Page 1 of 1

чуденка за мап :)

Posted: Wed Oct 31, 2012 6:14 am
by ogromnii
вчера се почесвах над следната чуденка:
при положение че огромна част от колите така и така са с мап-сензор защо е нужно да се слага още един газов а не се ползва сигнал от фабричния? някой пробвал ли е?

Re: чуденка за мап :)

Posted: Wed Oct 31, 2012 7:44 am
by stefo
Няма проблем да се ползва оригинален мап.Някои системи имат опция за избор,съответно и възможност за настройка според характеристиката на автомобилния мап.

Re: чуденка за мап :)

Posted: Wed Oct 31, 2012 8:12 am
by bobolin4o
ogromnii wrote:вчера се почесвах над следната чуденка:
при положение че огромна част от колите така и така са с мап-сензор защо е нужно да се слага още един газов а не се ползва сигнал от фабричния? някой пробвал ли е?
Да, не е проблем да се използва оригиналният мап на колата. Обаче смятам, че е по-коректно да си е отделен, при това би трябвало да следи вакума точно в линията към вакумната корекция на изпарителя. Така, ако се откачи, или изчезне по някаква причина, много бързо ще се ориентираш защо ти е такова налягането на изпарителя...

Re: чуденка за мап :)

Posted: Wed Oct 31, 2012 8:45 pm
by ipivan
На някои газови МАП-а показва диференциално налягане на газта.Това налягане трябва да е константа(доколкото може).МАП-а на бенз. мотор показва налягането в колектора, което се променя.А на BRC SQ-24,се свързва МАП докато се направи настройката и след това се сваля.Пак на BRC има опция да се ползва МАП-а на бенз. мотор.На последните Ловато и Ланди Ренцо пък има само датчик за налягане.Абе всеки производител си решава как да процедира по въпроса.

Re: чуденка за мап :)

Posted: Thu Nov 01, 2012 4:20 am
by ogromnii
дали разреждането се мери на линията на изпарителя или направо на колектора не би трябвало да има значение, единственото инертно в системата е налягането на газта при отпускане на педала, т.е. ако е свързан вакуума на изпарителя при пълна газ (малък вакуум) налягането на газта се увеличава, след това при рязко отпускане на педала (да кажем изключване от скорост) докато дюзите са затворени нялягането ще остане високо защото няма къде да отиде и при установяване на празен ход ще има моментно обогатяване докато спадне налягането. кой мап се ползва няма значение, и двата ще показват една и съща стойност :mrgreen:
може би обаче ако системата е с дълги маркучи е по добре вакуум към изпарителя да не се свързва, ако естествено е възможна корекцията, на турбо коли диф. налягане ще варира много, но на атмосферни като че ли е по-разумно ??

Re: чуденка за мап :)

Posted: Thu Nov 01, 2012 9:49 am
by bobolin4o
bobolin4o wrote:Да, не е проблем да се използва оригиналният мап на колата. Обаче смятам, че е по-коректно да си е отделен, при това би трябвало да следи вакума точно в линията към вакумната корекция на изпарителя. Така, ако се откачи, или изчезне по някаква причина, много бързо ще се ориентираш защо ти е такова налягането на изпарителя...
Смятам, че се обосновах къде е желателно и защо да се мери разреждането с отделен MAP. При наличието на какъвто и да е проблем с тоя вакум, един бърз поглед в програмата на газта ще покаже.
Иначе сте абсолютно прави! Всяка система си е сама за себе си, решенията са взети от уж по-интелигентни от нас хора... ама не винаги.

Re: чуденка за мап :)

Posted: Thu Nov 01, 2012 7:10 pm
by ogromnii
bobolin4o wrote:... ама не винаги.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: чуденка за мап :)

Posted: Thu Nov 01, 2012 7:16 pm
by ogromnii
тия дни ще ходя на преговори с бсм, ако не е тайна за колко купувате преден кит бардолини или бардолини обд? моля на лични :mrgreen:
тъй като няма да купувам количества, и вероятно няма да ползвам сериозна отстъпка, ако някой от вас има сериозен процент може да купувам от него и да изкарва разликата :)

Re: чуденка за мап :)

Posted: Thu Nov 01, 2012 7:37 pm
by rockton
bobolin4o wrote:
bobolin4o wrote: решенията са взети от уж по-интелигентни от нас хора... ама не винаги.
Изключотелно точно казано.....-комплименти колега!!!!

Re: чуденка за мап :)

Posted: Fri Nov 02, 2012 7:30 am
by ogromnii
да не забравяме все пак че индустрията се развива доста бурно и някои неща са си ... остарели :), а други са толкова на юруш модернизирани че....са си боклук