Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.986

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
Markony
КОЛЕГА
Posts: 264
Joined: Wed May 14, 2008 4:58 am
Location: Русе

Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.986

Post by Markony »

Неприятен проблем с диагностиката имам.ДПФ е премахнат в именит варненски сервиз.Най вероятно са ползвали "външен" колега за софтуера.Камиончето е вървяло известно време след това добре.В момента има проблем-загуба на мощност.Диагностиката няма грешки,не свети чек лампичката.Живи данни виждам.Сменях дебитомер,датчика за налягането в смукателния колектор,проверих,маркучи,интеркуулер,вакууми,всичко което се вижда.Обслужих кумплунзи и ЕКУ-то с контактен шпрей.Правих адаптации на сменените датчици.Никакъв резултат.Не съм запознат с начина на чипването и за това пиша тук.Какво може да се е насрало в компютъра или колегата умишлено е махнал диагностиката.

Отделно днес звънях в сервиза във Варна и помолих най-учтиво за архива на оригиналния дъмп.Отговора беше... Кое?
Та съм в някаква странна безизходица.Направо съжалих клиента.Буса още е лизингов,а досега има 2 скъсани колянови вала.Ремонта е правен във "именития" сервиз,който много странно е препоръчан от сервиз Мерцедес във Варна,който са потвърдили ,че ремонт на тоя мотор не се прави и само там можели да го ремонтират....тук трябва да сложа подходящия емотикон може би...

Молбата ми е ,ако някой от вас е по-навътре в нещата с конкретния блок ако може да ми помогне или поне да знам какво мога да направя от тук нататък за някакви нормални пари.Мотора като механика е добре.Успявам за малко да го изкарам от сервизен режим и върви добре ..около 100 метра.

Ако някой от колегите се познае в горната схема,може да ми пише на лични,пък ще измислим нещо..
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by bobolin4o »

Ползвали са вероятно "екусейф" за премахване на ДПФ-а, освен че трие картите за пост инжекшъна, трие и кодовете за грешки... всичките... Правилно си се насочил за връщане на оригиналния софт, потърси VOLUMAX, най-наблизо ти е. Вярвам, че може да ти предложи решение на проблема.
Поне изчел ли си настоящият софт? Ако си - по номера на софта може да се намери оригинал...
TuningMaster Image
0887 704 900
rockton
КОЛЕГА
Posts: 596
Joined: Tue May 27, 2008 7:29 am
Location: Захарна Фабрика

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by rockton »

bobolin4o wrote:Ползвали са вероятно "екусейф" за премахване на ДПФ-а, освен че трие картите за пост инжекшъна, трие и кодовете за грешки... всичките... Правилно си се насочил за връщане на оригиналния софт,
-И аз съм на същото мнение, няколко случая до сега съм имал такива с подобна некоректна намеса!
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
ogromnii
КОЛЕГА
Posts: 727
Joined: Thu Oct 21, 2010 6:04 am
Location: софия, павлово

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by ogromnii »

а аз съм на мнение че след като клиента е решил да си маха дпф има право да страда и да плаща :) - ново еку и дпф и буса ще заспи :) егати тарикатите, зорлем си осират колите и после вият като вълци на пълна луна
Markony
КОЛЕГА
Posts: 264
Joined: Wed May 14, 2008 4:58 am
Location: Русе

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by Markony »

Трудна работа това да стане при техните доходи.Буса е 5 годишен и още е на лизинг.Километража е на 420к.По груби сметки сега трябва да сменят втори път...
Todio
КОЛЕГА
Posts: 568
Joined: Sun Jun 12, 2005 6:39 pm
Location: Асеновград
Contact:

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by Todio »

Извинявай, ама не се стърпях - за тези 420к километри, колко е далаверата на клиента? По 0,20лв (на километър) да остават за него - ти направи сметка. Всички ние работим и се бъхтим, за да спечелим, а не някакъв мрънкач да се прави на интересен. Щом буса е лизингов, решението е едно - нов филтър и компютър и колата пее. Стига ги жалите такива - на ваш гръб пари правят и се оплакват. Извинявам се много, ама това е истината.
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by ivanovbg »

Todio wrote:...
+1
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by bobolin4o »

Todio wrote:Извинявай, ама не се стърпях - за тези 420к километри, колко е далаверата на клиента? По 0,20лв (на километър) да остават за него - ти направи сметка. Всички ние работим и се бъхтим, за да спечелим, а не някакъв мрънкач да се прави на интересен. Щом буса е лизингов, решението е едно - нов филтър и компютър и колата пее. Стига ги жалите такива - на ваш гръб пари правят и се оплакват. Извинявам се много, ама това е истината.
Ми по мои сметки печели по 1400 на месец. Не смятам, че е забогатял. Един майстор МАЗАЧ печели повече! Ма вие не като вълк, ами като върколак... :mrgreen:
А иначе по темата мога да кажа, че тая работа с ДПФ-а може и се получава, когато е направена както си трябва. Във всеки случай не с "оная програма".
TuningMaster Image
0887 704 900
Markony
КОЛЕГА
Posts: 264
Joined: Wed May 14, 2008 4:58 am
Location: Русе

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by Markony »

Не ви познавам.Може да сте прави.Мога да кажа ,че за скромния си 20 годишен опит,като влезе един клиент мога да преценя кое как е...
Обади се един колега ,който каза ,че ще ми удари едно рамо.Отделно колегата правил компа от Варна...издирих го,обеща ,че ще прати оригиналния дъмп.И трето ,докато чакам нещо да се случи поразглобих малко двигателя да проверя нещата по бабешката на ръка.Трагична картинка е тоя мотор.
Така или иначе имам още един мотор на салата и мога да прехвърлям датчици и изпълнителни механизми за проба,но не съм сигурен адаптациите дали стават.Имам и девствен компютър с ключ,но не съм правил процедура по смяна на блокове и прочие.
ogromnii
КОЛЕГА
Posts: 727
Joined: Thu Oct 21, 2010 6:04 am
Location: софия, павлово

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by ogromnii »

брал съм ядове с турбо на такъв мотор, геометрията му се движи ама почти, буса върви ама почти, накрая откачих управлението и като пробвах да раздвижа на ръка се светнах какво е. иначе всичко изглеждаше добре :) може да му хвърлиш едно око за всеки случай
Markony
КОЛЕГА
Posts: 264
Joined: Wed May 14, 2008 4:58 am
Location: Русе

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by Markony »

Задължителна проверка.Движи се мазно...
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by ivanovbg »

Щом се движи мазно е зацапана геометрията. Като го откачиш от клапана трябва да дрънка :mrgreen:
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
KLESHTITE
КОЛЕГА
Posts: 585
Joined: Sat Sep 26, 2009 4:51 am
Location: Sofia ovcha kupel 2

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by KLESHTITE »

абе тоя мотор не е ли с две турбини аз съм правил няколко 315ки и са с две турбини
прост човек и силен вятър нищо не ги спира
Markony
КОЛЕГА
Posts: 264
Joined: Wed May 14, 2008 4:58 am
Location: Русе

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by Markony »

Точно,една малка и една по-голяма.
steich
КОЛЕГА
Posts: 171
Joined: Tue Nov 22, 2005 5:08 pm
Location: Sofia
Contact:

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Post by steich »

Тепърва предстои бум на такива автомобили на които няма да може да се прави диагностика и проблемите ще са много трудно откриваеми. Първото нещо в случая особенно ако колата е имала FAP/DPF е проверка и коригиране на софтуера. Лошото е че в този случай може да ти отнеме време за което може да отремонтираш други 2-3 автомобила. После ходи обяснявай на клиента че това че са му взели 50-100 лв. по евтино за тази процедура ( не е задължително ) ... ще му излезне през ... г..а, защото всичко трябва да се прави наново с определени условности за да работи всичко както трябва.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
Post Reply