Page 1 of 1

Renault 1,9dCI "05 - не пали.

Posted: Fri Sep 23, 2011 9:16 pm
by Ilko
Става въпрос за Рено Меган 1,9ДЦИ.
ЕКУ-то е Бош ЕДЦ16.
Няма покачваща помпа. Регулатора е на ниското налягане на помпата.
Колата пали и работи само докато помпам на инжектора.
Обаче налягането в рейла зависи от интензитета на помпането на инжектора и дори на ниски обороти достига до 900 бара, според живите данни, а и на слух се чува, че работи на високо налягане. Щом спра да помпам инжектора след секунди мотора гасне.
При опит за палене не записва грешки.
Единствено след като загасне записва грешка в регулиране на налягането.

Не съм ремонтирал такава система до сега (механично) и нямам много идеи...
Извадих регулатора да видя да няма някакви утайки по него, но изглежда добре.
Електрически също е наред и се усеща, че вибрира при подаване на контакт.
До него има някакъв механичен клапан, който също свалих и изглежда наред.

Е до тук ми свършиха идеите.
Предполагам, че има "помпена" част на ниското налягане, обаче не знам как да я проверя.
Ще съм благодарен на някакви насоки и идеи.

Re: Renault 1,9dCI "05 - не пали.

Posted: Sat Sep 24, 2011 1:40 am
by ivanovbg
Доколкото си спомням май всички са с помпа в резервоара :cry: Да не е DTI.Коя година е и кои са буквите на мотора?

Re: Renault 1,9dCI "05 - не пали.

Posted: Sat Sep 24, 2011 7:51 am
by Ilko
Koлега, всичко което съм описал в първия пост съм го проверил и съм сигурен, че е така.
Има и други системи с ЕДЦ16 без подкачваща помпа.

Преди месец правих Рено Мастер 2008г. със същата система, но тогава не съм обърнал толкова внимание на механиката, щото имаше електрически проблем и не палеше.

Re: Renault 1,9dCI "05 - не пали.

Posted: Sat Sep 24, 2011 10:21 am
by ivanovbg
А дюзите как са?Връщат ли?А като помпаш и работи връща ли въобще нещо?Във връщащия маркуч има ли въздух?Малко история няма да е зле.В движение ли е угаснала или на сутринта не е запалила?

Re: Renault 1,9dCI "05 - не пали.

Posted: Sat Sep 24, 2011 3:56 pm
by Ilko
Незнам как е угаснала щото е "нов внос".
Клиента казва, че когато са я гледали в Германия е работила нормално.
После, като са отишли да я товарят е била в това състояние и са помислили, че е угаснала за гориво. Реално гориво в резервоара има.
Дюзите поне на око връщат нормално. Не съм им качвал колби, ама не ми прилича проблема от такова естество.
Тока за управление на регулатора на "живи данни" е приблизително равен със зададения от ЕКУ-то.
Пробвано е със маркучите в шише с нафта и не работи по същия начин - не може да засмуче гориво.

Re: Renault 1,9dCI "05 - не пали.

Posted: Sat Sep 24, 2011 7:39 pm
by ivanovbg
Да е би като са я сваляли или качвали на камиона да са я почукнали тук там и да е изключил шок бутона?Пък и защо да не са посменили нещо-примерно филтър с инжектор и помпата в резервоара? :lol:
При мен в всички налични схеми за Renault 1,9dCI са с подкачваща помпа.Кода на двигателя кой е?Разгледай по добре.Колко кабела влизат в капачката на нивомера?

Re: Renault 1,9dCI "05 - не пали.

Posted: Sat Sep 24, 2011 11:45 pm
by Ilko
Електрическа помпа няма със сигурност.
И бутона не е изключил.
Ако някой знае как да тествам подкачващата част на помпата ще е полезно.
Регулатор ще търся за проба - това е ясно.

Re: Renault 1,9dCI "05 - не пали.

Posted: Thu Mar 15, 2012 12:22 am
by Ilko
Малко късно се сетих, ама на някой може да е полезно.
Оказа се счупена ос на помпата.
Тук е в един копус и подкачваща и високо.
Подкачващата не се въртеше.