Page 1 of 1

Опел тигра мудно се форсира Тиграта е 95г. 1.4i ecotec x14x

Posted: Sat Jul 16, 2011 5:17 pm
by elninio75
Опел тигра мудно се форсира
Тиграта е 95г. 1.4i ecotec x14xe. До към 3000 об. е мудна при форсиране след тях е нормално.
колата дойде едвам вървяща и след проверка на горивната система се установи сцепен маркуч при скоба
в кшницата на горивната помпа. След отстраняването на проблема налягането е нормално 3 бара с вакум,
3,2 без. Имам съмнения дали са достатъчни тези само 0,2 бара
разлика (коректно работещ регулатор на налягане)? При подаване на гас налягането варира между 3,5-2,5 бара, така това за горивото.
На самодиагностика дава грешка в стъпковия мотор
премерих го съпротивленията са му в границите, но напрежението трябва да е 12-14 в, а то е малко над 10в.
При тест с опком няма данни от температурният сензор за въздух показанията са (---) премерен е и си
работи идва и напрежение около 5в на буксата му откъм еку-то.Забелязах и голямо време на впръскване 6,5-7мс
пак по опком при загрял двигател, а ъгъла на изпреварване показва 0 градуса.
разглобих дросела беше отчайващо мръсен и затиснат, почистен егр, въздуховоди и вакумни маркучета.
проблема остана същия, опитах и смяна на бубина и мап пак същото, ще опитам и с друго еку тия дни, ако
някой се е сблъсквал с такъв проблем да пише.

Re: Опел тигра мудно се форсира Тиграта е 95г. 1.4i ecotec

Posted: Sun Jul 17, 2011 5:16 am
by traqnsavov
Провери датчика на коляновият вал, замери го първо дали работи с осцилоскоп, и после го смени де..

Да не го смениш сега по инерция...

А това дето на температурата ти показва -- може да е от опкома или от екуто моли се да не е от екуто, че са с имобилайзер трябва да ги обучаваш после ако ги сменяш...

Re: Опел тигра мудно се форсира Тиграта е 95г. 1.4i ecotec

Posted: Sun Jul 17, 2011 11:37 pm
by ifidik
възможно е да е превъртяла шайбата на коляновия вал.

Re: Опел тигра мудно се форсира Тиграта е 95г. 1.4i ecotec

Posted: Tue Jul 19, 2011 9:13 am
by Jambo6a1
Виш и самата шайба на коляновия вал, да не е превъртяла в шпонката. Бобината как работи, като я гледаш с осцилоскопа как е сиганла.

Re: Опел тигра мудно се форсира Тиграта е 95г. 1.4i ecotec

Posted: Tue Jul 19, 2011 9:47 pm
by elninio75
Благодаря на колегите за насоките при разрешаването на проблема, за сега положението е износена шпонка на ангренажната ролката на коляновия вал която влиза и зацепва шайбата за пистовият ремък която е също с износен отвор. Получил се е голям луфт между двете ,които са на една ос(коляновия вал) от там и некоректният сигнал от датчика на коляновия вал, който преди това констатирах на осцилоскоп. Явно си е слабо място, който по опитните колеги знаят.

Re: Опел тигра мудно се форсира Тиграта е 95г. 1.4i ecotec

Posted: Wed Jul 20, 2011 5:58 am
by traqnsavov
Еми случвало ми се е един път два пъти, но чак пък слабо място..
Направо отивай от морга взимай и двете шайби за да си нямаш проблеми..

Re: Опел тигра мудно се форсира Тиграта е 95г. 1.4i ecotec

Posted: Wed Jul 20, 2011 8:56 am
by gt40
То проблема е че не е бил затегнат правилно болта на коляновия вал. От такъв номер имам скъсан ремък и клапани смелени. И също разбита шпонка и канал.

Re: Опел тигра мудно се форсира Тиграта е 95г. 1.4i ecotec

Posted: Wed Jul 20, 2011 9:13 pm
by elninio75
Днес понеже имах малко свободно време, а човека още не си е намерил ролка и шайба, наварих на аргон шпонката и отвора на шайбата(просто да я чуя как ще заработи), но и днес няма да е-заминал е обтегача на ремъка и няма опъване. Забравих да спомена вчера, че при огледа на ремъка разпределителният вал отдясно беше с един зъб понадолу от белега, не знам при тези двигатели колко е проблем, но доста май се насъбра на този опел.

Re: Опел тигра мудно се форсира Тиграта е 95г. 1.4i ecotec

Posted: Wed Jul 27, 2011 9:28 pm
by elninio75
Тези дни нямах време да пиша. След отстранняване на проблема с ролката и шайбата, и правилното зацепване на ангренажният ремък колата заработи нормално.