Страница 2 от 3

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Вто Окт 06, 2015 8:48 pm
от NASKO12234
rangel1 написа:Абе тя работата ясна че е спукана главата ама на мен ми е най интересен въпроса с навъдилите се тестери за спукани глави ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ,ама то ги надували с 10бара и ги печали на 90градуса и всичко си признавали :lol: Абе де го е тоя стенд да осигори 100тина бара импулсни пикови налягания и 100тици градуси импулсно термично натоварване а :?: Е тогава бих повярвал че теста е успешен :idea:
Надявам се ми хванахте мисълта
Статистика:
(понеже ме мързи и бягам от такива ремонти ми се е налагало три пъти да се боря с метални гарнитури)
1крива глава
2греда
3греда
Само дето гредите бяха в моя полза :lol: щото ги правих пак с други глави понеже клиентите бяха ентусиасти и ги носиха на тест пък аз щото съм дърводелец малко съм чел що е двг и как работи това чудо та не им беше приятно да плщат пак ама баи ганьо иска да надхитри желязото и баш майстора (рангел) :lol: :lol: :lol:
Извинявам се за спама, че то в последно време май само това правя. Преди около 10 год. в Пловдив ми карат Сузуки Суифт 1.6 16 кл. , колата пресича маслото но не надува водата. Разглодявам двигателя, главата видимо здрава, казвам видимо защото я преглеждам само на оглед. Блока, а той е алуминиев между два цилиндъра се виждаше много малка пукнатина. Викам ще го карам на водна проба, закарах го, отивам да го взема - плащам и ми казват здрав е, при товаренето в колата го обръщаме на обратно - и какво да видя, отгоре малката пукнатина за която не бях сугурен дали е пукнато, отдоло на основните лагери се вижда направо разцепено, няма да казвам кой е сервиза. Побобен случай от миналата година със същия сервиз, пращам глава на БМВ дизел от Гърция за водна проба и евентуално заваряване и всички следващи операций. Казват ми че главата е здрава но трябва да се сменят водачите на клапаните - дообре. Получавам главата, старите гумички на клапаните седяха на тях, добре че след монтажа главата се оказа здрава.

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Сря Авг 21, 2019 8:59 pm
от ditex
Как разбирате дали имате проблемна гарнитура на главата ако е в начален стадий? Ако сте сигурни, че имате такъв случай, но двигателя е V-образен как разбирате, коя глава да проверите?

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Сря Авг 21, 2019 10:12 pm
от ivanovbg
Еми има едни тестващи течности за наличието на изгорели газове в антифриза. Различни са за дизел и има и за бензин. После най лесно е с видеоскоп да огледаш буталата и ако някога си правил такава глава по това което и видял бързо ще се ориентираш кой/кои цилиндър/и пие водата. След това се почва пазарлъка с клиента за заплащането на труда който ще хвърлиш и резултата с всичките възможни греди и ако стигнете до консенсус почваш, ако ли не си заплаща диагностиката и му издаваш колата.
Това е лесно, леко и без излишни нерви.

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Чет Авг 22, 2019 6:44 pm
от ipivan
Аз на тези течности за проверка на газове в антифриза, не им вярвам!Лъжат!

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Чет Авг 22, 2019 7:15 pm
от SUNTESTER
Газоанализатор в разширителното казанче върши също работа.Клиентът е в сервиза не защото монтьорите са много хубави,ами защото има
големи проблеми,които се опитва да омаловажи с приказките - "може да е нещо дребно".След надлъгването и пазарлъците за които говори
ivanovbg -парите не са малко.Ако двигателят е V-образен припомнянето на факта,че след два месеца ще се повтори от другата страна води до цялостен ремонт и ако ти отърва финансово и се споразумеете относно гаранциите или липсата на такива започваш работа с или без предплата.

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Чет Авг 22, 2019 9:04 pm
от ditex
Май газоанализатора не е много популярен сред по-младите монтьори. Може би защото е сравнително скъп уред.

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Чет Авг 22, 2019 9:42 pm
от rudoni
Младите не разбират от тези работи! Аз отдавна с осцито си ги диагностирам! До сега не съм грешил! За напред знам ли?!

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Пет Авг 23, 2019 7:31 am
от bobolin4o
rudoni написа: Чет Авг 22, 2019 9:42 pm Младите не разбират от тези работи! Аз отдавна с осцито си ги диагностирам! До сега не съм грешил! За напред знам ли?!
Пробив на гарнитура на главата - цилиндър/охлаждане с осцито?
Може ли да обясниш по-подробно?

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Пет Авг 23, 2019 3:43 pm
от ditex
bobolin4o написа: Пет Авг 23, 2019 7:31 am
rudoni написа: Чет Авг 22, 2019 9:42 pm Младите не разбират от тези работи! Аз отдавна с осцито си ги диагностирам! До сега не съм грешил! За напред знам ли?!
Пробив на гарнитура на главата - цилиндър/охлаждане с осцито?
Може ли да обясниш по-подробно?
Подобна идея ми се върти в главата, но се чудя дали ще е удобно да се използва осцилоскоп или ще е по-добре нещо по-специализирано за да предоставя "сдъвкана" информация. Като основното предимство, което виждам е, че ще покаже директно на кой цилиндър е издухванете. За V-образен двигател може и да има смисъл.

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Съб Авг 24, 2019 3:12 am
от ivanovbg
Иван има предвид спада на пробивното напрежение когато в цилиндъра има водни пари. Не си струва заигравката. На V-образни двигатели с делка не останаха вече живи конструктори, а вие искате да им правите диагностични инструменти. Да не говорим, че за дизела е абсолютно непригодно. Една 5мм камера в алито беше под 20$- бъркаш с нея в цилиндъра и гледаш. Бързо, лесно и точно.

А и за мен е глупаво да се прави половинчат ремонт. За да продуха гарнитура или е бил прегрят ЦЕЛИЯ двигател, или е изгнила гарнитурата. Сещате се , че ако е изгнила лявата то дясната е на почти същото положение. А и е възможно на лявата глава да е духнала гарнитурата, а на дясната да е спукана главата - което много по трудно се открива ако не е свалена главата. Не щем да ми се връща за рекламация, че пак му надува. Не се мъчете да спестявате парите на клиентите - не сте банкери. НАПРАВЕТЕ ИМ КОЛИТЕ и те ще са доволни.

И това "начален стадий" не го разбирам - какво е това начален стадий на дупка? Ако се чудите какво да направите - направете нещо такова : https://www.ebay.com/itm/VXDAS-VSP200-P ... 3104102948
Много полезен уред. "Почти" осцилоскоп и незаменим за ел ремонти.

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Нед Авг 25, 2019 9:40 pm
от rudoni
Краси, ползвам го от една година!Баш си е уред!
За осцито си прав ,гпворили сме много! Да вземат една кола и да почват меренета ,сваляне на диаграми ,обработка ,центровка и тогава на пазара!

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Нед Авг 25, 2019 9:49 pm
от ditex
Идеята е доста по-простичка. Завива се вместо капачката на разширителния съд един датчик, който улавя пулсациите на налягането. Съответно осцилограмата на изхода му веднага показва, кой цилиндър "духа" повече. Това вече е пробвано. Но след като прочетох мненията си мисля, че май няма голяма полза да се знае точно кой цилиндър "духа".

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Пон Авг 26, 2019 8:26 am
от rudoni
Тук ,в тази диагностика не се търси кой цилиндър "надува" , а кой не работи и поради каква причина!Преди дни предадох Тойота която "надуваше" през 1и4 поради прегряване, и вчера Ауди което "пиеше" течноста през 1 цил. без да надува и има нещо в охладителната течност.Хванах го чрез осцито за да съм 100% сигурен и да убедя клиента ,защото работата си е сума! Съжелявам че тази осцилограма не я запазих а само я сравнявах от библиотека руски диаграми.Успех в начинанието!

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Съб Авг 31, 2019 9:10 am
от ummng
Винаги има неща които не сме срещали и ни изненадват.Ще ви кажа какво се случеи с моя голф 2 бензин 1.8.Започнаха да ми раждясват свещите и понеже я карам само на газ -на карбуратора ми писна да сменявам платното на ускорителната помпа и помислих че е от газта затова изпилих резбата която е в камерата че неможех да развивам свещите .Понеже всички цилиндри бяха с ръждясали свещи не си помислих изобщо за гарнитура но като почна вече да прекъсва сутрин при запалване лампата ми светна .Явно гарнитурата е подгизнала яко но лошото беше че е на всички цилиндри и не се усетих в началото и беше глупаво да си мисля че е нещо от газта .

Re: ПРобив на гарнитура на главата диагностициране.

Публикувано на: Съб Авг 31, 2019 9:21 am
от ummng
Много е изнервящо като дойде клиент и почне да пита от какво му е проблема и като му кажеш че незнаеш защото не си мерил нищо почва да ти говори кой какво му е казал .Вече почнах да ги пращам на врачка или екстрасенз като искат директен отговор.