Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
Post Reply
Kirilpm
КОЛЕГА
Posts: 78
Joined: Thu Mar 15, 2012 12:40 pm
Location: Поморие

Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by Kirilpm »

Проблема се появи след смяна на ангренаж.Колата запали при първата проба след смяна на ремъка,при повторно палене 16/16 клапана на салата.При проверка на ангренажа всичко си дойде точно на белег и ремъка беше добре обтегнат,съмненията се насочиха към шпонката на коляновия вал,но след като свалих шайбата се разбра че такава няма.Според опита на други препатили заводски не е вградена,а във вала и в зъбното колело има шпонков канал.Утре ще се оправя проблема с клапаните,но ме гризе въпроса защо няма заводски сложена шпонка,която да осигури шайбата против превъртане.Аутодатата и гугъл мълчат по този въпрос.
vladistia
КОЛЕГА
Posts: 46
Joined: Fri Jan 04, 2013 12:40 pm

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by vladistia »

Колега,не се ядосвай,има още двигатели които са на това дередже.
joro
КОЛЕГА
Posts: 52
Joined: Sat Apr 28, 2007 5:22 pm
Location: Пловдив

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by joro »

В АутоДатата пише на колко килограма се стяга колелото на коляновия вал.
Kirilpm
КОЛЕГА
Posts: 78
Joined: Thu Mar 15, 2012 12:40 pm
Location: Поморие

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by Kirilpm »

Това беше първото,което проверих,не е там ключа от бараката.Единственото сигурно решение в случая за мен е шпонка,но братушките споменават проблеми с белезите при монтирането и.А държа да съм коректен в ремонта, за да не се чуди този който отвори колата след мен.
KLESHTITE
КОЛЕГА
Posts: 585
Joined: Sat Sep 26, 2009 4:51 am
Location: Sofia ovcha kupel 2

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by KLESHTITE »

колега 2013 година сме
прост човек и силен вятър нищо не ги спира
Todio
КОЛЕГА
Posts: 568
Joined: Sun Jun 12, 2005 6:39 pm
Location: Асеновград
Contact:

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by Todio »

Нов болт отпред ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - старият е разстегнат и от там и проблема!
Countach
КОЛЕГА
Posts: 55
Joined: Sat Dec 25, 2010 6:59 pm
Location: PB

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by Countach »

Вола застопори ли го както е показано
Image
Last edited by Countach on Thu Aug 01, 2013 9:06 am, edited 1 time in total.
NASKO12234
КОЛЕГА
Posts: 236
Joined: Mon Apr 06, 2009 9:10 pm
Location: Германия

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by NASKO12234 »

При проверка на ангренажа всичко си дойде точно на белег и ремъка беше добре обтегнат,съмненията се насочиха към шпонката на коляновия вал,но след като свалих шайбата се разбра че такава няма.
Няма как всичко да е на белег и да има 16 смляни клапана, а тя няма и белези, освен ако не си ги слагал ти. Тук всички ангр. колела са раздвижни - без шпонки. За да стане както трябва, разхлабваш ангр. колела на кол. вал и рзпр. валове, слагаш ремъка и го изпъваш, без значение на белези и маркировки - просто да е опънат както го дават. Кол. и разпр. валове трябва да са застопорени с инструментите както си видял в аутодата, и тогава ги стягаш и няма да имаш повече проблеми. Успех
Kirilpm
КОЛЕГА
Posts: 78
Joined: Thu Mar 15, 2012 12:40 pm
Location: Поморие

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by Kirilpm »

Прощавайте колеги,малко съм объркал последователността проверката беше след първото палене докато бяха свалени другите ремъци,преди да се накривят клапаните.Ремонта го правих без блокатора,но докато не превъртя зъбното колело нямаше проблем колата си работеше нормално.Утре ще я събирам,ще купя нов болт,но ще сложа и шпонка.
NASKO12234
КОЛЕГА
Posts: 236
Joined: Mon Apr 06, 2009 9:10 pm
Location: Германия

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by NASKO12234 »

Става, от рзпр. валове пак можеш да я нагласиш, но мисля че няма нужда.
vrm
КОЛЕГА
Posts: 111
Joined: Wed Aug 12, 2009 10:13 pm
Location: холандия,хага

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by vrm »

Най-добре е цял сет (ремък и ролки),вътре има всичко.

А и много мотори от тези чупят клиенти които сменят сами демферни шайби на коляновия вал :lol:
90% от проблема е от последния ремонт!
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by rangel1 »

Колега не ми е работа ,станалото станало но защо си се запънал за тая шпонка :roll: Едно време като щях да ставам голям майстор четях доста и бях стигнал до извода че шпонките са само фиксатори а въртящия момент се поема от конусни сглобки или се разчита на челния натяг на цилиндрични(както в случая).Болтовете които осигоряват натяга са два типа работещи на еластична и пластична деформация......................................
На татък мисля че се досещаш но както и да е щом си решил слагай да си спокоен.
presko79
КОЛЕГА
Posts: 528
Joined: Mon Mar 02, 2009 9:08 pm
Location: gabrovo

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Post by presko79 »

rangel1 wrote:Колега не ми е работа ,станалото станало но защо си се запънал за тая шпонка :roll: Едно време като щях да ставам голям майстор четях доста и бях стигнал до извода че шпонките са само фиксатори а въртящия момент се поема от конусни сглобки или се разчита на челния натяг на цилиндрични(както в случая).Болтовете които осигоряват натяга са два типа работещи на еластична и пластична деформация......................................
На татък мисля че се досещаш но както и да е щом си решил слагай да си спокоен.
Точно така е .Въртящия момент се поема от притискането м/у агр.колело шайбата и вала .Шпонката е фиксатор.
Бензина е за измиване на дизелови части.
Post Reply