Страница 1 от 1

Проблем с ключалка контакт на Mercedes C W203

Публикувано на: Чет Ное 17, 2011 6:59 pm
от sonic
Колеги, боря се като прасе с тиква с тази кола и никакъв резултат. Колата е С класа 2004г и си приема ключа и отключва волана само когато е студена. Оказа се, че модула EZS(EIS) се влияе от температурата и когато се стопли спира да приема ключа. Със стар диагнозата в този модул няма никакви грешки, а в останалите има липса на комуникация с него. Презапоих го и му смених един електролитен кондензатор и взе че заработи и на топло. Но до другия ден. Първият ми въпрос е дали може да се обучи втора употреба, само този модул и да заработи с двата ключа адекватно?
И вторият ми въпрос е за един елемент на платката, който е паралелно на намотката, която захранва бобинката в ключа- днес го свалих и го измерих и се оказа, че най- вероятно е кондензатор около 2 нанофарада. Без него не приема ключа? Някой сблъсквал ли се е с подобно нещо, защото след като запоих обратно, вече и на студено не приема ключа?

Re: Проблем с ключалка контакт на Mercedes C W203

Публикувано на: Чет Ное 17, 2011 8:25 pm
от sonic
Засега май се преборих с тиквата-оказа се, че и в ключа има същия кондензатор и стойността му е 6,5 нано- извадих го от единия ключ и го запоих в EISa и колата заработи. Утре ще и направя още проби и се надявам всичко да е ОК. А кондензатора си е променил стойността от много запояване и преди мен.

Re: Проблем с ключалка контакт на Mercedes C W203

Публикувано на: Съб Ное 19, 2011 11:42 pm
от gencho5
Да колега имаш право, при нагряване на тези кондензатори капацитета им може да намалее, това го знаят всички сериозни радиолюбители! За жалост в този занаят /ремонт на автоелектроника/ се появиха много 'припойчици' и механици хванали поялника... които не познават дори елементите!

Re: Проблем с ключалка контакт на Mercedes C W203

Публикувано на: Вто Ное 22, 2011 8:10 pm
от mitko
gencho5 написа:Да колега имаш право, при нагряване на тези кондензатори капацитета им може да намалее, това го знаят всички сериозни радиолюбители! За жалост в този занаят /ремонт на автоелектроника/ се появиха много 'припойчици' и механици хванали поялника... които не познават дори елементите!
E да колега ама тука проблема не е в кондензатори както в някой радиоприемници като смени капацитета и да не хваща всички станции .Тука има и малко по сложна електроника с някой процесорче с написана програмка на асемблер и епромче с мако данни в него . :lol:

best regards

Re: Проблем с ключалка контакт на Mercedes C W203

Публикувано на: Нед Ное 27, 2011 11:33 pm
от gencho5
mitko написа:
gencho5 написа:Да колега имаш право, при нагряване на тези кондензатори капацитета им може да намалее, това го знаят всички сериозни радиолюбители! За жалост в този занаят /ремонт на автоелектроника/ се появиха много 'припойчици' и механици хванали поялника... които не познават дори елементите!
E да колега ама тука проблема не е в кондензатори както в някой радиоприемници като смени капацитета и да не хваща всички станции .Тука има и малко по сложна електроника с някой процесорче с написана програмка на асемблер и епромче с мако данни в него . :lol:

best regards
Да прав си колега, когато има проблем със софтуера "процесорче с написана програмка на асемблер и епромче с мако данни в него" обикновенно се започва едно писане на 'думпове', ум да ти зайде :shock: , ама окаже ли се, че проблема е хардуерен, е тука вече идва царството на ПРИПОЙЧИЦИТЕ... а на човека след тях дупе да му е яко :lol: