Страница 1 от 1

Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Публикувано на: Вто Май 14, 2013 8:52 pm
от bmwfen
Колеги интересува ме има ли начин да се разбере, как е точното положение на вала на помпата, когато трябва да се центрова, към двигателя. Къде и са блокировките или белезите на помпата от този модел. Отпред на помпата има алуминиев фланец с прорези и болтчета за регулиране, а на него има издатина, която има дупка за блокирване на помпата при смяна на ремъка. Но, ако този фланец е свалян и не е маркирано положението му после как да се центрова точно помпата към двигателя? Някой борил ли се е с такива шибани помпи.

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Публикувано на: Вто Май 14, 2013 9:06 pm
от aivary66
Ами само стендоване,този фланец несе вади ейтака. :) Доколкото съм запознат.

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Публикувано на: Вто Май 14, 2013 9:23 pm
от arabiata
Става и без стенд но е много дълго за обяснение а и трябва рутинност в тази насока.

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Публикувано на: Сря Май 15, 2013 6:41 am
от bmwfen
Имам подробно описание на устройството на помпата в една българска книга ("Наръчник по дизелова горивна апаратура") но никъде пък не споменават как се центрова точно тоя модел към двигателя. Някаква друга литература някой, ако е срещал за тоя модел помпа (DPS)

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Публикувано на: Сря Май 15, 2013 7:37 am
от aivary66
arabiata написа:Става и без стенд но е много дълго за обяснение а и трябва рутинност в тази насока.
и все пак по добре да се стендова че не и е малко работатат да си играе човек от 3 5 път да стане :P

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Публикувано на: Сря Май 15, 2013 7:53 pm
от arabiata
aivary66 написа:
arabiata написа:Става и без стенд но е много дълго за обяснение а и трябва рутинност в тази насока.
и все пак по добре да се стендова че не и е малко работатат да си играе човек от 3 5 път да стане :P
Като казах че става без стенд но е нужна рутинност,имах предвид да стане от първия път!Това 3-5пъти е игра на налучкване а не правилно зацепване.

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Публикувано на: Сря Май 15, 2013 9:38 pm
от aivary66
Напълно съм съгласен.Само дето неможем да помогнем на колегата.

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Публикувано на: Сря Юни 26, 2013 11:35 am
от bmwfen
Разбрах как става центроването на помпата към двигателя, но понеже тука не намерих отговор та сега искам да обясня за тези, които не знаят и да не се лутат, когато им се наложи. Та отстрани на помпата в ляво има една планка с лостче на нея маха се планката с две болтчета е, дълго и късо, като се завърти ротора на помпата се появява едно вдлъбнато триъгълниче което е направено на една тънка шайба. Трябва, като се зацепва със щифтовете всичко да съвпадне и триъгълничето трябва да е по средата на отвора погледнато през дупката Може би там се слага и някакво приспособление за по прецизно но и така на "око" става. Значи за да ви съвпадне всичко трябва и планката отпред на помпата дето е с продълговатите отвори да е регулирана правилно. но най добре е да не се маха щото после е занимавка регулирането и за да може да се сложи щифта когато съвпадат и другите блокиращи щифтове по кол вал и разпр. вал. Сега мен помпаджията който сменя уплътненията ми сервира един проблем, който ми отне доста време до като разбера каква я е свършил. Значи помпата вътре се зацепва на по 90 градуса и той хубостника я зацепил с 90 назад и не ми съвпадаше триъгълника(белега) та се наложи да коригирам с 90 гр. колелото назад за да запали. Ако има някога такъв проблем пробвайте с метода на прокапването за да се разбере в момента, кой цилиндър впръсква. Имам и снимки но нещо не мога да ги кача щото били в JPEG формат.