Страница 1 от 1
Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 7:54 am
от bobolin4o
Монтирах преди няколко дена газ на Гранде Пунто 1.4 16 клапана 95 коня.
Газта е подадена с преходници под бензиновите дюзи, изпарителя държи перфектно налягане, никакви проблеми в поддържането на сместа във всички режими.
Проблемът е, че колата присецва само в режим на ускорение, но не на пълна газ, в диапазона 3000-4500 оборота. Тоест при подадена газ на около 80 процента. Нови свещи, нови 4 бобини, оригинал... проблемът остава. Усещането е за прекъсване на цилиндри, като сигналът от ламбда сондата е перфектен...
Питането ми е - някой правил ли е конкретно такава кола и имал ли е същия проблем?
Re: Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 9:30 am
от stefo
Нови не значи здрави колега. Сменям свещи на един Опел с Дис бобина. Старите нямам думи. Клиента отива и си купува Беру. Слагам, загрее ли колата прекъсва до няма и къде. Със старите мърка. Върнах му старите и още кара със тях. Върви му обяснявай свещите за смяна.Сигурен съм няма да ги смени докато не се издъни някоя.
Re: Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 10:07 am
от bobolin4o
Съгласен съм с теб, колега, такива случаи и аз съм имал много. Конкретно в този обаче, проблемът не би трябвало да е в запалването, макар, че се държи по този начин. Написах, че съм ги сменил тези неща, за да не ме засипвате с препоръки да ги сменям...
Пак ще задам въпроса - някой от вас правил ли е такава кола и имал ли е такива проблеми?
Re: Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 11:40 am
от stefo
Не съм правил, но ми се струва запалване.
Re: Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 12:22 pm
от bobolin4o
Проблемът е локализиран и вече е решен компромисно.
Хватката е, че поради начина на обработка на бензиновите инжекторни времена от газовия комп, се получава фазово разминаване с подаването на газовия импулс (закъснява). Решението не бих казал, че е елегантно, но за сметка на това върши работа. Просто преместих реда на подаване на горивото с един цилиндър напред и се успа. Съответно, поради лошото превключване на газ на празен ход... вече обръща на 1500 оборота.
Поздрави!
Re: Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 1:30 pm
от caravel
Хитро решение,така го "ядох" преди години, когато излезе Нисан Джук 1,6 с по две дюзи на цилиндър, докато не рзместих подаването на импулса към газовите дюзи тая кола не вървеше грам.Вече е на около 70 х. км. без проблем и някакви драми.
Re: Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 8:51 pm
от ipivan
Някои ГИ в софта имат опция за изпреварване впръскването на газта спрямо това на бензина.В мануала пише,че се ползва при прекалено дълги маркучи към колектора.Аз ги мразя тези тези преходи под бензиновите дюзи.Възможно е там да е проблема!
Re: Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 6:11 am
от ogromnii
не, проблема е в бавноразвиващите се газови контролери, които не се справят да обработват адекватно бензиновите импулси. браво на боболинчо, излезнал е елегантно от ситуация
ще открадна идеята
Re: Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 7:18 am
от bobolin4o
ipivan написа:Някои ГИ в софта имат опция за изпреварване впръскването на газта спрямо това на бензина.В мануала пише,че се ползва при прекалено дълги маркучи към колектора.Аз ги мразя тези тези преходи под бензиновите дюзи.Възможно е там да е проблема!
Практически няма как да "изпревари" газта, спрямо бензина... Газовият комп отчита началото на бензиновия импулс и в най-добрия случай ще отвори веднага и газовия инжектор. След завършване на бензиновия ще го отчете като дължина и ще пресметне дължината на газовия. Както знаете обикновено той е по-дълъг от бензиновия... ама какво се получава, ако трябва да е по-къс? Това едно... Второ, дори и да го пуска в момента на началото на бензиновия, пак имаме закъсняване - газовите инжектори, повечето и масовите "Рейл", "Валтек" и сродните им евтиняци отварят "бавно"... а и дългия път на горивото по ония ми ти маркучета... Ако знаех предварително, че ще имам проблем, щях да кажа на клиента, че уредбата му ще е по-скъпа с 500 лева заради марковите инжектори... как ли щеше да реагира?
Колата е Пунто, нищо че е "Гранде".
Бая мислих снощи по този въпрос... Може би, ако се изчислява дължината на газовия импулс (за даден цилиндър) на база дължината на предходен бензинов импулс (от същия цилиндър) и се подава с по-ранна фаза изчислена според оборотите на двигателя и броя на цилиндрите му, при появата на бензинов импулс от предходен цилиндър... вероятно това е начина.
Както и да е, важното е, че излязох успешно от ситуацията, макар и да ме дразни начина. Интересното е, че за първи път се сблъсквам с този проблем, а все пак колата не е ФОРД!!!
За преходниците - не виждам да има по-правилен начин да вкараш газта в тръбите, все пак и бензина влиза от там. Като минус единствено виждам, че бензиновият инжектор се изтегля с около 10 мм, и ако пръска под ъгъл, се получава малко нестабилна работа на празен ход...
Re: Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 7:42 am
от emzo
За преходниците - правих такива на либра 1.8, максимално къси.
Инжекторите бяха iwp006 по спомен и пръскат под ъгъл.
ПХ си имаше идеален, обаче при потегляне се замисляше и като мине 1000 оборота се нормализираше.
Само че човека не искаше да дупчи колектора и не го бъркаше този дефект.
Re: Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 5:22 pm
от ipivan
bobolin4o написа:Практически няма как да "изпревари" газта, спрямо бензина...
Това имах в пред вид.
Който не знае Руски да е учил!
Re: Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 6:40 pm
от bobolin4o
Е не съм казал, че няма газова система, в случая Ловато, която няма дадената функция.
Казах само, че практически няма как да стане буквално, а именно да се обработи конкретен бензинов импулс и да се подаде по-рано газов от самия същ бензинов! Под "обработка" имам в предвид, отчитане на продължителност и прилагане на сложната формула със променливите "основен коефициент", "температурна корекция", "корекция по налягане", "корекция по захранващо напрежение" и не на последно място "наличието на допълнително впръскване"... сто процента има и други фактори...
Е го че хората са написали - "при използването на тая функция, автоматично се изключва последователното превключване на цилиндрите при обръщане от бензин на газ"... Предполагам се сещаш защо? С една отметка в менюто на програмата се получава същото, което направих и аз, но с няколко...
"Само в краен случай..."
Re: Гранде пунто странен проблем
Публикувано на: Сря Юли 02, 2014 11:24 am
от Markony
Ъм,времената вървят в една таблица със 100 реда.При поискване може и да включиш х5...демек да чете импулса от преди 5 оборота и да ти го сфазира ,така че да компенсира 30см маркуч.Видях работни кодове от една италианска програма и някои от принципите на измерване.Нещата там изобщо не са логически подредени както ние си го представяме за съжаление.На практика времето на впръскване на бензиновата дюза преминава праз 6 формули,докато се получи точното число на газовото време.Не се препоръчва сфазиране ,защото при смяна на оборотите времената като цяло падат,а маркучите не се скъсяват
.Броя редове назад трябва да се променя динамично и точно това липсва в софтуера.С дадения коефициент за сфазиране решаваш проблема само при едни обороти.