Страница 1 от 2

Libra-ABS

Публикувано на: Сря Мар 13, 2013 7:55 pm
от ipivan
Колата е Libra 1,9 JTD,2003г.ABS-а е TRW
От време на време светва лампата на ABS-а и записва грешка C1121-реле някакво.Това реле в компа на ABS ли се намира и как се решава проблема?
Ако някой има схеми на скапания ABS ще е от полза,че аз не намерих.

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Сря Мар 13, 2013 9:45 pm
от llcoola
Колега, най-вероятно проблемът е в самия блок на АБС-а. Ако можеш да му отвориш електрониката прегледай му алуминиевите крачета, които са заварени от платката към изводите. Това е най-честият им проблем, а понякога и златните крачета между елементите в самата платка (там май никой не може да се справи, те са микроскопични). Същият проблем имах с бош АБС с едно Дукато. Решава се с друг блок. Дано да съм ти бил полезен.

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Чет Мар 14, 2013 2:15 pm
от oem
Не вероятно. Това е проблема. То не е реле ами транзистор. Сменяй блока с друг.

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Чет Мар 14, 2013 6:33 pm
от ipivan
oem написа:Не вероятно. Това е проблема. То не е реле ами транзистор. Сменяй блока с друг.
А ако се отвори блока подлежи ли на някакъв ремонт?

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Пет Мар 15, 2013 3:20 am
от nik7dob
Стана ми интересно има ли технология,с която да се възстановяват тези алуминиеви крачета,защото последно имах една астра 2000 год и екуто е по същия начин,опитах,но няма запояване,няма оправяне...

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Пет Мар 15, 2013 7:51 am
от Evgenyiy
С това става но после трябва хубаво да се почисти и малко тренинг преди запояването http://www.zahranvane.com/index.php?rou ... uct_id=109

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Нед Мар 17, 2013 8:19 am
от rockton
nik7dob написа:Стана ми интересно има ли технология,с която да се възстановяват тези алуминиеви крачета,защото последно имах една астра 2000 год и екуто е по същия начин,опитах,но няма запояване,няма оправяне...
-Има, -има, -и запояване ,И оправяне! - Няма възстановяване на алуминиевите джъмпери! -Просто ги премахваш (пречупените) и тези около тях които пречат, и "сътворяваш" нови, със необходимата форма и от нужният подходящ материал!
-Горе долу така изглежда "(качвам няколко примерни снимки тук - извинявам се ако е на неподходящото място) :oops:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тук ясно се вижда дори с невъоръжено око(третата площадка на хибридния керамичен модул-от дясно на ляво)
Изображение

Тук вече репарирани джумпери с нови (косми) :mrgreen:
Изображение
Това са само една много малка част от блоковете за управление които използват тази хибридно повърхностна технология, като например, Siemens, Bosch, Delko-Multek,и други... и то не само в ECU но и в ABS контролери, дебитомери, EGR клапани, комутатори, MAP сензори и други!
-Не знам а и не искам да знам кой от кой е крал "технология" но лично за мен тя е тотално неудачен и сбъркан плод на швабската инженерна мисъл :lol: ...но не им се сърдя че то просто ТОЛКОВА си МОГАТ!, понеже с тези тяхни творения, суздават добра работа на мен и на такива като мен колеги занимаващи се с това да вдъхваме "нов живот" на умряла електроника :lol: ...от което се вадят добри пари за "бял хляб" и... ракийца :lol: :lol:

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Пон Мар 18, 2013 11:56 am
от nik7dob
Колега,много хубави спойки,това с алуминиевия припой или с някаква друга магия

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Пон Мар 18, 2013 12:48 pm
от rockton
- Да, технологията е на братушките, тинол за алуминий с добавка на сребро-руски, флюс за алумин течен -руски , другото , станция за запояване с прецизен термоконтрол -китайска , човка на поялника изработена от мен(метализираните не стават), ..майсторлък - български :oops: градящ се на натрупан опит от около 10-15 безвъзвратно и тотално унищожени от МЕН :oops: контролери, в опити га установя точната технология на запояване с верните консумативи!
:lol: Но все пак това си е старо правило в електрониката и ремонтите, то гласи че "пропорционално натрупаният опит се гради на безвъзмездно и безвъзвратно унищожената електронна апаратура от самият теб" :lol: :lol:
П.С... забравих че е нужно и увеличение, настолна лупа с осветление или най добре микроскоп за Електроника...особенно за такива като мен дето вече с четири 'очи" гледат и пак недовиждат :mrgreen: ....Старост-нерадост!! :mrgreen: :mrgreen:

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Пон Мар 18, 2013 5:25 pm
от niki
Колега rockton , чудесно е , че си показал на какво си способен. Така при нужда ще знаем към кого да се обръщаме, когато трябва да възстановяваме умрели електроники, а уменията и знанията за това не достигат. А как стои въпроса със златните пътечки на ABS 5.3 /5.7 (по снимки във форумите изглеждат непоправимо микроскопични) ? Но пак в нета изплуват и фирми където ги рециклират, та значи не е съвсем безнадеждно положението?

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Пон Мар 18, 2013 5:57 pm
от presko79
А не е ли идеята да се скапват тея инженерни недомислици с цел продажба на резервни части.
Иначе респект към споиката ,хвана ми окото.

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Пон Мар 18, 2013 6:38 pm
от ipivan
rockton написа:- Да, технологията е на братушките, тинол за алуминий с добавка на сребро-руски, флюс за алумин течен -руски ,
А ще споделиш ли от къде ги набавяш тези магически нещица? :roll:
А проблема май ще се окаже в скапан акумулатор ама още не съм сигурен.

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Пон Мар 18, 2013 6:53 pm
от donkole1
Колега запояването ясно ами как се справяш с силикона или там каквато и гад е

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Пон Мар 18, 2013 7:24 pm
от rockton
donkole1 написа:Колега запояването ясно ами как се справяш с силикона или там каквато и гад е
-Най трудната операция :mrgreen: , да почистиш силиконовото желе възможно най пестеливо и на самото място!
-Решението го бях писал е една стара тема тук отпреди години, но пак ще кажа, тук технологията е китайска :lol:
Клечка за зъби максимално остра и здрава задължително китайска(то у нас други май няма)....иии внимание и упоритост!
-Ще отговоря и на другите питания в това число и за златните джъмпери по АБС-тата, има оправия но по трудно!!
-но утре ,че сега трябва да се прибирам вече, колегите в Бургас отдавна пият третата ракия
в сливен повръщат а у софето си бият вече жените....а ние още висим по мониторите и то жадни :lol: :lol:

Re: Libra-ABS

Публикувано на: Вто Мар 19, 2013 8:10 pm
от rockton
niki написа: А как стои въпроса със златните пътечки на ABS 5.3 /5.7 (по снимки във форумите изглеждат непоправимо микроскопични) ? Но пак в нета изплуват и фирми където ги рециклират, та значи не е съвсем безнадеждно положението?
-Златните нишки в тези модули не се късат сами, но в момент в който чистиш силикововият сопол много често се повреждат околните на мястото където трябва да поствиш нов джъмпер!
най добре е да се внимава да не ги скъсаш , нооо аз лично съм късал няколко пъти до сега :mrgreen:
ако се откъсне от пина към конектора там е лесно, запоява се , но ако се откъсне от керамичният хибриден модул там не става да се запоява! -там е сребърно проводим лак или още наричано от мен "боя" :lol:
Там- разчистваш сопола и ако косъма е цял го присъединяваш към площадката и лепиш с ето това
Изображение
със миниатюрна капчица, нагряваш с крушка 100вата за около 30 мин и повтаряш капката, пак нагряваш и ОК!!!!!
Ако косъмчето е скъсъно нацяло правиш нов от подходящ материал и по същият път!
Скоро взех и това, уж е за същата работа но на графитно проводима основа, и все още не съм го изпробвал!
Изображение

припоите които се ползват специално за алуминий са ясни ето набор от тях!

припой -ПОСК 47—17 работна температура -180*С
употреба за_ пайка выводов элементов к слою серебра, нанесенного на керамику методом вжигания.!!!!!!

припой-П250А Пайка алюминия припоем . работна температура 200*-250*С
Припой содержит 80 % олова и 20 % цинка.

припой-Авиа-1, Авиа-2 -работна температура 200С -250С
Запояване на тънкостенни детайли от алуминий и сплавите му!!!!


припой- MULTICORE (SOLDER) - 629443 - SOLDER WIRE, ALUSOL, 0.91MM, 500G
Flux Type: Alu - Sol Type D
Material Composition: Tin / Lead, Silver Alloy
Molten Temperature: 270°C

-Аз ползвам в момента този последния на -Фaрнел, ....че ми свърши руския :mrgreen:
Но и с него резултатите са отлични
Флюсът е руски за алуминий -ПАФ.152-162

Ами това е с няколко думи, другото е до точна ръка и оптично увеличение поне по Х5 или Х10 най добре
-Благодаря на всички колеги които се включиха в темата и за добрите ви думи Благодаря много!
-Поздрави и приятна вечер на всички!