Page 1 of 1
Проблем с Опел корса
Posted: Thu Aug 23, 2012 10:19 pm
by rudoni
В наше село се появи и първата Корса Д от 2007г. с мотор Z13TDJ с филтър за активни частици.Да ,ама умря и не пали!?Диагностика направена ,но освен отчитане на грешка в подгрева друго няма. Отворих дюзите - 4 -те със стопени разпръсквачи ,цилиндрите пълни с нафта ,картера пълен с нафта и как да запали?!Подмених дюзите с такива втора ръка,смених маслото ,продухах цилиндрите с въздух затворих мотора ,заредих АБ и преди малко се опитах да запаля. Но не !
Питам - трябва ли да се обучават дюзите като при други мотори?
-Може ли филтърът да е толкова запушен ,че да няма продухване на мотора?
-Трябва ли да да направя почистване на филтърът след като ЕБУ го почиства на определен пробег?
Все въпроси които ще трябва да решавам за първи път , а първия път винаги се нууждае от помощ!
Утре ще гледам налягане в рейла при въртене на стартер и обратното гориво
Не съм проверявал дюзите извън мотора ,защото ми декларира собственика ,че били проверени.
Това е първия такъв мотор в наше село и за това търся помощ! Предварително благодаря!
Re: Проблем с Опел корса
Posted: Thu Aug 23, 2012 10:29 pm
by ivanovbg
А компресия мери ли? Ако са били цилиндрите пълни с нафта май не е останало много място за въздух

Re: Проблем с Опел корса
Posted: Fri Aug 24, 2012 1:07 am
by venelek
rudoni wrote:
-Може ли филтърът да е толкова запушен ,че да няма продухване на мотора?
Да,може.Преди няколко дена имах сходен проблем с добло.Постепенно загубило мощност и угаснало.
Откачи филтъра за твърди частици и ще видиш проблема дали е в него.
Успех.
Re: Проблем с Опел корса
Posted: Fri Aug 24, 2012 7:26 pm
by rudoni
Какво направих днес:
Направих опит за запалване ,но не се получи.При работа на стартер във живи данни налягането в рейла не преминава границата от 34-36 Бара при 220-230об на КВ.Реших -регулатор или помпа и почнах!
- свалих регулатора на налягането и О пръстена на едно място бе леко "изпилен".Направи ми впечатление ,че леглото му е малко широчко.Коментирах с един колега и ме попита за тефлонова вложка под него.От тук следва въпрос - какви и колко уплътнители трябва да има там?Как механично може да се провери дали е отворен постоянно?Какъв е размера на О пръстена и от къде да го поръчам ,че в наше село ги няма!?
-отворих помпата ,почистих леглата на клапаните и я затворих. Не видях механични повреди и обратно на мястото и.Помпените елементи бяха добри (или така ми се струва)?
Отвори се друга работа и утре се чудя как да оправя и пробвам регулатора?!Дайте идея!
Re: Проблем с Опел корса
Posted: Sat Aug 25, 2012 12:28 am
by delio
имал съм проблем със същата помпа и като я отворих и почистих добре тръгна
след разглабяне на клапаните вътре в тях имаше много страни люспи според мен от маркучите
след процедурата мултиджета запали, а иначе вдигаше 20бара при въртене
Re: Проблем с Опел корса
Posted: Sat Aug 25, 2012 6:34 am
by ivanovbg
регулатора се проверява като дюза - на стартер докато не вдигне налягане не трябва да връща.
Когато не ми пали и не вдига налягане постъпвам по следния начин. Разкачам всички връщащи и гледам от къде връща. Ако не връща от никъде се ориентирам към захранване с гориво. Ако ли връща се ориентирам към съответния възел.
Re: Проблем с Опел корса
Posted: Mon Aug 27, 2012 8:07 am
by rudoni
Проблемът е локализиран - регулатор на налягането.При стартиране връща .Сега клиента да отваря портфейла.

В тая криза в наше село много трудно се убеждават клиентите които поставят резонния въпрос-ами ако не е от него?Пък си е и бая пари!
Re: Проблем с Опел корса
Posted: Mon Aug 27, 2012 1:09 pm
by ivanovbg
А като му запушиш връщащото вдига ли налягане?
Re: Проблем с Опел корса
Posted: Mon Aug 27, 2012 8:52 pm
by rudoni
Много неудобно е за запушване.Този регулатор работи на обратен принцип- затваря като вдигне необходимото налягане налягане в рейла!Целта е да се премахнат през обратната връзка евентуални мехурчета и т.н.затваре по команда от ЕБУ чрез ШИМ сигнал.Този регулатор го има и на ФВ 2.0 ТДИ и на 3.2 и на 8 цилиндровите .Почвам да се съмнявам в ЕБУ?! не съм мерил сигналът с осцито защото станах дядо и не съм го гледал! Иначе е арестуван в гаража!

Re: Проблем с Опел корса
Posted: Mon Aug 27, 2012 9:05 pm
by ivanovbg
Честито! Да е живо и здраво ,а дядо му да изкарва пари да му купи останалото

Re: Проблем с Опел корса
Posted: Tue Aug 28, 2012 9:24 am
by NASKO12234
Честито на дядото, да пиеш по едно и заради нас. Баща ми казваше една приказка - Не ме е яд че съм дядо, яд ме е че спя при баба

. И се извинявам за намесата в темата. Честито.