Page 1 of 1
Opel 2,0DTH PSG16 - EGR проблем
Posted: Wed Aug 17, 2011 8:42 pm
by Ilko
Както знаете ЕГР-а е електрически.
Беше почти блокирала механиката.
Пчистих, раздвижих я и т.н.
Продължава да записва грешка в обратната връзка (EGR feedback).
На живи данни обратната връзка до около 3000об/мин. все е "некоректна".
Има ли някакво решение освен смяна на ЕГР?
Дебитомера работи със сигурност.
Също така, записва и грешка в датчика за външна темп., но в моторния комп.
На дисплея на таблото си я показва вярно.
Не можах да намеря друг датчик освен този в бронята...
Re: Opel 2,0DTH PSG16 - EGR проблем
Posted: Wed Aug 17, 2011 9:51 pm
by presko79
Re: Opel 2,0DTH PSG16 - EGR проблем
Posted: Thu Aug 18, 2011 8:48 pm
by Ilko
По начина описан в аутодата не заипсва грешка в обратна връзка, но пък по
данните от дебитомера пак разбира, че не работи...
Понеже колата е "нов внос" и трябваше да стане "възможно най-евтино"според продавача... направих една "циганийка" и го излъгах.
Дано не ме споменава много някой колега след мен.
П.П. Темата в Опел форума е предимно за вакуумен тип ЕГР.
П.П.2 Друг датчик за външна температура не намерих, но пък и не забелязах на нещо да пречи тази грешка.
Re: Opel 2,0DTH PSG16 - EGR проблем
Posted: Fri Aug 19, 2011 8:46 pm
by BaHka
Няма ли да споделиш за "циганийката" ?
Re: Opel 2,0DTH PSG16 - EGR проблем
Posted: Sat Aug 20, 2011 9:58 pm
by Ilko
Ами няма нищо кой знае какво.
Отрязах обратната връзка и с едно реле и два диода излъгах дебитомера, че всичко е наред на празен ход.
Re: Opel 2,0DTH PSG16 - EGR проблем
Posted: Sun Aug 21, 2011 6:47 pm
by rangel1
BaHka wrote:Няма ли да споделиш за "циганийката" ?
Циганийката колега е следната:Всяка ЕИМ (компютър)за да управлява дадена машина и трябват дачици и активатори

Та за да я прекараш вариантите са два или и промиваш мозъка или я клатиш деликатно откъм периферни устройства

Аз предпочитам за сега втория вариант щото не съм на ти все още с мозъците
За ЕИМ на който периферните устройства не са с вграден КАН модул симулациите са много лесни защото те работят :или честотно ,или по напрежение,или по дюти.Така че да ги клатиш е лесно стига да свалиш някоя друга осцилограма и най много за един ден постигаш всичко желано.Основните елементи дето се ползват зависи от случая и обикновено са най много 5лв обаче конфигурацията струва поне 300лв според мен

Но тъй като доста колеги и клиенти ги правят тия работи за 50лв щото са откраднали схеми от някъде и въобше не знаят кво се случва всъшност и после се чудят защо не става на тая кола

,и за тва съм си го направил само хоби.
Типичен пример е опелския форум:само един умник от седем страници успя да каже за кво е диода и то с чужда помощ а с много бръмчащото реле кво правим (колко ли ще искара)
Та всичко е елементарно иска малко познания по основи на електротехниката за да се изготви съответния симулатор.Лично аз бих ползвал :резистори или резистори в делител на напрежение (тримери в някой по прецизни ситуации),ценери (при фиксирани напрежения),мосфети (или реленца при ниски честоти),и великия 555 (според мен може много тая хлебарка).Както изброих се вижда че няма никакви сложни елементи.
Е с КАН модули вече нещата загрубяват надали има някой дето може извози кана с споменатите от мен чудеса
Обаче готеното е че се се пръкват софтчета за обработка на мозаци който махат нещата който не искаме елементарно и май нема кво го мисля тоя КАН

Re: Opel 2,0DTH PSG16 - EGR проблем
Posted: Sun Aug 21, 2011 10:00 pm
by Ilko
Понеже форума е предимно за колеги, мисля че няма смисъл от от дълги повествования.
Затова обясних с две думи.
Аз предпочитам софтуерния начин за премахване на ЕГР. ама това ПСГ16 не мога да го чета/пиша все още.
Re: Opel 2,0DTH PSG16 - EGR проблем
Posted: Mon Aug 22, 2011 7:48 am
by BaHka
Това с релето и диода и аз го бях чел в опелския форум, но помислих че колегата Илко е измислил нещо друго. Едва ли някой би дал 700-800 лв за такъв ЕГР нов

Re: Opel 2,0DTH PSG16 - EGR проблем
Posted: Mon Aug 22, 2011 1:43 pm
by bobolin4o
BaHka wrote:Това с релето и диода и аз го бях чел в опелския форум, но помислих че колегата Илко е измислил нещо друго. Едва ли някой би дал 700-800 лв за такъв ЕГР нов

Дават, стига да не са ЧЕЛИ в опел ФОРУМ-а, че става за 5!!! лева.
Ей, накъде отива тоя свят...
Re: Opel 2,0DTH PSG16 - EGR проблем
Posted: Mon Aug 22, 2011 11:43 pm
by waseko
rangel1 wrote:
Е с КАН модули вече нещата загрубяват надали има някой дето може извози кана с споменатите от мен чудеса
Видно е ,че обичаш да зачиташ по форумите и други места в и-нета,той този "КАН" не е нещо като кан-кан,автомобилите с вътрешна кан-комуникация или с диагностика по кан нямат ли активатори и сензори?Поздрави.