Page 1 of 1

БМВ Е46 318

Posted: Thu Apr 28, 2011 6:31 pm
by BaHka
Колата е БМВ Е46 318 (118 к.с.) 1999 година.
Колата дойде с лош празен ход(тресеше мотора, паткаше в ауспуха). Смених му едни свещи профилактично. Теста със спрея за карбуратори вдигаше оборотите. Смених мъркуча на маслените пари, беше нацепен и спукан и смучеше въздух оттам. Имаше минимална промяна в работата на мотора. На живи данни дебитомера даваше ниски стойности и при рязко натискане на газта пукаше във филтъра. Смених го с чисто нов на Бош по оригиналния номер. Стойностите му се вдигнаха, клиента каза, че има положителен ефект след теста, но проблема с празния ход остана. Ламбдата му беше страшно мудна и заспиваше на около 300 миливолта, смених и нея. Сега вече след 3000 оборота новата сонда дава чудесни стойности, но до 3000 оборота стои на около 50 миливолта и двигателя пърпори. Като му пръсна малко спрей през филтъра веднага реагира и вдига стойноста, което означава, че реагира коректно. Газанализатора също показва бедна смес. Налягането на бензина на празен ход е 2,8 бара. Време на впръскване на загрял мотор е около 4 милисекунди, дебитомера около 10 кг/ч, темп на мотора вярна. Като че ли работи по-добре когато е студена, колкото повече загрява толкова повече пука през задното гърне. След всички тези смени съм нулирал адаптиционните стойности.
Изчерпах се тотално с тази кола. Какво пропускам според вас? Ще съм благодарен на всякакви съвети.

Re: БМВ Е46 318

Posted: Thu Apr 28, 2011 6:44 pm
by ivanovbg
Клапана за маслените пари да не е спукан и той. пак го пръсни само него. има една триъгълна дупка....

Re: БМВ Е46 318

Posted: Thu Apr 28, 2011 6:49 pm
by BaHka
[quote="ivanovbg"]Клапана за маслените пари да не е спукан и той. пак го пръсни само него. има една триъгълна дупка....[/quote]
Беше спукан и му запуших дупчицата. Сега пръскам само върху него и не дава признаци за пропуск.

Re: БМВ Е46 318

Posted: Thu Apr 28, 2011 7:24 pm
by ivanovbg
Смени го,не го запушвай!Ако го запушваш и картерната вентилация трябва да запушиш.

Re: БМВ Е46 318

Posted: Fri Apr 29, 2011 5:50 pm
by BaHka
Клапана е сменен с чисто нов. Мотора пее, работи перфектно. В момента е със старата си ламбда сонда, че му набъбна сметката на клиента, събуди се и дава що годе добри стойности. Проблема който остана е в Ламбда регулиране - неактивно. След като поработи 10-тина мин на празен ход и пак записва грешката - "ламбда регулиране - работа с грешки". Възможно ли е проблема да се крие в сондата, въпреки че дава добри стойности?

Re: БМВ Е46 318

Posted: Sat Apr 30, 2011 7:46 am
by ivanovbg
Mоже ако и е изгорял нагревателя.

Re: БМВ Е46 318

Posted: Sat Apr 30, 2011 10:30 am
by gt40
Пробвай със симулация на сондата, за да видиш има ли обхват за регулиране на инжекциона и го свери с газанализатора. Ако няма подгряване, може да се държи така, щото изстива.