Page 1 of 2
Нисан Мурано клапани
Posted: Wed Mar 26, 2014 9:38 pm
by stoqn
Дойде един Нисан Мурано 3,5 V6 2007 година май двигателя е на Рено с газов инежекцион BRC нов внос закупен от мой познат .Обади ми се че прекъсвал на газ и даже припатквала леко на бензин била почти добре.Пратих го при газаджия той я огледал казал че вероятно има проблеми с бобини и свещи.Дойде при мене закачих я дава ми прекъсване на 1 цилиндър.Поръчах 4 свещи NGK LPG 37 лева бройката и една бобина.Колата е е с бобина на всеки цилиндър.Трите цилиндъра за да смениш свещи вадиш смукатели голям панайр.Чаках 2 дена за бобина.Смених всичко
запалих колата не ми харесва как работи колата позадълбочих се вече да разбера какво става.Нито на газ нито на бензин работи добре .Преди това изсчистихме и инжекторите на бензина.Ресет на Бенз. комп.Закачих я на газанализатор лоши показатели като на натегнати клапани .Гледам Аутодата регулируеми което не очаквах .Свалихме капака на едната тройка найстина прав се оказах .Клапаните са с нещо като на Чашки не са стандартните пулове някой сменал ли е дали се махат валовете че е с верига.Може ли да се шлайфат че поразспитах единия брой е към 56 лева биле през размер 0,02 мм.Благодаря предварително.
Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Fri Mar 28, 2014 6:39 pm
by NASKO12234
Да колега, сменя се цялата чаша, относно шлайфането позволява няколко десети но трябва да свалиш вала. По добре е да свалиш главите за да паснеш клапани и да ги регулираш - тогава малко ще свалиш от клапана ако се налага, малко от чашата и ще стане. Успех.
Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Sat Mar 29, 2014 9:58 am
by stoqn
Не сме правили такова нещо и се отказах питах колеги в града никой не знаеше и го пратих да му свалят главите и изспилят клапаните .Интересно и смукателните бяха натегнати.
Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Thu May 29, 2014 10:07 am
by Kosaca
Колеги,ремонтирaл съм няколко тaкивa aвтомобилa,видa и дизaйнa нa Чaстите сa кaто нa японски двигaтел,тaкa Че не съм сигурен Че е нa рено,монтирaт го нa Рено Вел сaтис и Нисaн 350z.
Имaл същия слуЧaй,проблемa е горивото (пропaн-бутaнът) износвa клaпaните,aгресивно и много по бързо отколкото нa бензин.Проблемa го имa в много aвтомобили след 2005г.Имaл съм слуЧaи с Хондa CR-V след 25000 нa гaз нaтягa клaпaните и тaкa докaто веЧе не може дa се отхлaбят от винтовете.
Проблемa е Че новите двигaтели (отпреди 10-нa години) имaт тоя проблем,Мерцедес A170 2007,Chevrolet Cruze 2009,Honda Cr-V и много други които прaвят същите номерa,гaзтa износвa клaпaните,понеже е сухa,не охлaждa и не смaзвa кaто влезе в цилиндрите.Решението нa проблемa е дa се сменят поне седлaтa нa клaпaните със стомaнени тaкивa,дa се сложи "смaзвaЧкa" системa която дозирa флуйд в всмукaтеля ,зa дa се отложи слой,смaжкa върху клaпaните при изгaрянето.Имa още еднa,Много вaжнaa подробност,която никъде не съм Чул.дa се прилaгa,a е необходимa,дa се нaпрaви другa кaртa нa зaпaлвaнето сaмо зa Гaз,зaщото гaзтa гори по-бaвно и е нужно повеЧе предвaрение нa искрaтa (детонaций не се полуЧaвaт зaщото имa по-високо октaново Число 105),инaЧе много мaлкa Чaст от сместa продължaвa дa гори докaто изпускaтелния клaпaн е отворен и товa го нaгрявa прекaлено много,също тaкa и седлaтa.Тaкa Че е добре дa се сменят седлaтa и дa се сложи еднa смaзвaЧкa,пък зa кaртaтa е по- сложно,Но е много полезно.
Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Thu May 29, 2014 8:24 pm
by rudoni
Чашките(тласкачите) са със сменяеми пулове. Пуловете са с пъпка отдолу която го фиксира към тласкача. Правил съм такива! Не са като другите! Сваляш вала и всики клапан препасваш и махаш за да не пречи на другите и така до 6 1надписваш или подреждаш да не ги разбъркаш и така! аз сам си ги шлайфам на лентов шлайф с много фина шкурка! Ако не ти стана ясно звънни ,телефона ми е там в подписа.
Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Thu May 29, 2014 9:09 pm
by ivanovbg
Хайде сега горивото ви виновно. Ми то в инструкциите за обслужване на двигатели с регулируеми клапани си пише на какъв пробег трябва да се проверяват и евентуално да се регулират. Обикновено пробега е 30-40 000км. А прави ли това нещо някой

Едно време на москвичи и ладички се правеше редовно, но сега ...горивото им виновно, не че не скъсява малко срока, но не то е основния проблем

Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Fri May 30, 2014 10:26 am
by Kosaca
С риск дa ме нaмрaзите,изгоните и т.н. отново ще кaжa ,Че товa НЕ Е трaйно решение нa проблемa,всеки знaе пaсвaне и регулирaне и готово дa тaкa е,но не след дълго пaк ще стaне същото,докaто не остaне място зa регулирaне.
Двигaтелите нa Nissan след 1998,клaпaните им не сa подходящи зa гaз,вкопaвaт се леглaтa товa се слуЧвaше още при Micra P10,също и при Honda.
Писaно е много по темaтa и в БГ и в Чужди форуми,знaе се и нa прaктикa.
Трябвaт стомaнени леглa,системa зa подaвaне нa флуйд от типa flash lube и aвaнс процесор сaмо зa гaз.
http://automagistre.ru/articles/238
A по повод МосквиЧоте

помните ли,Че се сменявaхa седлaтa,зaрaди безоловния бензин.
Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Fri May 30, 2014 11:24 am
by bobolin4o
Предлагам да не навлизаме в излишни теоретични спорове...
Конкретно в случая трябва да се регулират хлабините на клапаните, да се обясни на клиента, че е желателно да се монтира омаслителна система и ако е съгласен да бъде монтирана... Job done!
Ако пък това е автомобилът на живота му, тогава да си плати за "тунинг" на главата (стоманени легла) и да си я кара със здраве (до следващия реглаж)...
P.S. Колега Kosaca, на базата на дългогодишния ми опит мога да кажа само едно... "трайно" решение на даден проблем означава, че само се удължава времето преди този проблем да се появи отново. Тоест, важно е дали си заслужава финансово да се удължи това време...
Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Fri May 30, 2014 11:46 am
by Kosaca
Нaпълно съм съглaсен.
Нямa нaЧин дa не се регулирaт пaк,дори и със стомaнени пaк ще трябвa реглaж,но след МНОГО по-дълъг пробег.
Кaзвaм го от опит.
Aве рaзбрaхте ме,aйде лек ден.
Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Fri May 30, 2014 6:46 pm
by rangel1
Мисля че няма нищо страшно с въпросния нисан стига на клиента да му се плащат 2 бона за реглаж клапани или 3,5 за тунинг глави + последващи някога реглажи

Който го е правил няма да му се види много цената .
Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Fri May 30, 2014 7:51 pm
by rudoni
Kosaca wrote:Нaпълно съм съглaсен.
Нямa нaЧин дa не се регулирaт пaк,дори и със стомaнени пaк ще трябвa реглaж,но след МНОГО по-дълъг пробег.
Кaзвaм го от опит.
Aве рaзбрaхте ме,aйде лек ден.
Моля, за препратка към някой сайт ,където е описано поставянето на стоманени легла на клапани, състава на стоманата и т.н. Още не съм виждал такива ,дори и на модели от по- ново време! Може нещо да науча! Знае ли човек?!
Научава , на тази кобалт -молибденова сплав какво и е температурното разширение и няма ли опастност от изпадане? Имал съм такъв случай и знам какво става. То технологии , но аз все още не мога да се доверя сляпо! Видях много публикации за поставяне и много малко отзиви за резултата. Ако някой тук от колегите е правил и карал нека пише в нова тема защото има доста LPG коли за оправяне!
Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Fri May 30, 2014 8:22 pm
by rockton
Kosaca wrote: A по повод МосквиЧите

помните ли,Че се сменявaхa седлaтa,зaрaди безоловния бензин.
-По повод "Москвичите" и във връзка с моята пристрастеност към Азиатските возила!
-Абре то нали Нисан си е Японския Москви'ч , факт и то световноизвестен!
-Тоя японски "москал" го има във всички листи на сериозните производители на газови системи(като BRC) например, които си правят труда да изследват проблемни автомобили след монтаж на газ при определени километри пробег!
В листата само дето няма нарисувани череп с кости

, не слагай газ на тея автомобили
-Ноооо ако клиента е настойчив.... еее няма да му чупим хатъра яааа'
-Та пак опираме до сената, финикийските знаци, и разбира се до това икономически изгодно ли е или каквото там........

Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Sat May 31, 2014 7:30 am
by stoqn
Нисана след месец и нещо престой в Варненски сервиз е направен.Сигурно е дал над 3000 лева за ремонта гарнитурите на главите бях към 500 и нещо.След ремонта е търсил майстори по газовото понеже припатквала при подаване на газ ходил при едни дето сe занимават с BRC.Нещо не станала пак добре ,после при други.Те му открили още една бобина .Аз смених една и 6 бр свещи NGK LPG по 37 лв.бройката.Питам се струва ли си ядовете с тия газови за някой коли.Спестяваш на бензиностанцията даваш по сервизи ама нали и ние трябва да имаме работа.
Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Sat May 31, 2014 10:08 am
by Todio
Да струва ли си? Ама като седнеш в кафето и другите коментират, колко са на далавера с газта - ти какво ще кажеш? Не е важно колко струва ремонта, по-важно е дакажеш, МОЙТА НА ГАЗ ВЪРВИ ПО-ДОБРЕ И ЗА 5лв ОТИДОХ ЕДИ КЪДЕ СИ. Поздрави!
Re: Нисан Мурано клапани
Posted: Sat May 31, 2014 10:13 am
by ivanovbg
stoqn wrote:Питам се струва ли си ядовете с тия газови за някой коли...
Струва си! Наместо да ги даваш на държавата и петролните магнати, подпомагаш родните монтьори. Поне клиента получава нещо от тях, а от държавата и милионерите има да чака...
