Page 1 of 1
зацепване на гнп на спринтер
Posted: Sat Aug 08, 2015 10:27 pm
by vesko
спринтер 99г, 2,9 дойде с теч в помпата свалих я и сложих друга,зацепването по-аутодата направих както и до сега съм правил,не съм я гледал за други проблеми дори не и измерих клапанчето взех я от доверен човек с уговорка,както и да е върнах старата с която се местеше буса и пак не пали, само на въже пуши бяло та даите някви белези за зацепване явно има проблем с упътването в,, аутодатата;;
Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Sun Aug 09, 2015 7:33 am
by gtg1973
Няма проблем в аутодатата.
Аз я зацепвам по следният начин:
1.Белези на колянов вал и разпределителен вал да съвпадат.
2.Връщам кол.вкол.вал на 15 градуса преди ГМТ.
3.Двойният шлиц на ГНП да сочи на 11 часа (като я гледаш отпред).
4.Поставяш и стягаш помпата(дори и така трябва да запали).
5.С индикаторен часовник настройваш хода на буталото на помпата на 0.9 мм .
При това положение при нормално вътрешно налягане на ГНП всичко прябва да е наред гледано на стар диагноза.
Поздрави.
Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Tue Aug 11, 2015 2:52 pm
by vesko
мерси колега,пак я направих по-датата както си описал и всичко е ок.
Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Thu Feb 02, 2017 9:38 am
by Vasko84
Здравеите колеги аз имам същия проблем с ГНП то четох внимателно и разбирам всичко перфектно с една малка недостатачност кое е двоиня шлиц при мен няма такова на зъбното колело имам само една дупчица а на ГНП то нямам отвор за стопер да го зацепя ако някои може да ми помогне БЛАГОДАРЯ предварително

Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Thu Feb 02, 2017 12:49 pm
by Todio
Колегата gtg1973 е описал процедурата с малка, (но значителна) подробност - помпата се сваля на 15 градуса след ГМТ. Ако няма сдвоен зъб, (което много ме съмнява), развиваш гайката на колелото и гледаш къде е клина - той трябва да е ориентиран към белега на корпуса. Зацепваш, 2 оборота, елемента на 0,9 по индикатор и газ.
Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Fri Feb 03, 2017 8:35 am
by Vasko84
Тази помпа е с много шлици и няма белези до колкото разбрах трябва да се прави на стенд
Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Fri Feb 03, 2017 8:40 am
by Vasko84
Няма сдвоен зъб нино клин колелото можеш да го сложиш по всякакъв начин дори и по помпата няма отвор за зачопване .... старя маистор я е извадил без да гледа нищо и без да докара мотора на белези
Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Fri Feb 03, 2017 8:51 am
by Todio
Аз лично до сега не съм виждал колело без здвоен зъб (това не означава, че няма), но това е помпа VE и задължително има клин.
Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Sat Feb 04, 2017 5:32 pm
by kaspar88
Здрасти, Веско,Аександър се казвам.Аз в момента съм на подобен на твоя казус.Та и моето гнп е бош ve на фиат скудо.Аз имам белези де ВЕЧЕ

,но експериментирах зацепих си кол. вал,разп. вал и гнп завъртях на ръка с ключ при развита тръбичка на 1 цилиндър от помпата ама освободи хубаво тръбичката да видиш като въртиш гнп с ключ или тресчотка за по лесно кога ще ти пусне нафта . Точно момента на прокапване на гориво и си бележиш колелото..Сега незнам моята гнп е механична и метода е безпогрешен.Даваш и на контакт колата де та да е отворен клапана за горивото.И успех надявам се ,че съм бил полезен.Ако има нещо пиши.Има и други колеги и те дават добри съвети.
Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Sat Feb 04, 2017 10:08 pm
by Todio
Колега тук става въпрос за помпа с процесорно управление, не за дизел от 50-те години.
Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Wed Feb 15, 2017 3:46 pm
by Vasko84
Зацепих я малко трудно но се оправих благодаря на всички
Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Fri Feb 17, 2017 12:47 am
by snoopito
Todio wrote: Sat Feb 04, 2017 10:08 pm
Колега тук става въпрос за помпа с процесорно управление, не за дизел от 50-те години.
Помпата е на принципът на дизела от 50-те години: С въртенето на оста помпата механично прави налягане и го подава към съответеният цилиндър. Щом помпата няма белези се зацепва с индикаторен часовник по зададена стойност която не при всяка помпа е еднаква. Процесорното ти управление се нарича Блок за управление на помпата (Einspritzpumpe steuergerät) и то по никакъв начин не указва влияние на редът и момента на впръсване.
Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Wed Mar 10, 2021 3:05 pm
by ilianski82
Здравейте колеги искам да питам как е редът на тръбичките на нафтова помпа на спринтер 2.9
Re: зацепване на гнп на спринтер
Posted: Wed Mar 10, 2021 3:14 pm
by ilianski82
Казвам се Илиян Илиев здравейте