Opel Zafira A 2.2 DTI

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
Post Reply
BaHka
КОЛЕГА
Posts: 177
Joined: Sat Jan 12, 2008 2:15 am
Location: Силистра

Opel Zafira A 2.2 DTI

Post by BaHka »

Здравейте момчета,
Имам нужда от вашата помощ, а проблема е следния:
Сутрин на студен мотор само като запалиш и святка "количката с гаечното ключе" и влиза в авариен режим. Грешката е Р0400 - Рециркулания на отработени газове. ЕГР-а е електрическия и е сменян с чисто нов преди 1 година от мен. Загрее ли, след 60 градуса и няма и помен от проблема.
Закачам се на студена кола и се случва следното: при палене дебитомера дава ~600 единици, ЕГР отваря на 100 процента и единиците падат на 450 и след 5 секунди лампата светва. Като загрее се случва същото, но единиците при напълно отворен ЕГР са около 280-300 и "чек-а" не светва. Пробвано с 3 други дебитомера и положението е същото. Махнал съм сивото капаче на ЕГР което скрива механизма на буталцето и на студено и на топло си отваря на 100%.
Какво пропускам и къде според вас е проблема на студен двигател да засмуква повече свеж въздух, при положение, че ЕГР е отворен на 100%? Играят ли някаква роля тук вихровите клапи и клапата за гасене на мотора?
ogromnii
КОЛЕГА
Posts: 727
Joined: Thu Oct 21, 2010 6:04 am
Location: софия, павлово

Re: Opel Zafira A 2.2 DTI

Post by ogromnii »

само като жокер, без да знам има ли връзка - да не са налепени нагари около влизането на изгорелите газове в смукателния колектор и да намаляват сечението? т.е. няма как да няма нагар, да не е това проблема?
BaHka
КОЛЕГА
Posts: 177
Joined: Sat Jan 12, 2008 2:15 am
Location: Силистра

Re: Opel Zafira A 2.2 DTI

Post by BaHka »

Днес изпробвано с дебитомер и ЕГР смъкнати от работеща кола. Всмукателния колектор свален и изчистен. Резултат "нула".
zoro1
КОЛЕГА
Posts: 295
Joined: Sun Jun 02, 2013 10:48 am
Location: Видин/София
Contact:

Re: Opel Zafira A 2.2 DTI

Post by zoro1 »

Проблем със софтуера предполагам.TIS2WEB &TECH2 прекодиране по ноимера.Мойеш ли да прочетеш файла от ЕКУ то?Някой да не се е опитвал да прави нещо...
Малките нации се държат като проститутки,а големите като гангстери...
sve25
Posts: 29
Joined: Wed Jan 09, 2008 1:46 pm
Location: Варна

Re: Opel Zafira A 2.2 DTI

Post by sve25 »

Провери вакума към турбината и към клапите ако имаш донор пробваи да смениш и вакум помпата
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Opel Zafira A 2.2 DTI

Post by ivanovbg »

Премери с осцилоскоп напрежението на дебитомера на студено и на топло. Ако реално е повече вероятно от някъде на студено имаш теч на въздух след турбото. Като загрее уплътнява. При тези показания е нормално да записва тази грешка. Възможно е и дефектен датчик на температурата на въздуха да прави такъв проблем. Все пак масата на въздуха е калкулация дебит/температура.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Post Reply