За Ford и Zetec моторите

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
nik7dob
КОЛЕГА
Posts: 731
Joined: Fri Dec 17, 2010 2:13 am
Location: Leeds, UK

За Ford и Zetec моторите

Post by nik7dob »

Колеги,тази тема я пиша не за решаване на някакъв проблем,колкото до обмяна на опит и евентуално някой ако има какво да допълни.Казуса е следния: Ford fiesta със зетек мотор (в конкретния случай 1.6) троши мотор (4ти цилиндър буталото беше слязло в картера на парчета).Поразгледах по форуми насам натам и какво се оказва? - това не е рядко срещано явление при тези мотори.И така намира се друг мотор,сменява се - всичко ок и до момента колата си върви.Замислих се обаче какво им причинява това страдание? мислих мислих,питах колеги... не се разбра със сигурност какво е.И така преди месец се сменява съединител на въпросната кола и нова лагер-помпа.Колата си върви,няма проблеми до един момент,в който при много рязък десен завой педала на съединителя пропада,после съответно го напомпваш и няма проблеми до следващия десен завой с мръсна газ.Помислих си,единствената причина само на десен завой да го прави е аксиален луфт на коляновия вал.Днес я качвам на подемника и изненадааааа - 6-7 мм луфт напред назад.И така бяхме с един колега (по-старши) и той ми казва: ти не знаеш ли,всички зетеци страдат от това,износват аксиалните лагери на коляновия вал,в един красив момент налягането на маслото спада,но не дотолкова,че да запали лампата на таблото и 4ти цилиндър като най-далечен го отнася. Та според вас доколко е вярна тази теза и има ли наистина стабилна почва.Ясно е,че този мотор сега трябва да се отваря,но аз си мисля,че при такъв голям луфт,вече лагер няма,а вала направо си яде от алуминиевия блок.Отворен съм за всякакви мнения и идеи по темата.Благодаря
Todio
КОЛЕГА
Posts: 568
Joined: Sun Jun 12, 2005 6:39 pm
Location: Асеновград
Contact:

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by Todio »

Не е виновен мотора, а собственика. По спецификация моторите Зетек; Дуратек; Дураток се карат с масло 5W-30 FE (Ford engine). А нашего брата търси все "ТЪНКА ЛАЙСНА", после мотора калпав. Форд потроши 150 000 000 долара за разработка на този мотор, но в крайна сметка се оказа, че пукат главите и това забави въвеждането му в експлоатация с още няколко месеца. И все пак Форд и циганин не боледуват - те умира от раз :lol: :lol: :lol:
nik7dob
КОЛЕГА
Posts: 731
Joined: Fri Dec 17, 2010 2:13 am
Location: Leeds, UK

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by nik7dob »

Много си прям колега,не така с форд и циганин,аз също съм на форд :P
Todio
КОЛЕГА
Posts: 568
Joined: Sun Jun 12, 2005 6:39 pm
Location: Асеновград
Contact:

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by Todio »

Значи, винаги трябва да имаш едно на ум! :lol: :lol:
nik7dob
КОЛЕГА
Posts: 731
Joined: Fri Dec 17, 2010 2:13 am
Location: Leeds, UK

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by nik7dob »

жесток си!
ogromnii
КОЛЕГА
Posts: 727
Joined: Thu Oct 21, 2010 6:04 am
Location: софия, павлово

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by ogromnii »

"потрошил" не е точния термин, мотора си е доста свестен
просто всеки агрегат си има ресурс, а да коментираме колко издържат "италиански" двигатели :mrgreen: на които за първите 150000 маслото е сменяно цели 3 пъти и то с висококачествено 15/40 от варела е безмислено
KLESHTITE
КОЛЕГА
Posts: 585
Joined: Sat Sep 26, 2009 4:51 am
Location: Sofia ovcha kupel 2

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by KLESHTITE »

за мен наи скапаните мотори са рено дци и мазда 2.0д и пак вината е на жабара
прост човек и силен вятър нищо не ги спира
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by rangel1 »

Колега ник пишеш пълни глупости или си открил нова топла вода :roll:
Само за инфо :всеки дето е виждал мотор ще ти каже че аксиалните лагери не влият на налягането и т.н. :idea:
nik7dob
КОЛЕГА
Posts: 731
Joined: Fri Dec 17, 2010 2:13 am
Location: Leeds, UK

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by nik7dob »

Колега,умишлено не написах това което ти най-накрая каза.Виждал съм мотор,сглобявал съм единични бройки (не съм много по монтиорската част),кат0 единия вече е на 50 хиляди и се държи стабилно,не казвам че съм господ,НЕ СЪМ,затова и написах тази тема.Наистина аксиалните лагери няма как да влияят на налягането на маслото,но обясни ми какво се случва с мотора,когато коляновят вал направи 1 и повече сантиметра аксиален луфт?улеят по който влиза маслото във вала дали не се измества прекалено много,че да се размине с дупката в блока?а дори и маслото да е наред,при такова голямо изместване на вала дали не идва момент,в който не се получава напрежение в биелите и последните се предават във вид на парчета?Темата е за да чуя мнения и да се помогне на ламери кат'мен да научат нещо.Поздрави
Stoilkata
КОЛЕГА
Posts: 165
Joined: Wed Mar 17, 2010 8:08 pm
Location: Айтос

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by Stoilkata »

Мотовилката при 1 см аксиален луфт застава на една страна и напряга буталото ,ако мотора е с набити топло студено болтове буталния болт се забива в цилиндъра .
gt40
КОЛЕГА
Posts: 388
Joined: Mon Oct 13, 2008 7:06 pm
Location: София

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by gt40 »

Да де, ама аз съм срещал два пъти Опел с подобен луфт на вала. На едната мотора беше свършил и като компресия. След смяната се повозих и при двамата шофьори, които я карат. Еми и двамата(баща и дъщеря) имаха един и същи навик: крака на съединителя до задействане на към 20-30% от пълния ход. Аксиалните лагери се смазват с маслото, което окапва от основния лагер. Обаче при постоянно притискане нама как да навлезе масло. Взеха си поука и сега се движат без проблем.
На Пасат имах проблем с много бавно и трудно връщащ се хидравличен привод на съединителя. Вероятно и това може да съсипе мотора, ама поде дразни и се прави навреме.
Поздрави
Todio
КОЛЕГА
Posts: 568
Joined: Sun Jun 12, 2005 6:39 pm
Location: Асеновград
Contact:

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by Todio »

10мм луфт това са приказки от 1001 нощ. При дебелина на аксиалната пластинз от 2,5мм, мотора ще чупи не само биели, но всичко. При луфт от около 1мм, при натискане на съединителя на празен ход, оборотите на мотора рязко падат. Представям си какъв каруцар кара колата.
rudoni
КОЛЕГА
Posts: 779
Joined: Wed Aug 24, 2011 8:40 pm
Location: Крумовград

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by rudoni »

Прав е колегата Тодьо .Но бъркате и всички. Я си спомнете и ако скоро не сте отваряли картер ,колко аксиална хлабина може да има и ако я има кой детайл къде се опира?Основите на мотовилките се въртят и може да опират само при първоначален пуск когато е изключен съединителя ,но се въртят! Не се чупят!Главите на мотовилките са по тесни и плават с тази хлабина в главата на буталото.Значи и от там не се чупят! Едно от предназначението на съединителя е -цитирам "...за облекчаване на първоначалния пуск на двг...т.е. при изключено положение.Е от там идва износването на аксиалните лагери! Всички ние и инструктори и преподаватели на това учим кандидат шофьорите и монтьори.А знаем при първоначален пуск ,че и налягането на маслото е с ниски стойности ,така че смазването не е ограничено и да е проблем.Проблемът е другаде! Копайте! Аз за един месец прекопах три такива - един 1.6 и два 1.8 за "харчене на масло".
С нами Бог!

0886 224486
nik7dob
КОЛЕГА
Posts: 731
Joined: Fri Dec 17, 2010 2:13 am
Location: Leeds, UK

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by nik7dob »

Не малко се изписа,браво колеги.Относно въпросната фиеста - в рамките на следащия месец ще се сменят основни лагер,пък да видим какво ще се получи.
Todio
КОЛЕГА
Posts: 568
Joined: Sun Jun 12, 2005 6:39 pm
Location: Асеновград
Contact:

Re: За Ford и Zetec моторите

Post by Todio »

Преди да наливате пари в нови лагери, проверете тунела на блока за кривина, защото това е често срещано явление след сериозно прегряване.
Post Reply