Страница 1 от 1

Кажете за CAN BUS

Публикувано на: Сря Мар 22, 2006 3:38 am
от mariokn
Имате ли информация за CAN BUS 4eteca

Публикувано на: Сря Мар 22, 2006 9:19 pm
от Todio
Нова система за извеждане на база данни от ECU, но до колкото съм запознат всеки интерфейс / четец/ е софтуерно защитен. Или казано на по-прост език - няма универсален кодочетец.

Публикувано на: Вто Апр 04, 2006 8:20 pm
от niki
От коя година започва използването на CAN? За комуникация по CAN могат ли да се използват старите K-L адаптери?

Публикувано на: Сря Апр 05, 2006 7:38 am
от hristo
Предполагам че след 2000г.започва масовото използване на CAN шината за диагностика.Четенето на ECU-то не може да стане по К и L линията.Има нови връзки H и L(ниско и високо ниво)Обикновенно дова е съобразено в OBD връзките.

Публикувано на: Сря Апр 05, 2006 6:54 pm
от Todio
CAN-BUS шината започва да се използва през 1998г от VW за част от системите в автомобила - централно заключване; аларма; защита на касетофона и др. По-късно започва и самата диагностика. За разлика от другите протоколи за извеждане на данни, при които компютрите в колата са свързани в паралел, при CAN диагностиката те са свързани последователно и всеки компютър си има точн адрес. До момента се поддържат четири протокола по CAN; 11bit/250kb; 11bit/500kb; 29bit/250kb и 29bit/500kb. За тази цил адаптера който се ползва е много специален и е софтуерно защитен. Всяка програма иска собствен кабел или кабела трябва да има драйвер.

Публикувано на: Сря Апр 05, 2006 7:33 pm
от niki
Хмм, започва да прилича прекалено много на компютърна мрежа от PCта..:-/ Предполагам повишената скорост е заради по-високата степен на комуникация между отделните блокове..

Обаче май с CAN се получава нещо като с OBD2 - един стандарт, много протоколи..:-/

На няколко места в мрежата четох как било обща тенденция за автомобилните производители да преминават на CAN. Уви, според това което Todio ни казва скоро няма да имаме единен стандарт и протокол за връзка.. :-/

Публикувано на: Чет Апр 06, 2006 7:38 am
от hristo
Малко суха информация: OBD-1988г САЩ;OBD2-1995г.САЩ подобрена от OBD.EOBD 1996г. исцяло базиран на OBD2 за Европа.
пин.7и15 ISO K ,L
2 10 SAE K ,L
6 14 съответно CAN-H,CAN-L
4 маса
16 +
Другите пинове не са регламентирани точно.В много случеи освен през CAN шината може да се прави диагностика и през L,K съотвено на посочените пинове

Публикувано на: Вто Апр 11, 2006 3:19 pm
от Car Test™
Има и по-бързи CAN шини от посочените .....
Комповете са си вързани и си "говорят" може и да са отделни датчици /напр. температурни/ ... всеки си има адрес ... и си "взима" или "пуска" по шината инфо ... но според адреса ... има и приоритети.
Идеята е да се вържеш с по-висок приоритет и да "пуснеш" команда на компа за упр. на мотора /примерно/ - покажи "грешки" ... или актуални стойности .. или ...
А по идея "инфото" си тече за някой стойности ... само "чети"

Относно хардуер .... нее кой знае какво ... стандартно е.

Гледах преди време някой беше правил "четец" за темп. на мотора и ти го вади на малко дисплейче ... и много други подобни.

При новите кочини по шината върви и аудио и видео и .... каквото се сетите.

Публикувано на: Вто Апр 11, 2006 7:23 pm
от Todio
Мисля, че не е толкова просто - все едно да четеш една книга без превод на различни азбуки. Всяка фирма има своя.

CAN BUS

Публикувано на: Сря Апр 12, 2006 6:13 pm
от vivendi
Кан Бус-а представлява шина която тества както по К така и по L линията.Особеното е че тази шина за да тества примерно компютъра на ABS-а праща един определен бит и по този начин се свързва с него, да тества друг блок праща друг бит и така...

Публикувано на: Пет Апр 14, 2006 9:26 am
от Car Test™
Прочетете малко теория ... компютърни мрежи ...
А как се работи с Гуугала ...... не знам !!!

Писах !!! Вече .... че МОЖЕ да четеш ... някой неща ....

Публикувано на: Чет Апр 20, 2006 3:04 am
от Car Test™
Ето тука съм сложил малко теория ..... и практика по темата
http://www.kolegi.info/phpBB2/viewtopic.php?t=395