била и преди,но е поне с 15% отгоре спрямо здрава кола.Правилния път е след махане на катализатора -програмно да се премине към по ниския евростандарт и да се изключи сондата.Е ако си на газ -става с емулатор и пренастройка на газовата.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
По моите наблюдания сте прави за графиката само за празния ход и то след няколко минути работа без да пипате газта,ама сместа пак си е около 14,8-15/1.При нас на диното нови коли с работещ катализатор пак си показват вярната смес с широколентовата сонда в аспуха а тя е трета
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Превключващите сонди преди и след катализатора са различни на повечето автомобили-т.е. превключват при различно ниво на кислород в отработените газове.На базата на времената за превключване компа изчислява колко е кислорода и докоригира горивото и аванса за да е достатъчно кислорода.А повече кислород се доставя и по други начини.
Не бъркайте методите за диагностициране на ламбда сонди и катализатор с тяхната работа
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Разгледайте картите за корекция по двете сонди и ще разберете как работят.
Махането на катализатора и емулирането на сондата задължително вдигат разхода на бензин и намалява вървежа.Просто клиента е свикнал с високия разход и невървенето. Като му намали разхода с 1-2 литра и тръгне колата,си мисли че така трябва да е била и преди,но е поне с 15% отгоре спрямо здрава кола.Правилния път е след махане на катализатора -програмно да се премине към по ниския евростандарт и да се изключи сондата.Е ако си на газ -става с емулатор и пренастройка на газовата.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67