Page 1 of 1
Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Sun Dec 04, 2011 10:08 pm
by stefo
Колеги моля ударете едно рамо да я запалим.Автомобила е угасен и не е запалил повече, но е започнал да пали все по трудно с повече въртене.До сега не съм се сблъсквал с оризови бегачки и имам въпроси.Автомобила няма искри от бобината.Намерих схема.Бобината е наред,но само някой път при подаване на контакт или изключване има единична искра.Според схемата и на практика от комутатора ходят два проводника до ЕКУ.Пропуснах да кажа че има импулси от датчика на хол към ЕКУ.Захранванията ги има към бобинта и комутатора.Възможно ли е втория проводник до комутатора да е някаква обратна връзка към ЕКУ?Скапан комутатор?Двигателя вероятно е G13BA 1993г.
Re: Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Sun Dec 04, 2011 10:37 pm
by ivanovbg
На двата кабела от екуто има ли импулси към комутатора? Ако има - комутатор.
Re: Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Sun Dec 04, 2011 10:48 pm
by stefo
Няма.Но съм гледал със свтодиод не с осцилоскопа-на полеви условия.
Re: Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Mon Dec 05, 2011 6:55 am
by ogromnii
ако докато въртиш на стартер дюзата "плюе" най-вероятно комутатор. сигурен ли си че датчика е хол? или индуктивен?
това което аз съм виждал е индуктивен датчик, първия дял на комутатора обработва сигнала от индуктивния датчик и подава импулси към еку, втория дял е силов, прави импулси от еку на искри, т.е. имаш сигнал от делко към еку и от еку към делко (2 жици)

пробвахте ли на бутане? силата на сигнала на индуктивния датчик е пропорционална на скоростта, т.е. оборотите, и при слаб акумулатор, кофти стартер или кофти датчик може да върти, но бавно, и да не пали
Re: Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Mon Dec 05, 2011 8:25 pm
by stefo
Нещо не успявам да прикача картинка.
Това е схемата.
http://dox.bg/files/dw?a=68bdcef7aa
Re: Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Mon Dec 05, 2011 9:00 pm
by ivanovbg
Я кажи сега кой е датчика на хол? На кое краче на компа мериш с диода? На А12 или на А6?
Re: Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Mon Dec 05, 2011 9:05 pm
by stefo
На А13 има импулси.Утре ще е с осцилоскопа.
Re: Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Mon Dec 05, 2011 9:12 pm
by ivanovbg
На А12 и на А6 също трябва да имаш.Ако имаш на едно от двете - комутатор. Ако нямаш на нито едно,откачи комутатора- вържи едно съпротивление 1ком към + и мери пак.Ако има- комутатор.Ако пак няма -проблема е в компа. Я захранване,я драйвер. А грешки на мигащ код има ли? Дюзата пръска ли?
Re: Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Mon Dec 05, 2011 9:19 pm
by stefo
Утре ще е детайлната диагностика.Сега се подготвям с инфо.
http://www.troublecodes.net/suzuki/
Re: Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Tue Dec 06, 2011 8:09 am
by gt40
В повечето случаи при проблеми със запалителната система кодове няма записани.
Re: Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Thu Dec 08, 2011 9:58 pm
by stefo
Всичко си дойде на място.С осцилоскопа се оказа че няма импулси от ЕКУ.Кабелите към ЕКУ също бяха наред.Дюзата пръскаше. Накрая от дума на дума със собственика се оказа че колата е имала теч от подвижния таван.Оказа се че има окислени и прекъснати няколко пътечки по платаката на ЕКУ.След възстановяване автомобила запали.Благодаря на отзовалите се за помоща.
Re: Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Thu Dec 08, 2011 10:23 pm
by ivanovbg
От осцилоскопа по убаво нема

Re: Suzuki Samurai 1.3 mono
Posted: Fri Dec 09, 2011 9:54 am
by dyaneff
Някъде във форумите по електроника видях цитат нещо от сорта : " който осцилоскопа не гледа за ремонт три дена отделя"