Page 1 of 1

задна скорост на шаран

Posted: Sun Dec 09, 2012 7:17 pm
by ogromnii
има при мен един шаран без задна, 5 степенен автоматик, някой правил ли е такава кутия и знае ли какво точно се чупи и откъде се намира? утре ще я сваля и ако остане време ще я цепна, ама ми се ще да я направя преди празниците та инфо за резервни части е добре дошло :)

Re: задна скорост на шаран

Posted: Tue Jan 15, 2013 10:22 pm
by ogromnii
разпарцалосах кутията, интересното е че всичко е здраво, задна скорост минава през 2 съединителя и една спирачка, и трите са здрави, уплътненията на буталата са здрави :shock:
нещата отиват към проблем от управлението, лошото е че сглупих и не премерих наляганията на трите места докато беше на колата, също не пробвах на откачена букса :cry:
май нещата отиват на второ качване и сваляне, някакви добри идеи?

Re: задна скорост на шаран

Posted: Wed Jan 16, 2013 8:43 am
by bobolin4o
ogromnii wrote:разпарцалосах кутията, интересното е че всичко е здраво, задна скорост минава през 2 съединителя и една спирачка, и трите са здрави, уплътненията на буталата са здрави :shock:
нещата отиват към проблем от управлението, лошото е че сглупих и не премерих наляганията на трите места докато беше на колата, също не пробвах на откачена букса :cry:
май нещата отиват на второ качване и сваляне, някакви добри идеи?
Моите скромни познания в тази област показват, че електрониката няма общо със задната скорост. По-скоро си е механичен проблем, както казваш наляганията... Може и да греша, надявам се да науча нещо ново.

Re: задна скорост на шаран

Posted: Wed Jan 16, 2013 8:01 pm
by dyaneff
Защо не и напишеш буквичките, може да излезе нещо в архива.

Re: задна скорост на шаран

Posted: Wed Jan 16, 2013 9:30 pm
by KLESHTITE
на тази кутия повечето маистори не знаят от къде се налива масло и откачат колана като мислят държача за пробка та виж от там да не е проблема

Re: задна скорост на шаран

Posted: Thu Jan 17, 2013 6:48 am
by ogromnii
jf506a, o9a на jatco

това с откачането на спирачката при опит за смяна на масло и аз го четох, но уви се оказа че си е на място :mrgreen:

последно открих че един от електроклапаните блокира в затворено положение, N90, според някакво ръководство което намерих в нета служи за включване на 5-та, както и за предпазване от включване на задна в движение така че засега май нещата отиват на топло-топло-горещо :P

странна беше причината за блокиране, сърцевината се е намагнитила от продължителна работа, а буталото в момента на запушване на отвора от иглата също опира с чело в края на магнитопровода и от остатъчния магнетизъм не може да "отлепи" :shock: поиграх си бая с клапана - разкапсулован - работи - затварям - не работи :shock: и така 4-5 пъти докато схвана че капачката затваря магнитопровода на намотката. в крайна сметка качих буталцето на струга, скъсих го с 3-4 десети и в резултат клапана цъка бодро

кутията е сглобена, тия дни ще я кача и се надявам да се похваля (дано не се оплача) 8)

п.п. понеже не ми се дават кинти на порше.бг за "оригинално" масло (9 литра) някакви добри идеи за подходящо?
същата кутия ползват форд, мазда, ровър и т.н. (5ст. типтроник)

Re: задна скорост на шаран

Posted: Mon Jan 21, 2013 6:54 pm
by ogromnii
за протокола - явно диагнозата е била точна, кутията работи перфектно, масло - феби 27001, ако на някого му се наложи в каталозите по кола излиза друго, но не е вярно, по фв номер излиза това.
до боболинчо - и според моите познания задната се включва хидро-механично, кутията и с откачена букса включва на задна но... има защита от включване на задна в движение, която е електрическа, и точно тя се беше пръднала в случая :mrgreen:

Re: задна скорост на шаран

Posted: Tue Jan 22, 2013 8:05 am
by bobolin4o
Благодаря за инфото! Това е нещо, което не знаех...
И все пак, както разбрах, проблемът не е електрически, а механичен. Ако беше в намотката на клапана или инсталацията, щеше да го установиш при диагностиката на компа.

Re: задна скорост на шаран

Posted: Tue Jan 22, 2013 11:02 pm
by ogromnii
точно :mrgreen: