Page 1 of 1
Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Mon Feb 25, 2013 9:05 pm
by rudoni
След толкова проблеми с които се сблъсквам ,обръщам се към колеките Иванов и Боболинчо и моя градски ОЕМ със следното питане :Възможна ли е емулация на МАФ на "маса" с помоща на сешоар със студен въздух и осцилоскоп и какви да са оринтировъчно параметрите му- при захранване,при обдухване бързо и бавно .Би трябвало параметъра като U да се повишава и до каква граница?Искам преди монтаж да ги проверявам , а и знаете с какъв проблем се боря.Възможно ли е повреден ЕБУ да предизвиква моментална "смърт" на МАФ при първото му включване?Може да ви прозвучи лаишки ,но се интересувам защото и от морги предлагат и купуваш ново ,а не знаеш работи ли.Данните от Ауто дата са ми известни ,но търся жив опит!Благодаря предварително!
Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Mon Feb 25, 2013 9:36 pm
by ogromnii
при духане с уста волтажа се увеличава (освен ако не е с шим). няма как да разбереш дали е здрав 100% без да знаеш параметрите му, и да осигуриш точен поток въздух, това не е експеримент за маса а за лаборатория

брал съм доста ядове с работещи дебитомери но... примерно с 30% грешка, която няма как да хванеш с подръчни средства. с нов колата не работи, с друг нов работи, имат разлика в изхода но... колко трябва да е? данните в аутодата например за шаран 1.8т нямат връзка с реалността

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Mon Feb 25, 2013 9:57 pm
by plamenpenisa
за това най добре кадето може ги изключвам

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Tue Feb 26, 2013 7:48 am
by bobolin4o
plamenpenisa wrote:за това най добре кадето може ги изключвам

За това най-добре не си блъскам главата, а сменям с нов, оригинал.
Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Tue Feb 26, 2013 7:59 am
by bobolin4o
rudoni wrote:След толкова проблеми с които се сблъсквам ,обръщам се към колеките Иванов и Боболинчо и моя градски ОЕМ със следното питане :Възможна ли е емулация на МАФ на "маса" с помоща на сешоар със студен въздух и осцилоскоп и какви да са оринтировъчно параметрите му- при захранване,при обдухване бързо и бавно .Би трябвало параметъра като U да се повишава и до каква граница?Искам преди монтаж да ги проверявам , а и знаете с какъв проблем се боря.Възможно ли е повреден ЕБУ да предизвиква моментална "смърт" на МАФ при първото му включване?Може да ви прозвучи лаишки ,но се интересувам защото и от морги предлагат и купуваш ново ,а не знаеш работи ли.Данните от Ауто дата са ми известни ,но търся жив опит!Благодаря предварително!
1. Не можеш да определиш дебитомер
ориентировъчно със сешоар. По-точно би го определил монтиран на колата.
2. Дали повреден комп може да прецака моментално чисто нов дебитомер... не ми се е случвало. В твоят случай не компа е бил виновен, а разменените кабели. Щом се съмняваш в компа направи следното: Премери на буксата дали ги има захранванията и дали са на правилните клеми. Провери какво е входното съпротивление на компа относно сигнала на МАФ-а. Запали тъпата кола и подай през потенциометър сигнал на входа и виж каква е реакцията на компа на живи данни, и на практика как реагира на променящото се напрежение. Ако всичко изглежда наред, монтирваш нов дебитомер - Сименс, и издаваш колата.
Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Tue Feb 26, 2013 10:14 pm
by rangel1
Само да потвърдя колегата боболинчо ДАЧИК ИЛИ АКТИВАТОР СЕ ПРОВЕРЯВА НАЙ ТОЧНО НА САМАТА КОЛА

.Това ти го кавам с големи букви защото е самата истина и се пак съм човек дето е най добрия в форума по производство на безмислени боклуци
Само един пример :едно време идва клиент с проблем ,правя квото трябва и констатирам че има проблем с дачик колянов вал (индуктивен) ,(но тъй като нещо човека не ми хареса и от реалния проблем който беше се усъмних и не му казах точния проблем),той вика неможе да е той дачика е нов пък и двата ги носих на стенд да ги проверят при еди кого си "ПЕРФЕКТНИ СА".Викам еми тогава немога да се справя с проблема но ако случайно ти писне да обикаляш сервизите обадисе и срещу 150лв си щастлив

(предположих че колегите които биха видяли проблема реално са по малко от пръстите на едната ми ръка а клиента няма как да стигне до тях защото даже не биха погледнали колицата

)
И ходил човечеца по много диагностики но проблема си остава и идваше да ми се оплаква само и така докато го изгоних (Така и този човечец не ми повярва че решението на проблема щеше да ми коства 10 минути и 10лв разход от моя страна но той бил ходил в кви големи сервизи на кви диларски скенери

)Къв е бил проблема не мога да кажа поради широкия кръг потребители.
Извинете за хубавата приказка но не бях писал отдавна та се заплеснах

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Tue Feb 26, 2013 10:39 pm
by alex07
rangel1 wrote:Само да потвърдя колегата боболинчо ДАЧИК ИЛИ АКТИВАТОР СЕ ПРОВЕРЯВА НАЙ ТОЧНО НА САМАТА КОЛА

.Това ти го кавам с големи букви защото е самата истина и се пак съм човек дето е най добрия в форума по производство на безмислени боклуци
Само един пример :едно време идва клиент с проблем ,правя квото трябва и констатирам че има проблем с дачик колянов вал (индуктивен) ,(но тъй като нещо човека не ми хареса и от реалния проблем който беше се усъмних и не му казах точния проблем),той вика неможе да е той дачика е нов пък и двата ги носих на стенд да ги проверят при еди кого си "ПЕРФЕКТНИ СА".Викам еми тогава немога да се справя с проблема но ако случайно ти писне да обикаляш сервизите обадисе и срещу 150лв си щастлив

(предположих че колегите които биха видяли проблема реално са по малко от пръстите на едната ми ръка а клиента няма как да стигне до тях защото даже не биха погледнали колицата

)
И ходил човечеца по много диагностики но проблема си остава и идваше да ми се оплаква само и така докато го изгоних (Така и този човечец не ми повярва че решението на проблема щеше да ми коства 10 минути и 10лв разход от моя страна но той бил ходил в кви големи сервизи на кви диларски скенери

)Къв е бил проблема не мога да кажа поради широкия кръг потребители.
Извинете за хубавата приказка но не бях писал отдавна та се заплеснах

ей такива клиенти така се лекуват БРАВО КОЛЕГА
Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Wed Feb 27, 2013 7:52 am
by gt40
Аз не разбрах от заглавието за ЕМУЛАЦИЯ ли става въпрос или за проверка, калибриране ...
При колеги занимаващи се само с Опел преди време видях прибор за проверка на дебитомер. Представляваше вентилатор и дебитомер (от С20ХЕ Мотроник 2.5) изработени в общ корпус и къс въздуховодза свързване на проверявания. Електрониката даваше възможност за регулиране на оборотите и осигуряваше захранвания. На дисплей излизаха данните за двата. Беше само за този вариант, ама казаха, че с приближение си проверяват и други.
Ама тази ако е с прецакан компютър и гори дебитомери си е мъка.
Поздрави
Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Wed Feb 27, 2013 8:06 am
by ivanovbg
Проверката на мафа е лесна. Трябват само вентилатор на които се знае дебита - обикновено в спецификацията си го пише. Ползвам вентилаторче за баня Ф80 с 250куб метра/час - това са си около 280кг/час. Пускаш го да духа и закачаш дебитомера мериш показанията. Като го притваряш с ръка и рязко го отваряш може да се направи преценка са бързодействието му.
Аз това не го ползвам за проверка, а за тариране когато се налага да му се променя диаметъра на тръбата за да не се тавани.
Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Wed Feb 27, 2013 9:24 am
by rudoni
Благодаря ,това ми е достатъчно колега Иванов ! Ще експериментирам!
Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Sat Mar 02, 2013 10:12 am
by rudoni
Експеримента бе повече от положителен ,за което още веднъж благодаря на колегата Иванов.Надух маф-а самостоятелно и през смесителя за газ.Показанията бяха различни -смесителя затваряше потока и стигам до извода ,че не е подходящ за този мотор.Сам си отговорих на питането -може на масата да се проверява !
Темата за ключ!
Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Sat Mar 02, 2013 12:38 pm
by bobolin4o
rudoni wrote:Експеримента бе повече от положителен ,за което още веднъж благодаря на колегата Иванов.Надух маф-а самостоятелно и през смесителя за газ.Показанията бяха различни -смесителя затваряше потока и стигам до извода ,че не е подходящ за този мотор.Сам си отговорих на питането -може на масата да се проверява !
Темата за ключ!
Е па то и на колата можеше да го разбереш това - със смесител какво показва и без него. Що трябва да го правиш на масата?
А иначе искам да ти кажа, че за този мотор няма подходящ смесител, който да на намалява потока и колата да не се осира. Много поздрави на приятеля ти с препоръка да изхвърли тая уредба.
Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Sat Mar 02, 2013 6:12 pm
by oem
Искате да емулирате нещо което е от първостепенна важност.

Много неразумно според мен.
Утре ще попитате как да емулирате и някой цилиндър

Или целия мотор да вземем да емулираме с едно магаре в пряг.

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?
Posted: Sun Mar 03, 2013 10:20 am
by rumensr
За проверка на дебитомер Bosch:
крак
2-плюс 12в.
3-минус 12в.
4-плюс 5в.
5-изход
При добре работещ дебитомер на 5-ти крак трябва да има 0,98-1,02 волта когато не минава въздух през него(запушен от двете страни).При обдухване със струя с духалка от компресор може да достигне до 4.85 волта.
Пет волта се постигат с 7805.