Монтаж на лебедка за Toyota LJ 70 !
Публикувано на: Чет Мар 30, 2006 10:36 pm
Лебедката е закупена от фирма ВРОМОС и е Whinch DJ - 9500 lbs.
Въпреки многото дебати, кое е по-добро при монтаж на лебедка (заварка/болтове) еднозначен отговор не може да се даде !
И заварката и болтовите съединения имат преимущества и недостатъци, но на тях няма да се спираме сега !
При неправата на стойката между шасито и лебедката съм имал предвид няколко неща: здравина, лекота и възможност за бърз монтаж на лебедката със стойката на друг автомобил, като планките към шасито са заварени, а връзката между тях и стойката, на която е монтирана лебедката е с 4 болта М12.
При конструирането на стойката е взето под внимание и възможността да изпълнява предпазна функция. Голям процент от повредите на лебедките, са в следствие на удър!
Самата конструкция е изпълнена по следния начин:
-към шасито са заварени планки направени от шина 60х5 и дължина 100 мм;
-стойката за лебедката е изработена от стоманена ламарина с дебелина 4 мм, изрязана на лазер и профилирана за създаване на устойчивост.
Следва заварка и боядисване с грунд ...
Следват и малко доработки на самата лебедка (или по скоро кутията с релетата)
Стойката която се вижда върху кутията с релетата е оргиналната и закрепването на кутияте беше много неустойчиво.
Следва боядисване с черна боя ...
Ето я и почти готова (без броня)
Ето я и готова ...
Първият тест го направихме на сравнително стръмна улица с паваж, на блокирани и четрите колела, и без проблем я преместихме 10-15 метра само на лебедка ! При което температурата на двигатела на лебедката бе около 70 градуса (на пипане се усещаше тополо, но можеше да си задържиш ръката) !
В близките дни ще направиме тест със снимки на по сериозен терен !!!
Въпреки многото дебати, кое е по-добро при монтаж на лебедка (заварка/болтове) еднозначен отговор не може да се даде !
И заварката и болтовите съединения имат преимущества и недостатъци, но на тях няма да се спираме сега !
При неправата на стойката между шасито и лебедката съм имал предвид няколко неща: здравина, лекота и възможност за бърз монтаж на лебедката със стойката на друг автомобил, като планките към шасито са заварени, а връзката между тях и стойката, на която е монтирана лебедката е с 4 болта М12.
При конструирането на стойката е взето под внимание и възможността да изпълнява предпазна функция. Голям процент от повредите на лебедките, са в следствие на удър!
Самата конструкция е изпълнена по следния начин:
-към шасито са заварени планки направени от шина 60х5 и дължина 100 мм;
-стойката за лебедката е изработена от стоманена ламарина с дебелина 4 мм, изрязана на лазер и профилирана за създаване на устойчивост.
Следва заварка и боядисване с грунд ...
Следват и малко доработки на самата лебедка (или по скоро кутията с релетата)
Стойката която се вижда върху кутията с релетата е оргиналната и закрепването на кутияте беше много неустойчиво.
Следва боядисване с черна боя ...
Ето я и почти готова (без броня)
Ето я и готова ...
Първият тест го направихме на сравнително стръмна улица с паваж, на блокирани и четрите колела, и без проблем я преместихме 10-15 метра само на лебедка ! При което температурата на двигатела на лебедката бе около 70 градуса (на пипане се усещаше тополо, но можеше да си задържиш ръката) !
В близките дни ще направиме тест със снимки на по сериозен терен !!!