Страница 1 от 1

дизелджийски въпрос

Публикувано на: Чет Апр 10, 2014 6:35 am
от ogromnii
въпроса ми е относно регулиране на чисто механична бош помпа за фиат 1.9тд
конкретно за вътрешното налягане, не ми е ясно как става регулирането, регулира ли се с "врътка" или със смяна на клапана?
доколкото изкълвах чертежите за вътрешното налягане се грижи клапана с "триъгълна" глава. регулира ли се той с въртене ? ако да къде се мери стойността и откъде да сдобия данни какво трябва да е?
имам леки забележки към личния ми бус, помпата е пломбирана и не искам да я бърникам на посоки, а в същото време студения старт е съпроводен с бял дим и прекъсване. даване на аванс с въртене на помпата не влияе, но влошава работата на мотора на топло. т.е. оригиналния статичен аванс си е най-удачен. мисля да увелича и пред-турбо порцията защото е твърде дълбока турбодупката, вероятно това може да реши проблема, но ми се ще и да проверя вътрешното налягане :)
друго което съм забелязал - "обогатителя" е на капачката на авансовото бутало, ръчен е, но издърпването му е меко казано трудно. единствения начин да го издърпам е с 2 ръце :) т.е. с едната завъртам на стартер, с другата тегля "смукача" и той се изтегля на пулсаций в такт с въртенето на мотора. това нормално ли е или е признак на повреда в помпата? или казано с други думи докато помпата е статична не може да се мръдне аванса?

Re: дизелджийски въпрос

Публикувано на: Чет Апр 10, 2014 7:53 am
от presko79
Личния бус ще е Транспортер ?Не не е нормало да теглиш авансатора ,и най вероятно е заял и не мести .паленето баш с пуф-прас-тряс е точно липса на центровка вследствие ниско налягане и износване на помпата .
Колкото до триьгьлника на елемента ,върши наистина работа но при помпите Денсо.При Бош не.

Re: дизелджийски въпрос

Публикувано на: Чет Апр 10, 2014 7:56 am
от dikra
Колега първо това налягане се нарича "ниското" . Второ се регулира само на стенд . Всякъкви опити да го бутнеш на място без сваляне на ГНП НЕ СТАВА . И не се регулира с въртене ами има щифт който чрез леко почукване се регулира но пак казвам на стенда . Защото там се прави с плавно регулиране на оборотите . Успех !!! :)

Re: дизелджийски въпрос

Публикувано на: Чет Апр 10, 2014 7:43 pm
от ogromnii
свалянето не ми е грижа, и без това предстои смяна на ангренаж та ще направя 2 в 1, ама мисълта ми беше дали има процедура за проверка на "ниското" преди да я свалям, т.е. да знам дали да я свалям :)
буса е дукато 1,9тд, старото дукато.
авансатора се дърпа лесно докато върти стартера, но се изтегля на пулсации, т.е. на всеки такт на двигателя се изтегля по 1/4 от хода да кажем. ако двигателя е в покой е неизтегляем, но връщаем. не ми се струва нормално, но все пак питам.
ако сваля помпата първо ще я разпилея да видя има ли нещо износено и да и сменя уплътненията, пък после на стенд.

Re: дизелджийски въпрос

Публикувано на: Пет Апр 11, 2014 7:46 am
от presko79
Огромни ,то хубаво ще я разпилееш ама няма да видиш нищо износено,поне видимо .Найстина не е нормално,заяжда ти или буталото на аванса или шайбата вътре.затова разглабяй и чисти.
А пак не разбрах кой точно болт имаш предвид за налягането?

Re: дизелджийски въпрос

Публикувано на: Нед Апр 13, 2014 3:15 pm
от ogromnii
близо до дупето на помпата, на основния корпус, в съседство с клапана за гасене, но отстрани има болт с триъгълна глава. имам спомен как на една кола преди мнооого години нещо го въртях и после собственичката се оплакваше от 2 литра завишен разход, но понеже бърниках и други неща така и не разбрах какво бях прецакал.
та сега като гледам чертежите това е клапан за ниското налягане, но не ми е ясно дали въртене променя нещо или е сменяем със зададени параметри.
най вероятно първо ще разпилея една друга развалена помпа с учебна цел :) та да разузная кое какво е :) на живо, не само по схеми
иначе симптомите на двигателя са няколко - палене на 2-3 цилиндъра, съпроводено с бял дим, не особенно зависимо от температурата, т.е. на студено е малко по зле но не особенно. нервна работа без добра мощност преди да надуе турбината, съпроводена с леко придърпване, което става по тежко с европейски евродизел. турбото надува малко късно. надуе ли турбината няма забележка- върви чудесно, не пуши.
при изключване от скорост или форсиране на място и отпускане оборотите падат под номиналните за части от секундата и се стабилизират.
разхода е малко по висок от очакванията ми, но имам и тежък крак та не знам това показател ли е за нещо
мисля от реглажа на мембраната за турбината да вдигна малко порцията преди турбо, без да въртя общата, като бележа болта как е бил, пък да видя какво ще стане.

Re: дизелджийски въпрос

Публикувано на: Нед Апр 13, 2014 3:57 pm
от ivanovbg
Възможно е и някои дюзи да текат и затова така да пали и пуши на празен ход. Пробвай първо тях да тестваш на какво налягане отварят.

Re: дизелджийски въпрос

Публикувано на: Пон Апр 14, 2014 5:08 am
от ogromnii
това беше първото - проверих ги, ама понеже бвх купил разпръсквачи ги смених. :) бяха без забележка.

Re: дизелджийски въпрос

Публикувано на: Пон Апр 14, 2014 6:09 am
от ivanovbg
A компресията как е?

Re: дизелджийски въпрос

Публикувано на: Пон Апр 14, 2014 7:05 pm
от ogromnii
огин :)
проблема е по впръскването

Re: дизелджийски въпрос

Публикувано на: Вто Апр 15, 2014 10:05 am
от NASKO12234
Щом е по впръскването, дали не са клапачетата на изходите за високо налягане. Случвало ми се е, не бих казал често но няколко пъти, сутрин запалва с прекъсване на 1-2 цилиндъра - тези които държат а другите се включват по късно когато буталото направи налягане и там за да впръснат дюзите. Не съм помпаджия нямам и стендове но този проблем го хващам като от вечерта изкарам дюзите и ги сложа на тръбите, обезвъздуша - на сутринта колегата върти и гледам дали ще пръснат всичките или коя кога ще започне да пръска - глупаво е но..... :D

Re: дизелджийски въпрос

Публикувано на: Вто Апр 15, 2014 2:51 pm
от ogromnii
но работи :)