Страница 1 от 1

Настройка на ГИ по OBD тримове, как се прави?

Публикувано на: Вто Дек 25, 2012 10:20 pm
от mafiota
Здравейте, и честита коледа на всички :)

наскоро попаднах на тема в която се обсъждаше прецизна настройка на газов инжекцион като се следят ОБД тримовете от бензиновия компютър. Т.е. там се казваше, че се следят тримовете на бензиновия компютър със съответен софтуер при различни режими на двигателя в движение и работа на газ. Ако тримовете са на "-" се намаля коефициента при съответните обороти в газовата таблица , а ако тримовете са на "+" съответно се увеличава коефициента в газовата таблица. Това се правело докато тримовете започнат да осцилират около нула.

Може и аз да не съм разбрал както трябва, затова бих искал да помоля по-компетентните колеги да споделят мнение относно този начин на настройка, наистина ли е по-прецизен, приложим ли е за опел,и ако може малко повече разяснение как точно се дейста, и евентуално каква програма ще трябва за да се наблюдават тримовете в реално време (напр. за Опел) - AutoScanner, OP-COM, TECH2 ?? А всъщност какво представляват самите тримове?

PS. Предполагам става въпрос за обикновен газов инжекцион, т.е. единствено с управление от сигналите на бензиновите инжектори, без обратна връзка по OBD.

Re: Настройка на ГИ по OBD тримове, как се прави?

Публикувано на: Вто Дек 25, 2012 11:30 pm
от ivanovbg
Тримовете са прогнозни дългосрочни корекции които се нанасят на инжекторното време според зададения AFR в зависимост от режима на работа на двигателя и стойностите отчетени по показанията на ламбда сондите.
Четат се със всеки софтуер за съответния модел кола.

В зависимост от съответната програма при някои коли не са изчислени в готов вид - при някои опели за 0 е стойността 128, при други е директно в проценти.

Прецизната настройка е с цел да не святка чека, особено когато колата е с 2 ламбди. Едва ли оказва кой знае какво значение за разхода - даже май го увеличаваше.

Re: Настройка на ГИ по OBD тримове, как се прави?

Публикувано на: Сря Дек 26, 2012 12:21 pm
от ipivan
Ако се имат в пред вид STFT и LTFT,те са проценти и ги има само при автомобилите които поддържат OBD протокол.Могат да се четат с ELM327 и ScanTool примерно.
Стремежа е тримовете да са около нулата.При различни автомобили чека светва при различни стойности на тримовете,при някои когато подминат 15% при някои като подминат 25%.
Аз брах ядове с едно Пежо 407,2004-2005г. което беше със самоадаптивен бензинов компютър.Правих настройки в движение,направих тримовете уж добре.На газ колата вървеше добре с добър разход според клиента,чека не светваше.Проблема беше на бензин сутрин като запали,колата не работеше добре,бедна смес.Тъпия бензинов компютър се адаптираше по газта.Проблема се реши с монтаж на самоадаптивен ГИ.

Re: Настройка на ГИ по OBD тримове, как се прави?

Публикувано на: Сря Дек 26, 2012 6:30 pm
от Markony
Това ми е интересно,щото бая си играх с тримовете ,докато хвана цаката.Та въпроса ми е какво ще адаптира и в каква посока бензиновия комп,при работа на газ,щото казваш беднее на бензин.Кое няма да му хареса?Да неби температуната корекция,която не е в основната карта да е объркала нещата?Ти си правиш коефициентите по бензиновите времена и си го правил в движение,което е перфектно.Тук има два варианта.
1.Нулираш адаптацията и почваш начисто да настройваш ГИ.
2.Използваш адаптацията на сегашния бенз.комп и гласиш ГИ по неговата база.Демек дългия трим не го бараш.
Аз лично имах проблеми с 2-ри вариант,но с първия се получава перфектно.

Re: Настройка на ГИ по OBD тримове, как се прави?

Публикувано на: Сря Дек 26, 2012 7:00 pm
от ipivan
Ами аз опитах и двата варианта.Първо правих настройка без нулиране на адаптациите след това и след нулиране на адаптациите.Проблема си остана.Предполагам че настройката на газ е била с по-богата смес в някои режими,макар че ламбда сондата си работеше и гледах корекциите да са около нулата.В случая израза "по-богата смес" не е точен.При настройката в движение все пак не може да се обхванат всички режими на работа на мотора.Може би е трябвало да обедня цялата карта с 10% примерно.Предложих на клиента да сипва по-високооктанов бензин ама той не се съгласи. :lol:

Re: Настройка на ГИ по OBD тримове, как се прави?

Публикувано на: Сря Дек 26, 2012 9:20 pm
от mafiota
Благодаря за разясненията,
само да попитам, тримовете могат ли да се следят с OP-COM примерно за двигател X18XE1 (Зафира А '00)?

Re: Настройка на ГИ по OBD тримове, как се прави?

Публикувано на: Сря Дек 26, 2012 9:39 pm
от ogromnii
на пежо/ситроен оставям корекциите една идея в + за да няма проблем със студения старт, не мрънкат до 25% така че около +5 е идеално. проблема е че самите газови не са много стабилни и параметрите "блуждаят" и ако корекциите са в - студения старт е трагедия, а колкото и настройката да се прави в движение не е сигурно какво ще е другата седмица ;)
а по темата - най приятно се борави с обд-четец, с всяка марка формата е еднакъв, скоро се занимавах с един голф не-обд и бая се почесах докато "изтръгна" нужното ми от ваг-кома

Re: Настройка на ГИ по OBD тримове, как се прави?

Публикувано на: Чет Дек 27, 2012 11:49 am
от Markony
ipivan написа:Ами аз опитах и двата варианта.Първо правих настройка без нулиране на адаптациите след това и след нулиране на адаптациите.Проблема си остана.Предполагам че настройката на газ е била с по-богата смес в някои режими,макар че ламбда сондата си работеше и гледах корекциите да са около нулата.В случая израза "по-богата смес" не е точен.При настройката в движение все пак не може да се обхванат всички режими на работа на мотора.Може би е трябвало да обедня цялата карта с 10% примерно.Предложих на клиента да сипва по-високооктанов бензин ама той не се съгласи. :lol:
Щото пък аз ...за мойта Хонда говоря ,че я наблюдавам постоянно с компа.Прави си едни луди адаптации на бензин.При мен 1 е без корекция.0,95 е 5% адаптация.Дългия трим след каране 1000км на бензин ми стои на 7% обогатяване.Нулирам,правя газта и гласих, гласих,резултат на газ е максимум 2%.Това ще рече ,че имам лек проблем с дебита на дюзите примерно или налягане на помпа.Сиреч,тоя проблем при газта не съществува.Обаче смесеното каране,бензин/газ ще доведе до промяна на дългия трим след 20 мин примерно и ако тогава се обърне на газ става мазало.

Дефакто логиката на различните компове не е една и съща и ако не отделиш време да научиш как мисли мозъка се получават драми,еле с свадлив клиент.

Re: Настройка на ГИ по OBD тримове, как се прави?

Публикувано на: Чет Яну 03, 2013 7:06 pm
от ipivan
Малко по-подробно на Руски.

http://dox.bg/files/dw?a=3997b4bfbb