Страница 1 от 1

Въпрос за подгрев на Форд Фокус 1.8 ДТИ ендура

Публикувано на: Чет Мар 13, 2014 9:00 pm
от rudoni
Форда е 1.8 Турбо дзела, 5 поколение Ендура ,90рн, 2000година.При 25гр. на охладителна течност няма подгрев(напрежение)на свещите.Лампата за подгрев свети всеки път като подготвяш паленето,но няма напрежение.Питането ми е :
-има ли температурен ограничител на подгрева и ако има на колко градуса е?
- трябва ли да има напрежение на свещите при светеща лампа на таблото?
При откачен датчик на температурата на охл.течност ,веднага се вкл. релето и има подгрев.Оплакването е затруднено палене.В мотора няма записани кодове за неизправности!При "четене на живи данни" компа отчита- "лампа подгрев-вкл." "подгрев свещи - изкл." при контакт.Модула за подгрева ли нещо се бъзика -незнам?Дайте едно рамо с инфо!Моля!

Re: Въпрос за подгрев на Форд Фокус 1.8 ДТИ ендура

Публикувано на: Чет Мар 13, 2014 9:07 pm
от bobolin4o
Ми не съм запознат с табиатите на Фордьовете, ама на доста коли е така. Тоест, подгряват свещите до определена температура. Инженерите са преценили, че няма нужда от подгрев, когато мотора е стоплил. Щом не пали като хората без подгрев при 25 градуса, значи имаме проблем със старостта на возилото... :mrgreen:

Re: Въпрос за подгрев на Форд Фокус 1.8 ДТИ ендура

Публикувано на: Чет Мар 13, 2014 10:16 pm
от rudoni
Бобо,това е станало след упорито мъчене да запалят колата със смяна на АБ и упорито въртене !?Стартера е пъргав и за дизел държи добри обороти КВ за да запали мотора!Вижда се на диагностиката.
Някой колега с опит по Фордлетата да се изкаже ?!

Re: Въпрос за подгрев на Форд Фокус 1.8 ДТИ ендура

Публикувано на: Чет Мар 13, 2014 10:21 pm
от presko79
А центровката как е на тая кола ? То ясно подгрев няма ,ама какво ще го грееш мотор с директно впръскване .
За мен възможни варианти са центровка(все пак е с обикновен разпределител бутало ) ,аванс и лоша доставна уредба(чест проблем с филтъра).

Re: Въпрос за подгрев на Форд Фокус 1.8 ДТИ ендура

Публикувано на: Пет Мар 14, 2014 7:22 am
от ogromnii
а при откачен датчик, съответно наличен подгрев улеснено ли е паленето или пак си е затруднено?

Re: Въпрос за подгрев на Форд Фокус 1.8 ДТИ ендура

Публикувано на: Пет Мар 14, 2014 8:26 am
от rudoni
Огромний, с откачен датчик има подгрев и леко пали .От моя опит за тез мотори знам ,че при контакт и щом свети лампата за подгрева има и напрежение на свещите.При преглед на схемите има наличен модул на подгрева и това реле се управлява от ЕБУ.И отново въпроса -има ли температурно ограничение ,и на колко градуса е?След малко ще пробвам на по-ниски температури(тази отвън)и ще пиша.Снощи последна проба бе при температура 25-27 градуса на антифриза.

Re: Въпрос за подгрев на Форд Фокус 1.8 ДТИ ендура

Публикувано на: Пет Мар 14, 2014 8:51 am
от presko79
Абе, колега Рудони, пали с подгрев лесно защото компа мести аванса в предварение. Погледни тая центровка, бутни статичния аванс и ще пали тоя леген кибрит бате, както се изразяват в северозапада.

Re: Въпрос за подгрев на Форд Фокус 1.8 ДТИ ендура

Публикувано на: Пет Мар 14, 2014 9:51 am
от rudoni
Преди малко пробвах за подгрев и ето резултата- при температура 4гр.С отвън и в мотора ,при контакт подгревна лампа светва 12 секунди ,но до свещите няма напрежение и съответно много труден старт.Давам външен подгрев -кибрит!Релето в таблото в моторния не се задейства.След обяд почвам от там по жицата към ЕБУ.
Преско,колата не е разглобявана ,ремонтирана или нещо сменяно по нея!Просто паднал АБ и с друг и много въртене и мъки се е стигнало до тук.Не виждам причина да барам аванса ,но щом казваш....?!

Re: Въпрос за подгрев на Форд Фокус 1.8 ДТИ ендура

Публикувано на: Пет Мар 14, 2014 7:19 pm
от ivanovbg
4 градуса прочете със скенера ли или по термометъра на стената?
Щом свети 12 сек значи трябва да грее. Да не е нагоряло релето вътре?

Re: Въпрос за подгрев на Форд Фокус 1.8 ДТИ ендура

Публикувано на: Пет Мар 14, 2014 9:43 pm
от rockton
rudoni написа:Релето в таблото в моторния не се задейства.След обяд почвам от там по жицата към ЕБУ.
-И докъде стигна по "жицата" -бре? :D кат' дадо Йоцо ли, илииии :lol:
-майтап да не се докачаш, ама най напред провери това реле - бре, има (+) след системното реле и чака (-) от "компота", включва (+) към подгревните "елементи" , просто като "леблебия" :lol:
-Емулирай темпераратурния датчик На ДВГ-то да е на -10 ~15 градуса , да грее по дълго и замервай.
-Аз ли да те уча, старо "куче" си с богат опит предполагам!
....айдеуспех че узакито ми се стопли :D

Re: Въпрос за подгрев на Форд Фокус 1.8 ДТИ ендура

Публикувано на: Пет Мар 14, 2014 9:53 pm
от rudoni
колеги, проблемът е решен! Нарушена връзка между оперативната верига на релето за подгрева и релето за ЕБУ.Разширени букси и липса на контакт.Това е отдолу под бушониерата в моторния отсек.И да знаете тоз мотор винаги подгрява щом свети ламБата вътре на таблото!!!Може за 1 секунда ,но свети и грее в камерите .Това е когато е топъл моторя.И продължава да грее докато се стабилизират оборотите (приблизително 15-25 сек след изгасване на лампата на таблото) при работещ мотор.Благодаря на всички колеги ! Приятна вечер!
Роко , наздраве!

Re: Въпрос за подгрев на Форд Фокус 1.8 ДТИ ендура

Публикувано на: Пет Мар 14, 2014 10:20 pm
от presko79
Да е..а и кочината хай наздраве колеги.

Re: Проблем с Форд фокус

Публикувано на: Чет Апр 10, 2014 7:46 pm
от rudoni
Проблемът с Фокуса продължава... Всичко е проверено , емулирано,прозвънено и консултирано с колеги и от форума и други .Няма "-" от ЕБУ към оперативната верига на подгревното реле ! Отворих това ЕБУ и предполагам къде е повредата ,но нямам очи и техника , а в нашия град няма и магазин за части и техника за работа със СМД детайли. Питам- наема ли се някой да оправи крайното стъпало на подгрева , в ЕБУ? А може и друго да е?! Знае ли се?! Пратих клиента да търси в мрежата втора ръка ,но не ми се е обадил да е намерил. За това търся вашата помощ!

Постът е преместен тук, където му се полага да бъде. Съответно темата е наново отключена.
Модератор